• 1
  • 2
2017-07-19, 15:36
Medlem
santacls avatar
Imdb - http://www.imdb.com/title/tt4354880/

Trailer - https://www.youtube.com/watch?v=rWSJ-1TN0Fw

Tells the story of a psychopathic killer who drives a stolen Mercedes into a crowd and a recently retired detective who tries to bring him down.

http://ew.com/tv/2017/07/18/mr-merce...-king-preview/

In his new series Mr. Mercedes, premiering on the AT&T Audience Network on Aug. 9, the producer of The Practice and Big Little Lies takes on a Stephen King novel about a retired, curmudgeonly Detective Bill Hodges (Brendan Gleeson) and the killer who got away. That madman is Brady Hartsfield (Penny Dreadful’s Harry Treadaway), who plowed a stolen Benz into a crowd of people years before and escaped without a trace.

Kelley says audiences should harbor a little anger toward the aging detective, who is wallowing in self-pity and wasting away in early retirement after botching the case. He fell short, and sometimes he keeps messing up. You root for him to do better – even as you yearn to slap him. Ultimately, Kelley says, it’s a comeback story – but a dark one. Hodges’ quest for vigilante justice will certainly end up costing more lives. It’s just a question of whether the people he saves will outweigh that price.

But Kelley also hopes viewers feel something besides hate for the killer. “You’re going to be afraid of him, and afraid for him in other moments,” he says. “I don’t think the contempt for him will ever be removed from the equation, and he also has some mean bones in him, and mean muscles he flexes. But he’s a bit of a victim of his circumstances.”
Citera
2017-08-11, 02:26
Medlem
Halloween2s avatar
Någon som sett avsnittet som kom nyligen? inte själv hittat någon torrent
Citera
2017-08-11, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Någon som sett avsnittet som kom nyligen? inte själv hittat någon torrent

Man kan se det här: http://start.att.net/exclusive/audience/mr-mercedes/

Mycket, mycket bra första avsnitt! Hoppas dock att någon laddar upp det med undertext snart. Gleeson mumlar på irländska och den svarte snuten är inte heller helt lätt att höra vad han säger. Varför måste alla MUMLA i filmer?
Citera
2017-08-11, 15:14
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sachos_legs
Man kan se det här: http://start.att.net/exclusive/audience/mr-mercedes/

Mycket, mycket bra första avsnitt! Hoppas dock att någon laddar upp det med undertext snart. Gleeson mumlar på irländska och den svarte snuten är inte heller helt lätt att höra vad han säger. Varför måste alla MUMLA i filmer?

andra gången jag kommer till denna länk men fungerar inte för mig hmm.. dock så såg jag att den gick att tanka nu så blir att se i natt.

Har du läst boken?
Citera
2017-08-11, 17:34
Medlem
Vobblers avatar
Ser onekligen intressant ut, tack för tipset. King är het nu.
Citera
2017-08-11, 17:44
Medlem
Detta hade jag missat blir till att kolla upp närmare. Tack för tipset.
Citera
2017-08-12, 01:36
Medlem
Såg precis första avsnittet, det var helt okej. Känns som att det har potential att bli något bra, ska ge det ett par avsnitt till iaf.
Citera
2017-08-12, 20:55
Medlem
Någon som vet vilket Streaming tjänst i Sverige som har köpt rättigheterna?, hittar inget när jag googlar.
Citera
2017-08-12, 22:35
Medlem
Novus4212s avatar
Första avsnittet var helt klar sevärt.
Citera
2017-08-12, 22:45
Medlem
gato12s avatar
Har ju läst boken (alla tre i serien) och det hänger väl på att skådisen som spelar psykot levererar. Gleeson vet man ju var man har, brukar alltid vara enastående.
Citera
2017-08-13, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har ju läst boken (alla tre i serien) och det hänger väl på att skådisen som spelar psykot levererar. Gleeson vet man ju var man har, brukar alltid vara enastående.

Word.
Gleeson kommer med största sannolikhet briljera, men det mesta står och faller på hur väl Mr. Mercedes gestaltas.

Första avsnittet var dock lovande.
Citera
2017-09-02, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
andra gången jag kommer till denna länk men fungerar inte för mig hmm.. dock så såg jag att den gick att tanka nu så blir att se i natt.

Har du läst boken?

Jag har läst hela trilogin. Den första boken är faktiskt den enda som passar för TV. Den andra boken (Finders Keepers) är min favorit men skulle antagligen floppa totalt i TV-format, det är en objektivt sett ganska långrandig bok som handlar om unga mäns besatthet av sina litterära hjältar. Och den tredje (End of Watch) är ganska dålig.

Än så länge är serien mycket (men inte helt) lik boken och väldigt väldigt bra. Det finns en särskild stämning i den som är svår att beskriva men som jag gillar väldigt mycket.

Killen som spelar Brady (Mr Mercedes) är väldigt bra, hans mamma också, och Brendan Gleeson är minst lika bra som alltid.
Senast redigerad av sachos_legs 2017-09-02 kl. 04:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in