2017-07-18, 20:18
Medlem
Hej, växellådan skar för ett tag sedan och jag undrarr vad som är bäst att göra.

1) Renovera upp lådan och sätta in en förstärkningsssts i lådan.

2) Jag undrar om någon känner till om årsmodellerna 03 och uppåt passar att sätta in då dom är förstärkta.

Några tips tack!!!
Citera
2017-07-18, 20:40
Testa och slänga i ny olja . Kan göra susen på en låda som är konstig. Såg nu att den var skuren sorry . Kolla om du hittar någon ny på bildelsbasen
Citera
2017-07-18, 20:49
Medlem
ElvisFans avatar
T6:ans låda är känd för att skära. Sälj skiten och köp något annat. Svagare S80 eller annan bil.
Citera
2017-07-18, 22:17
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
T6:ans låda är känd för att skära. Sälj skiten och köp något annat. Svagare S80 eller annan bil.
Lådan i T6 är en "bra" låda och sitter i många amerikanska bilar. Dock klarar den inte vridmomentkurvan som blir av dubbla turbo som på S80 T6. Volvo fick ta den lådan eftersom det var den enda som fick plats med motorn på tvären.

I princip alla T6 till -02 har haft problem med lådan och det är byte som gäller. Efter det kom en förstärkt låda och då gick bara vissa lådor åt skogen.

Om det är möjligt att ta en nyare låda till TS bil får någon annan svara på.

/T
Citera
2017-07-18, 22:46
Medlem
Det är en 19 år gammal bil. Kanske är skroten det ekonomiskt sett bästa alternativet.
Citera
2017-07-19, 14:19
Medlem
Jag har övervägt att skrota den men den har gått 10000 mil och är fräsch sen så fick jag den gratis.

Men jag skulle överväga att lägga 5000-10000 på den om den går som den ska sen.. Har kontakta verkstaden. Får se vad dom säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in