Citat:
Ursprungligen postat av
Macatho
Du får väl kontakta Tullverket?
Jag hade tänkt börja med Postnord. Både Postnord och Tullverket har stängt och öppnar i morgon.
Citat:
Ursprungligen postat av
redpill83
Tullen har kollat upp det och utgått ifrån det riktiga priset. Att alltid skriva att det är värt 200 kr gör ju bara de med allra lägst IQ. det fattar ju vemsomhelst förutom de lågpannade att det kommer att fastna i tullen.
Vem vill ha saker från Japan där allt är radioaktivt?
Bara plastglasen gick på 8 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Det kan ju vara något så fånigt som att de lagt ett schablonvärde på alla items och tagit samma som för porslin, nu i sommartider när sommarjobbarna är på plats kan lite vad som helst hända. Slå en signal till Postnord och fråga vad de håller på med, ha alla kolli-ID och liknande tills hands så brukar de vara hjälpsamma.
Men betala fakturan först, det får du göra oavsett så betalar de tillbaka om något är fel.
EDIT: Själv undrar jag lite varför man skickar några enstaka plastbestick runt halva jordklotet.

Där står uttryckligen Plastick bowl, plastic cup, plastic plate, plastic spoon, rice scoop, glass mat.
Jag ser inte fortsättningen på vad resten är men hon har även skickat bild på några av dessa föremål och det är picknickbestick och plastglas med något motiv på som man skulle kunna ha köpt på TGR. Jag gick till postombudet, fick se paketet tillsammans med varudeklarationen från Japan och vad jag snabbt räknade ihop stämmer det tjejen berättat för mig.
Varför man skickar plastbestick jorden runt kan man fråga sig. Jag hade förväntat mig soyafriterade riskakor. Tjejen älskar TGR, har jobbat på TGR i Japan och har ett liknande jobb i Japan just nu. Troligen kommer varorna från hennes jobb.
Jag har för övrigt inte hämtat ut paketet utan bad att få återkomma i morgon när jag tagit reda på mer om vad som gäller. Så som det är nu känns det fortfarande som att Postnord och Tullverket gjort fel. Det är förresten inte en faktura utan ett avi där man måste betala 179 kr för att hämta ut.