Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 16:30
  #1
Medlem
Tja.

Idag fick jag e påminnelse av CSN att betala ett återkrav till dem senast den 25/7 annars jävlar blir det kronofogden direkt, fast på orginalräkningen har jag till 31/7 på mig att betala den.

Är de på CSN helt jäkla blåsta i pallet eller vad?
Citera
2017-07-17, 16:32
  #2
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Tja.

Idag fick jag e påminnelse av CSN att betala ett återkrav till dem senast den 25/7 annars jävlar blir det kronofogden direkt, fast på orginalräkningen har jag till 31/7 på mig att betala den.

Är de på CSN helt jäkla blåsta i pallet eller vad?

Du måste ha missat en tidigare räkning.
Citera
2017-07-17, 16:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Du måste ha missat en tidigare räkning.

Nej jag har haft en avbetalningsplan på 1 år, den löpte ut så jag fick en räkning på det som återstår, ansökte om en ny betalningsplan och detta blev det avslag på för att jag har arbete. Men det är kul att nya datumet är samma dag som jag får min första lön.
Citera
2017-07-17, 17:08
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Tja.

Idag fick jag e påminnelse av CSN att betala ett återkrav till dem senast den 25/7 annars jävlar blir det kronofogden direkt, fast på orginalräkningen har jag till 31/7 på mig att betala den.

Är de på CSN helt jäkla blåsta i pallet eller vad?

CSN gör fel ibland. Maila inte de. Ring och boka tid och ta de på plats istället. Hände mig att jag fick ett återkrav på ett par tusen. Maila de flera gånger och de sa du måste betala återkravet. Så det jag gjorde var att jag ringde de och boka tid och träffa de i deras kontor och förklarade allt. Så tog personen ett nytt beslut direkt framför mig och sa att jag inte behövde betala återkravet,eftersom de hänt ett litet misstag. Personen som jag träffa var väldigt snäll och hjälpsam. Medans idioterna som jobbade på CSN som svara på mina mail var dryga och sa att jag var tvungen att betala återkravet,att jag inte kunde göra något åt saken och jag fick skylla mig själv! Så vissa som jobbar på CSN verkar inte kunna göra deras jobb eller bry sig,de ser ett återkrav,då säger de att det är bara att betala och att det är inget att göra något åt. Synd att sådana personer jobbar inom CSN:/. Jag undrar hur många det är som betalat för mycket/ fel återkrav till CSN egentligen.( nu verkar inte fallet vara så med dig,men ville bara säga att CSN gör fel ibland)

Men de verkar ha gjort ett misstag. Bara att ringa och BOKA en tid på plats och förklara så hoppas vi det löser sig. Så du slipper gå till kronofogden där du får säkert 700-1000 kr extra i avgift + ränta på beloppet.
Citera
2017-07-17, 17:11
  #5
Medlem
Varför kör du inte autogiro på CSN?
Citera
2017-07-17, 17:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordmetroid
Varför kör du inte autogiro på CSN?

Kör E-faktura.

Nu gäller återkravet lån från hösten 2014 då jag hade inkomster under detta år som övergick mina initiala beräkningar. Men har varit student från dess tills nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback