Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 10:59
  #1
Medlem
Blissummers avatar
Är det någon som vet hur stadsdelen Larsberg i Lidingö Stad är?
Citera
2017-07-17, 11:05
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Är det någon som vet hur stadsdelen Larsberg i Lidingö Stad är?

Bodde där ett tag på Larsbergsvägen. Lugnt, fint läge med bra utsikt. På den tiden var det babbefritt men skulle jag flytta tillbaka skulle jag undersöka hur det ser ut idag innan eventuellt köp.
Citera
2017-07-17, 11:13
  #3
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Bodde där ett tag på Larsbergsvägen. Lugnt, fint läge med bra utsikt. På den tiden var det babbefritt men skulle jag flytta tillbaka skulle jag undersöka hur det ser ut idag innan eventuellt köp.
Ungefär hur länge sedan var det du bodde där?
Citera
2017-07-17, 11:14
  #4
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Ungefär hur länge sedan var det du bodde där?

Mitten 00-talet.

Edit: Sökte ratsit och det ser bra ut. Mycket äldre, svensk befolkning. Bland de yngre börjar konstiga namn dyka upp men det är antagligen integrerade nysvenskar då området består av bostadsrätter framförallt.
__________________
Senast redigerad av ElvisFan 2017-07-17 kl. 11:28.
Citera
2017-07-17, 11:30
  #5
Medlem
Jag är där rätt mycket då en vän bor där i området.

Det uppenbara är att du bör ha bil om du skall bo på Lidingö. Hobbit-banan är sekig och trång.

Området i sig kan jag inte se att det blivit mer babbar än tidigare. Men ser mest av att jag går från Hobbit-banan till min väns lägenhet.
Det är dock sunkiga lägenheter som inte renoverats i de flesta fall. Och mycket 70tals stil som inte är eftertraktat direkt. Så om det strömmar in mycket babbar kommer priset falla so men sten då enbart läget på Lidingö ger priserna idag, medans lägenheterna i sig är bland de sunkigare relativt andra områden.
Citera
2017-07-17, 13:42
  #6
Medlem
Europes avatar
Jag känner inte till ett endaste verkligt problemområde på Lidingö, så värst illa lär det ju inte vara. Jag kanske bör nämna att en regimlojal PK-svensk jag känner grinade på Fejsbok om att det i stort sett bara var vita människor runt omkring när han satt på Lidingöbanan. Det smärtade djupt i hans PK-rasistiska hjärta.
__________________
Senast redigerad av Europe 2017-07-17 kl. 13:44.
Citera
2017-07-17, 17:27
  #7
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag känner inte till ett endaste verkligt problemområde på Lidingö, så värst illa lär det ju inte vara. Jag kanske bör nämna att en regimlojal PK-svensk jag känner grinade på Fejsbok om att det i stort sett bara var vita människor runt omkring när han satt på Lidingöbanan. Det smärtade djupt i hans PK-rasistiska hjärta.

Skönt att höra att Lidingö står starkt i PK-vindarna. Svårt att förstå varför en svensk inte vill ha svenskar omkring sig. Kanske dags att titta på Lidingö och flytta tillbaka. Låter som en av de sista utposterna.
Citera
2017-07-26, 14:55
  #8
Medlem
LagomLats avatar
Larsberg är hyresrätter till stor del .Larsbergsvägens tiovåningshus tex.

Området har changserat oerhört senaste åren.

LL
Citera
2017-07-27, 08:34
  #9
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Larsberg är hyresrätter till stor del .Larsbergsvägens tiovåningshus tex.

Området har changserat oerhört senaste åren.

LL
Tråkigt att läsa, hur märks det främst av?
__________________
Senast redigerad av Blissummer 2017-07-27 kl. 08:38.
Citera
2017-07-31, 06:13
  #10
Medlem
LagomLats avatar
Ungsomsgäng hänger i det numer rätt öde centrum på kvällarna, låg polisnärvaro generellt på hela Lidingö gör att gängen kan stöka rätt obehindrat, inget jätteproblem, allt är ju relativt, men du skulle inte vilja att din dotter hängde med sådana typer.

Det är dock privatvärdar som äger husen vilket begränsar inflyttningen av sociala katastrofala.

LL
Citera
2017-08-05, 22:14
  #11
Medlem
Jaaa, vad ska man säga...
Jag går igång på sådana här trådar, framförallt när man har kunskap om området.
Suttit och väntat på verifiering av kontot.

Allt handlar om vilken standard du är van vid. Jag tänker berätta hur jag upplever Larsberg.

Iochmed att hela Sverige svämmat över av babbar har även tyvärr Lidingö tvingats att ta emot sin del. I princip alla nyanlända samt ensamkommande som blivit placerade på Lidingö har placerats i Larsberg, Bodal samt Högsätra. Alla dessa områden ligger brevid varandra. En vanlig tur i Larsberg ser man flertalet babbar som går i grupp och bara strösar runt.
De senaste åren har det dessvärre eskalerat, yngre förmågor som springer runt och vandaliserar offentliga byggnader. Mycket zigenare som hänger vid ica:t. På senare tid har dessutom det skett knivhuggningar, dock bara babbar mot babbar men jag tycker det skapar ett obehag.

Här nedan kommer lite kortfattat vad jag tycker är bra med Larsberg samt närliggande områden.

Positiva delar med Larsberg:
Är att överklass samt medelklassen åker till Larsberg för att handla på icat dvs du träffar vanliga Lidingöbor naturligt.
Att överklass samt övre medelklass, medelklass skjutsar sina barn/ åker till Larsbergsområdet för att utöva fritidsaktiviteter. Finns nämligen flertalet fataliteter, tennisbana, bollhall, olika kampsporter osv.
Fin natur utmot Lidingöbron.
Det är ändå Lidingö, dvs standarden är ändå hög, du kan i sociala sammanhang säga att du bor på Lidingö, dessvärre att bo i Larsberg är inte särskillt smickrande.
Mycket pensionärer


Negativa delar med Larsberg:
Ofta lägre medelklass samt arbetarklass som är bosatt där
Mycket stök med "ungdomsgäng" dvs babbar som bara skapar otrygg stämning
Öppen droghandel på Larsbergs Torg
Extremt fula hus
Ovärt att bo i hyresrätt
Mycket 2gen babbar, 1gen babbar dessutom
Rätt lökiga lägenheter, de har haft stamrenovering men a
Mörkt
Öde

Jag har en del polare i Larsberg, jag känner mig alltid trygg i Larsberg, men jag skulle aldrig flytta dit. Det är helt enkelt för sunkigt för min nivå. Har du begränsad ekonomi, så skulle jag rekommendera hyresrätt i antingen:
"Käppalaghettot"
Näset (Låång kötid) Se ett annat inlägg jag ska skriva om näset.
Centrala Lidingö (låååång kötid)
Dessa områden är minst 5 gånger bättre än Larsberg.

Jag skulle rekommendera dig att inte flytta dit, prova att åka dit på kvällskvisten, hela området känns så tragiskt.

Jag hade många idéer kring vad jag skulle skriva, men a när det väl kom till kritan var det svårt att formulera sig. Skriv gärna frågor om du undrar något.

Ps. Ha i beaktning att jag tillhör samhällets övre skick, och bor i stor villa värd mer än 15 x 10^6 kr. ds
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback