2017-07-17, 00:16
Medlem
Haft en flaska T-röd i väskan som läckt ut överallt på en massa kläder, bland annat en jacka jag e rädd om. Är det bara slänga in i tvättmaskinen eller kommer det att förstöra kläderna på nåt sätt?

Skadas dom av att ha t-röd på sig? borde jag skynda mig att tvätta dom?
Citera
2017-07-17, 00:32
Medlem
VelvetReds avatar
Tvätta kläderna bara. Bör inte vara några problem.
Citera
2017-07-17, 00:40
Medlem
kraftfoders avatar
Behöver inte ens tvätta kläderna, spriten dunstar bort.
Citera
2017-07-17, 08:19
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
TRöd innehåller bla kräkmedel och andra rolighteter, kan inte vara kul att ha i underkläderna.
Citera
2017-07-17, 08:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
TRöd innehåller bla kräkmedel och andra rolighteter, kan inte vara kul att ha i underkläderna.

Beror väl på om man förtär kläderna..
Nu gällde väl frågan mest en jacka TS är rädd om, och den behöver man inte tvätta, T-Röd ger inga fläckar på tyg. (Normalt sett enligt min erfarenhet. Brukar använda vita trasor av gamla lakan när jag rengör diverse saker med T-Röd. När T-Rödet har dunstat, är de vita lapparna precis lika vita som innan).
Citera
2017-07-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz

Gör det inte alls. Det hade varit direkt skadligt då det är bättre att ha t.ex. T-röd i magsäcken än att det passerar matstrupen/svalget ännu en gång, dessutom direkt livsfarligt om det råkar hamna i lungorna. Har det hamnat i magen skall det stanna där tills sjukvården kan ta hand om dig.

Sluta sprid lögner som fördummar folket.
Citera
2017-07-17, 14:37
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartomten
Gör det inte alls. Det hade varit direkt skadligt då det är bättre att ha t.ex. T-röd i magsäcken än att det passerar matstrupen/svalget ännu en gång, dessutom direkt livsfarligt om det råkar hamna i lungorna. Har det hamnat i magen skall det stanna där tills sjukvården kan ta hand om dig.

Sluta sprid lögner som fördummar folket.

Talar du av egen erfrarenhet eller?

Kan du som veteran i klassen berätta för oss vilket rödsprists-märke som enbart har en enkeldenaturering bakom sig?

OT:
Använder man sig inte av teknisk sprit när man kemtvättar?
Citera
2017-07-18, 05:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag hade tvättat allt som går för jag har noterat att t-röd lämnar rester efter sig, inte något jag hade velat gå runt med och dom flesta kläder går att tvätta relativt enkelt.
Går det inte tvätta så kanske man kan torka av med en fuktad handduk eller liknande.
Senast redigerad av Arne.Anka 2017-07-18 kl. 06:02.
Citera
2017-07-18, 06:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Diskussioner om medicinska effekter av t-röd tas lämpligen i Medicin & hälsa, den kemiska sammansättningen av T-röd tas lämpligen i Kemi & pyroteknik.
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in