Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-07-16, 18:00
Medlem
SVT rapporterar om misshandel av man aktiv inom hbtq-rörelsen, misstänkt hatbrott.

Citat:
Misshandlades och kallades bögjävel

Gabriel Chabo blev misshandlad mitt på ljusa dagen i Geneta. Nu berättar han om händelsen, som polisen kan komma att utreda som hatbrott.

Flera män kom fram till honom och frågade om han är homosexuell, de betedde sig aggressivt och sa att de ville ha pengar. De kallade honom också bögjävel och tog sedan till våld.

Det är många i Södertälje som inte kan acceptera hbtq-personer
Vet någon mer om händelsen? Finns någon information om misstänkta gärningsmän?

Varför är det, enligt BO, många i just Södertälje, som inte accepterar hbtq-personer? Är det många arga svenska män som står för hatet?
Citera
2017-07-16, 18:09
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Haha! Nu vänder det för HBTQ-rörelsen. Hur ska de lösa detta, hata islam eller acceptera våldet mot homosexuella?

Det kommer bli intressant att se hur vänstern kommer släta ut denna röra. Splittring inom egna led?
Jag tror inte kristna syrianer jublar över bögar heller. Kan även vara dessa som gett sig på personen i fråga. Södertälje domineras trots allt av syrianer.
Citera
2017-07-16, 18:18
Medlem
gringofarangens avatar
Kanske inte handlade egentligen om att han var gay utan var en uppgörelse i kriminella världen? Verkar som om han har ett brottsligt förflutet:

Lexbase: Förekommande
Citera
2017-07-16, 18:48
Medlem
gringofarangens avatar
Finns en till artikel i LT (bakom betalvägg)

Citat:
Gabriel Chabo skulle följa med en släkting på ett ärende på fredagen. Då dök plötsligt en grupp män upp och hotade och misshandlade honom svårt.– De sa "du ska betala pengar om du ska bo här i Södertälje" säger Gabriel Chabo, som sätter attacken i samband med andra övergrepp han utsatts för den senaste tiden....

https://www.lt.se/logga-in/gabriel-s...ter-fran-doden

Kanske handlade detta om att några försöker kräva honom på https://sv.wikipedia.org/wiki/Jizya? Skrämmande isåfall om detta har börjat få fäste även i Sverige!
Senast redigerad av gringofarangen 2017-07-16 kl. 19:09.
Citera
2017-07-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gringofarangen
Kanske inte handlade egentligen om att han var gay utan var en uppgörelse i kriminella världen? Verkar som om han har ett brottsligt förflutet:

Lexbase: Förekommande
Finns flera personer med samma namn, men jag tror du har rätt.

Här framgår att Gabriel Chabo är aktiv på skönhetssalongen Clinique By Lisa: Kändisfrisören Jean-Pierre Barda besökte premiärfest för ny skönhetssalong

Sök sedan på allabolag.se efter Clinique By Lisa. Personen född 1944 som sitter i styrelsen, är enligt ratsit folkbokförd på samma adress som just Gabriel Chabo.

Håller med dig om 31-åringen som förekommer på lexbase troligen är samma Gabriel Chabo som misshandlats.
Citera
2017-07-16, 19:01
Medlem
Vad jag vet så är många syrianer förbannade på svenskarna som kom och smutsade ner deras stad med sitt Pride-skit för ett par månader sen. Syrianerna tycker att dom svenska bögarna gör dom en otjänst när dom sprider homofili i deras stad. De vill inte att syrianska ungdomar ska smittas av homofili.
Citera
2017-07-16, 19:06
Medlem
HBTQ-vänstern går i syntax-error. Invandrarna skall vurmas för, samtidigt invandrarna och slår skiten ur HTBQ-personer.

Bra jobbat, regnbågspuckon.

Det hela är tragiskt, mannen kan förmodligen inte bo kvar i södertälje, precis som männen som misshandlade honom sa. Öppen HBTQ-aktivist, invandrare, och invandringstät ort, är en ekvation som omöjligen kan sluta väl (som vi nu ser här)

Personligen önskar jag att vi alla kunde sätta oss ner och sjunga We shall overcome tillsammans, men mellanöstern-krigarna håller inte med. Vilket vänstern och därmed etablissemanget på något helt fascinerande sätt tvärvägrar att ens se
Citera
2017-07-16, 22:38
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Inget konstigt, Gud/Allah säger att homosexualitet är fel. Så är du en gudfruktig person hatar du HBTQ-personer.
Bara den perversa svenska kyrkan som ska omfamna alla.

Själv tycker jag att både bögar och religiösa får göra vad de vill så länge ingen annan blir påverkad.
Citera
2017-07-16, 22:49
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Hur mycket hellre hade man inte sett Killinggängets 10 000 invandrade tyska bögar än dessa.... södertäljebor.
Citera
2017-07-17, 01:13
Medlem
gringofarangens avatar
Ny lite längre artikel om händelsen i Expressen där BO uppger att han INTE är gay och att han tidigare fått sin skönhetssalong vandaliserad, fått motta näthat och att de GM som attackerade honom var syrianer:

Citat:
Vid tolvtiden i fredags följde Gabriel Chabo med sin svåger som skulle göra ett ärende i Södertälje. När han gått ut ur bilen för att ta luft kommer plötsligt en grupp okända män fram till honom, berättar han. De uppträder aggressivt och hotfullt och kallar honom för "bögjävel", enligt Gabriel Chabo.
– De sa "om du ska bo i Södertälje ska du betala pengar, eftersom du är bög", säger han. Jag sa "nej, jag är straight, kan ni lämna mig i fred".
Han berättar vidare att männen började sparka honom och slå honom med ett metallföremål. Han säger också att gärningsmännen dunkade hans huvud in en bildörr ett flertal gånger.

Citat:
Gabriel Chabo är övertygad om att attacken beror på att han öppet står upp för homosexuellas rättigheter. Han kopplar också ihop fredagens attack med tidigare händelser – att skönhetskliniken han äger har blivit vandaliserad och att han har utsatts för näthat i sociala medier under våren.

Citat:
Gabriel Chabo tror att männen som attackerade honom är syrianer precis som han själv. Han uppger att de talade svenska, syrianska och lite arabiska vid överfallet.

http://www.expressen.se/nyheter/gabr...a-oppen-gata-/
Citera
2017-07-17, 01:40
Medlem
Rufoss avatar
Detta låter som ett solklart fall av jizya. Det är när muslimer ger sig på icke-muslimer (ibland även homosexuella), och tvingar dom att betala straffskatt för att dom inte följer guds lag. Nu ville inte BO betala, och fick i stället smaka religiöst betingat våld.

Jag lider med BO, men detta är ändå vad Sverige förtjänar i den stora helheten. Jag hoppas att detta breder ut sig mer och mer.

Sverige måste få smaka på sin egen dumhet. Svenskarna ska få suga och svälja tills dom kräks, och sedan suga ännu mer.
Senast redigerad av Rufos 2017-07-17 kl. 01:43.
Citera
2017-07-17, 04:45
Medlem
valpmats avatar
Jag har själv bott i denna stadsdel i Södertälje i 8 år. Kan bekräfta att det finns ett enormt förakt mot HBTQ-personer inom den syrisk-ortodoxa sfären. Homosexualitet som fenomen betraktas som något högst ovälkommet. Många i samfundet ser HBTQ-individer och faktiskt även vanliga etniska svenskar som ett folkslag som lämnat dom kristna, och enligt dom, sunda värderingarna, bakom sig. Detta framgick med all tydlighet under min uppväxt. Samkönade äktenskap blir då naturligtvis en av många företeelser som man valt att förkasta och aktivt motarbeta.

En annan sak som många utomstående personer inte alltid riktigt begriper är att detta folk är en slags beta-version av en Muslimsk landsbygdsminoritet. Alla anor och seder härstammar från Muslimska samhällen - där denna minoritetsgrupp varit förtryckt under en lång tid. Tänker då inte minst på folkmordet på kristna som ägde rum i Mellanöstern år 1914. Jag läser att tidigare skribenter antyder att det skulle vara fråga om troende muslimer som tillämpat sk. "Jizya" mot den drabbade. Det argumentet har jag mycket svårt att köpa. Jag hade ALDRIG stött på en praktiserande muslim innan jag flyttade från denna stad.

Minns att vi hade en Assyrisk kille i vår klass som utan tvekan var gay. Han ansågs mer eller mindre vara kastlös bland sina landsmän. Det var en rätt grym jargong man körde med. Denne stiftade hursomhelst kvickt bekantskap med de inhemska ungdomarna (vi var inte många). Det var enklast så - för att slippa provocera Jesus och hans polare.
Senast redigerad av valpmat 2017-07-17 kl. 05:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in