Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 19:15
  #1
Medlem
BadCash81s avatar
Den sista personen i världen jag trodde skulle falla för försäljarsnack har visst gått och köpt en "städmaskin" (fråga inte) för 30000:-... Nu är den ju köpt, så det är för sent att göra nåt åt. Fick bara reda på det när jag kom tillbaka till Sverige från ett år utomlands.

Men snart åker jag iväg igen, och jag är orolig att den där dammsugarförsäljaren kommer återkomma och försöka kränga fler grejer nu när hon fått upp vittring. Så har ni några bra metoder för att se till att försäljarjäveln aldrig mer hör av sig till morsan, varken via telefon eller dyker upp utanför dörren?? Vill helst inte skälla ut morsan och ge henne dåligt samvete för att gått på en nit, det är hon ju långt ifrån ensam om (även om det är helt jälva insane att betala en sån summa för en dammsugare!)... försäljare har ju en förmåga att få en del, framförallt äldre, att helt tappa sitt normalt sunda förnuft.

Har ju såklart Nixat telefonen, men tror inte det hjälper när försäljaren redan "är inne"... Och det skulle inte förvåna mig det minsta om hon dyker upp oanmäld och "bara ska kolla så att ni är nöjda med städmaskinen", och sedan ska det väl krängas tillbehör och fan-vet-vad... Vad kan jag göra?
Citera
2017-07-15, 19:22
  #2
Medlem
Ruzskisuzkis avatar
Säg åt henne att inte köpa fler grejer ifrån försäljare, nästa gång skaffar du henne en god man.

Sedan säger du åt försäljaren att ge fan i att sälja skit till din morsa, för hon är senil eller något. Nästa gång får han stryk.

Var det mindre än 14 dagar sen så lämna tillbaka skiten.
Citera
2017-07-15, 19:54
  #3
Medlem
Nej, det finns inget du kan göra. Din mor är myndig och är fri att prata med vem hon vill och köpa vad hon vill. Du kan prata med henne om du vill och förklara att du inte tycker att hon ska köpa mer.
Citera
2017-07-15, 19:58
  #4
Medlem
Enda alternativet är godmanskap. Du kanske kan hyra en konsult som säljer in ideen till henne så att hon skriver på.

Dammsugaren, om det är en Kirby (eller motsv) kan hon sälja på Blocket kostar mellan två och fem tusen där.
__________________
Senast redigerad av Kent-Herbert 2017-07-15 kl. 20:01.
Citera
2017-07-15, 20:55
  #5
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Enda alternativet är godmanskap. Du kanske kan hyra en konsult som säljer in ideen till henne så att hon skriver på.

Dammsugaren, om det är en Kirby (eller motsv) kan hon sälja på Blocket kostar mellan två och fem tusen där.


Köps i 9 av 10 fall upp av originalföretaget då dom inte vill ha dom på begagnatmarknaden för låga summor. Allt enligt läckta mail för något år sedan
Citera
2017-07-16, 12:16
  #6
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Enda alternativet är godmanskap.

Det är väl förvaltarskap som behövs?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback