Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-15, 14:15
Medlem
Någon mer som har det här problemet och lyckats bota saken?
Varje gång jag har sex eller runkar för den delen så måste jag spänna benen/låren för att lyckas komma.

Man kan ju säga att det blir ganska jobbigt och irriterande när man endast kan komma när hon rider och man spänner sig som aldrig förr. Och både jag och min flickvän börjar tröttna rejält på det.

Spänner jag mig inte så kommer jag aldrig, händer även att kuken slaknar relativt fort då och tänker att detta problem måste gå att träna bort?
Citera
2017-07-15, 14:36
Avstängd
Xer0s avatar
Jo jag har samma problem. Jag tror att det är en runk grej.

Du får sluta runka i typ 3 månader och se om du börjar komma spontant igen.

Jag kan faktiskt komma utan att pressa om jag stimulerar mig själv med porr under lång tid, typ timmar. Då kan det ofta spruta till rätt ordentligt.

Egentligen kanske du bara borde fokusera på att ha sex, och ha skönt länge innan du kommer. Kanske be tjejen strippa lite och kåta upp dig själv innan ni startar.

Liksom, fokusera mer på vägen till målet än målet. Blev det inte så att du kom spontant när ni hade sex i kväll så kanske du gör det i morgon.

Du kanske kan fokusera på att tjejen blir tillfredställd mha. tunga och hjälpmedel, sen skit i att knulla tills du känner att "nu jävlar går det inte längre".
Senast redigerad av Xer0 2017-07-15 kl. 14:46.
Citera
2017-07-15, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Likensa
Någon mer som har det här problemet och lyckats bota saken?

Förmodligen de flesta.. Du är inte kåt nog, är du det behövs det inte mycket. Därmed inte sagt att du inte är kåt.
Citera
2017-07-15, 14:49
Medlem
Var så för mig när jag var yngre men efter några år var det som vanligt igen. Jag tänkte att de hade med blodet att göra på nått sätt men har ingen aning
Citera
2017-07-15, 15:07
Medlem
Låter som ett klassiskt hjärnspöke. Du tänker så mycket på det så det tar över helt enkelt.
Citera
2017-07-15, 15:39
Har detta, dock behöver jag bara spänna kuken så det är faktiskt en skänk från ovan. om jag bara slappnar av så kommer jag inte så jag kan alltid se till att frugan kommer 2-3 ggr innan jag gör det.
Citera
2017-07-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Förmodligen de flesta.. Du är inte kåt nog, är du det behövs det inte mycket. Därmed inte sagt att du inte är kåt.

Tro mig, kåt är jag. Men spänner jag mig inte så går det bara inte.
Citera
2017-07-27, 23:51
Medlem
Samma problem, önskar att man slapp spänna sig för att komma, har hänt 1 gång för mig där jag inte behövde spänna mig. Hon red mig och av någon anledning kändes det gudomligt skönt, och kunde inte hålla mig från att komma, annars kan jag alltid hålla mig så länge jag vill.
Och det var med en kk som jag träffa i 6 månader och detta hände kanske efter 3 månader men aldrig igen. Ger den dagen 10/10, aldrig känts så bra...
Citera
2017-07-30, 09:37
Medlem
Spm tjej måste man (läs jag) spänna mig som fan, och på ett visst sätt, för att komma.
Citera
2017-07-30, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Spm tjej måste man (läs jag) spänna mig som fan, och på ett visst sätt, för att komma.

Likadant för oss män. Man behöver spänna skinkor och underdelen för att komma snabbare.

Kom fort som fan förut, anledningen var att jag var så spänd och att jag går igång rejält på småsaker som läppar, att hon andas tungt eller intensiv ögonkontakt.

Började fokusera på att slappna av och nu kan jag hålla mig längre. Ibland är det svårt att hålla sig avslappnad om hon säger något snuskigt, men då gäller det att koppla av igen och tänka på andningen.

Så det omvända borde gälla för TS. Spänn allt vad underdelen heter. Stäng av andning och gå loss ordentligt. Sikta på "releasen" så bör det gå lättare. Att tänka "fan vad drygt" gör ju att du inte befinner dig i stunden.
Citera
2017-08-04, 17:11
Medlem
Jag har själv haft detta problem och jag har "botat det".

Det är ingen generell sanning att man måste spänna låren för att komma men det gäller säkert för många bland annat pga nedanstående orsaker. Har diskuterad detta med kollegor och flera av dem kände inte alls igen sig i det jag beskrev (dvs att man måste spänna låren).

Dom flesta personer har ingen aning om hur deras bäckenbotten fungerar eller hur den mår. Bäckenbotten innehåller muskler dom reglerar tarm- och blåstöming samt orgasm/utlösning och erektion. Spänningsläget och hälsan på bäckenbotten är bland annat beroende på hållning, generell anspänning och andningsmönster. Eftersom dom flesta är omedvetna om bäckenbotten och dess tonus så är det inte konstigt att många ovetandes får problem med den.

Om man, av en eller annan anledning, har en för spänd bäckenbotten så kan man tiden få trådstartaren symptombild. När musklerna ständigt är för spända och avkortade så blir dom paradoxalt nog försvagade. En del av njutningen vid utlösning är ju de rytmiska muskelsammandragningarna. Om musklerna är försvagade så minskas denna njutning, ett sätt att komma runt detta är t.ex. att spänna insidan på låren. Adduktorerna i låren sitter i direkt förbindelse med bäckenbotten så anspänning där fortplantar sig till bland annat PC-muskeln Levator Ani i bäckenbotten.

Om man är medveten om ovanstående och lär sig att slappna av i bäckenbotten då och då så behöver inte de överspända musklerna leda till problem. För vissa (mig inräknad) så blir det dock ökande problem med tiden. Jag fick erektionsproblem och med tiden också kronisk bäckenbottensmärta. Det säger sig själv att muskler som aldrig får slappna av och som inte är byggd för kontinuerlig hög anspänning till slut strejkar.

Vissa tränar styrkan i PC-muskeln med knipövningar/kegels. Detta är inte att rekomendera ifall man har en överspänd bäckenbotten eftersom man då förvärrar denna problematik. Om du vill komma ifrån problemet så får du gå tillväga på följande sätt:
1. Försök lokalicera bäckenbotten och lär dig att känna av status den. Man kan t.ex. använda sig av Mindfulnessövningen "Body Scan" eller be om hjälp med biofeedback på en vårdcentral.
2. Lär dig att slappna av i bäckenbotten t.ex. med reverse kegel övningar eller "Sniff, Flop and Drop" (googla)
3. Se över hållningen och förbättra den ifall det behövs eftersom den påverkar tonus på bäckenbotten mycket.
4. När stegen ovan är avklarade så kan du börja styrka bäckenbotten försiktigt med knipövningar/kegels
5. När styrkan i PC-muskeln är normal så kan du börja att vänja dig av vid att spänna låren så fort du vill komma.
Citera
2017-10-31, 14:51
Medlem
Använd hjärnan istället för röven
Tänk snuskiga tankar om att du knullar hennes mor, syster, någon kollega, grannens katt eller vad du nu går i gång på, testa att blunda eller släcka lyset...å sluta mer porren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in