Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-07-16, 15:34
  #73
Medlem
En bra eftermiddag. Skönt att Hamilton vann igen.
2017-07-16, 15:34
  #74
Medlem
Hamilton var helt överlägsen denna helg och det ser ut som att Mercedes dragit ifrån Ferrari.
2017-07-16, 15:35
  #75
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kodiak-
Han gick alltså inte in i depå direkt efter att man först hörde det samtalet på radion då, med andra ord. Jag trodde först att han gjorde det och sen fick stanna ytterligare en gång.

Nej han stannade kvar då. Teamet tyckte han skulle försöka köra ikapp Vettel då de sade att han också hade problem med däcken.
2017-07-16, 15:40
  #76
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Hamilton var helt överlägsen denna helg och det ser ut som att Mercedes dragit ifrån Ferrari.

Ferrari verkar ha tappat precis allt gällande däckövertaget de hade i början av säsongen.
2017-07-16, 15:45
  #77
Medlem
welcometorealitys avatar
Se där, Daniel Ricciardo blev Driver of the Day. Så ett stort Grattis till Danne!

https://www.formula1.com/en/vote.html

Citat:
Driver of the Day-Daniel Ricciardo
2017-07-16, 15:56
  #78
Medlem
B-Dawks avatar
En dag där Marcus är klart bättre än Wehrlein också. Förhoppningsvis tar han med sig det till Ungern och sedan vidare till sommaruppehållet.
2017-07-16, 18:54
  #79
Medlem
welcometorealitys avatar
Det var ett bra race idag av de tre som var bäst idag.

https://pbs.twimg.com/media/DE3Fs_xXUAA6TZ2.jpg:large





http://www.cafe.se/wp-content/upload...son-cafe-3.jpg
__________________
Senast redigerad av welcometoreality 2017-07-16 kl. 18:59.
2017-07-16, 21:37
  #80
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjollen.
Tycker det är nog med bevis att Bottas är bland de bästa, oavsett om han har en bra bil eller inte..

Naturligtvis är det så, skandal att han inte blev Driver of the day btw
2017-07-16, 21:42
  #81
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjollen.
Tycker det är nog med bevis att Bottas är bland de bästa, oavsett om han har en bra bil eller inte..
Var han bland dom bästa innan han fick plats i den bästa bilen? men jag är glad för honom, verkar vara en reko kille.
2017-07-17, 08:07
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
Var han bland dom bästa innan han fick plats i den bästa bilen? men jag är glad för honom, verkar vara en reko kille.

Fyra 2014 trots samt femma 2015 innan han fick plats i en bättre bil, men lite sämre resultat 2016.

Ja, det tycker jag nog om man räknar de placeringarna som något bra. Tror inte Mercedes hade plockat in honom annars, sen har han nog utvecklats en hel del också sen dess.
__________________
Senast redigerad av Optimistjollen. 2017-07-17 kl. 08:13.
2017-07-17, 09:02
  #83
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
Var han bland dom bästa innan han fick plats i den bästa bilen? men jag är glad för honom, verkar vara en reko kille.

Han tillhörde gruppen som ansågs lovande och kompetenta, men sågs väl inte som något givet världsmästarämne (frånsett hos den finsktalande delen av supporterskaran).

Jag tycker att han har överraskat positivt. Han tycks ha ett bredare fönster där han kan jobba med materialet (jmf m Hamilton), och lyckas därmed prestera skapligt även när bilen inte är tip top. Sedan är han en bit efter Hamilton när allting stämmer.

Lewis har ju inte kört en halvrisig bil på ett par säsonger nu (och aldrig en bil som tillhört nedre delen av mittfältet), så det kanske inte är så konstigt att Bottas hanterar problem på ett mer effektivt sätt än Hamilton.
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback