• 1
  • 2
2017-07-12, 20:46
Medlem
Vilka är dom största alternativa medier i Sverige och internationellt?
Citera
2017-07-12, 21:41
Medlem
Trollfeeders avatar
I Sverige är väl fria tider en stark kandidat till att vara störst.
Citera
2017-07-12, 21:47
Medlem
oberoendemedias avatar
Tror du måste definiera det först. Räknas Flashback och Reddit som då sannolikt är i särklass störst?

Är vi endast ute efter nyhetssajter i traditionell mening så är Fria Tider troligtvis i särklass störst här i Sverige. Enligt Sifo så hade sajten 400 000 till 500 000 besökare om dagen under valmånaden 2014. De själva hävdade 1.4 miljoner unika besökare under en månad 2015 men vad jag vet så finns det inget publicerat underlag. Deras artikel om pensionärsskatt förra året fick 200 000 delningar/likes/kommentarer på Facebook. Vill minnas att deras artikel om IKEA-morden utklassade public service i delningar.

Tittar vi på bloggare med inriktning på nyheter så kan Cornucopia vara en svensk kandidat med upp mot 75k unika besökare i veckan samtidigt som han är helt transparent genom användandet av SIS-Index.
Citera
2017-07-17, 13:24
Medlem
Grodfrityrs avatar
Enligt Google Trends/Sverige är intresset störst för Avpixlat. Fria Tider närmar sig och deras trend går uppåt. Avpixlats har stått och stampat sedan slutet av 2012, med undantag för en peak hösten 2015.
Citera
2017-07-17, 13:39
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oberoendemedia
Tror du måste definiera det först. Räknas Flashback och Reddit som då sannolikt är i särklass störst?
...
Om man räknar Flashback och Reddit som alternativa medier så är de klart större än Avpixlat och Fria Tider.
https://trends.google.se/trends/expl...ider%22,Reddit
Citera
2017-07-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Om man räknar Flashback och Reddit som alternativa medier så är de klart större än Avpixlat och Fria Tider.
https://trends.google.se/trends/expl...ider%22,Reddit
Jo, men om vi särskiljer sociala medier och "vanliga medier" där läsarna inte står för innehållet, är det helt klart Fria Tider som är störst.

Det är bara kolla antalet delningar på ngr polulära artiklar eller siffrorna de själva uppgett, även om ju bägge kan manipuleras.
Citera
2017-07-17, 19:02
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Fete
Jo, men om vi särskiljer sociala medier och "vanliga medier" där läsarna inte står för innehållet, är det helt klart Fria Tider som är störst.

Det är bara kolla antalet delningar på ngr polulära artiklar eller siffrorna de själva uppgett, även om ju bägge kan manipuleras.

Nja, jag tror att Avpixlat fortfarande är snäppet större än Fria Tider. I alla fall när det kommer till antal unika besökare.
Fria Tider uppdaterar oftare så de har förmodligen fler sidvisningar än Avpixlat.
Jag tror att Fria Tider har fler hängivna läsare jämfört med Avpixlat, därav de många delningarna.
Avpixlat läses nog mer av medelsvenssons som har hittat dit tack vare mainstreammedia.

Ursprungligen postat av -Info-.
Citat:
Jag vet inte hur det ligger till med antal läsare när man jämför Avpixlat med Fria tider, däremot så är nog Avpixlat mer känt än Fria tider om man ser till hela befolkningen. Detta eftersom mainstreammedia skriver om Avpixlat betydligt oftare än de skriver om Fria tider.

Söker man på t.ex Aftonbladet så får man denna stora skillnad i antal referenser:

site:www.aftonbladet.se "fria tider" : 49 träffar

site:www.aftonbladet.se "avpixlat" : 4280 träffar

För ett år sedan såg rangordningen enligt Google Trends ut så här:
(FB) Nymedia (Avpixlat, Fria Tider, m.m.) måste börja inse och utnyttja sin makt

Enligt en färsk sökning på Google Trends är intresset fortfarande större för Avpixlat, men Fria Tider närmar sig.
https://trends.google.se/trends/expl...er%22,Avpixlat
Senast redigerad av Grodfrityr 2017-07-17 kl. 19:33.
Citera
2017-07-17, 20:54
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Bubb.la
Förstklassig nyhetsaggregator med libertarianskt perspektiv!
Citera
2017-07-17, 21:04
Medlem
rough-justices avatar
Fria Tider
Avpixlat
Ledarsidorna
Det Goda Samhället
Nordfront
Anthropocene
Motgift
Motpol
Cornelia Dahlberg
Helena Palena
Nya Dagbladet
Invandring & Mörkläggning
Skrivarens Blogg - Peter Herold
Nya Tider (som inte är nån webb-tidning)
Citera
2017-07-17, 21:06
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Nja, jag tror att Avpixlat fortfarande är snäppet större än Fria Tider. I alla fall när det kommer till antal unika besökare.
Fria Tider uppdaterar oftare så de har förmodligen fler sidvisningar än Avpixlat.
Jag tror att Fria Tider har fler hängivna läsare jämfört med Avpixlat, därav de många delningarna.
Avpixlat läses nog mer av medelsvenssons som har hittat dit tack vare mainstreammedia.

Ursprungligen postat av -Info-.

För ett år sedan såg rangordningen enligt Google Trends ut så här:
(FB) Nymedia (Avpixlat, Fria Tider, m.m.) måste börja inse och utnyttja sin makt

Enligt en färsk sökning på Google Trends är intresset fortfarande större för Avpixlat, men Fria Tider närmar sig.
https://trends.google.se/trends/expl...er%22,Avpixlat

www.alexa.com ligger Fria Tider ungefär 100 placeringar högre än Avpixlat. Efter det att sionisterna avpixlades på Avpixlat så har sajten rasat. Men nu har ju Kent Ekeroth fullt med tid att börja skriva för Avpixlat igen...
Citera
2017-07-17, 21:30
Nya Tider ges ju ut som papperstidning. Har tänkt börja prenumerera på den snart, när jag fått rätt på min ekonomi. Jag identifierar min ideologi mest med den, av all alternativ media, något höger om SD, men inte nazistisk. Läste nånstans att de har runt 3000 prenumeranter. O de artiklar jag läser på deras sajt tycker jag är av mycket bra kvalitet.

Annars gillar jag också Fria Tider, de uppdaterar ofta med nya artiklar med bra kvalitet.
Citera
2017-07-17, 22:05
Medlem
Jag tror Fria Tider ligger främst idag. Avpixlat har ju fått mycket gratisreklam av borgarmedia men har ingen bra nyhetstäckning. En del bra krönikörer på avpixlat gör den läsvärd ibland. Den politiska inriktningrn är svår att förstå. Primitiv ointelligent kommunisthets av McCartytyp gentemot Ryssland ibland. Hyllande av staten "Israel" och Sternligans folkmord 1948. som gav "lebensraum" för de nya europeiska bosättarna. Känns som att Avpixlat jobbar för att avskaffa sig själv.
Vi behöver en nättidning till i klass med Fria Tider.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in