Citat:
Ursprungligen postat av
Den-Fete
Jo, men om vi särskiljer sociala medier och "vanliga medier" där läsarna inte står för innehållet, är det helt klart Fria Tider som är störst.
Det är bara kolla antalet delningar på ngr polulära artiklar eller siffrorna de själva uppgett, även om ju bägge kan manipuleras.
Nja, jag tror att Avpixlat fortfarande är snäppet större än Fria Tider. I alla fall när det kommer till antal unika besökare.
Fria Tider uppdaterar oftare så de har förmodligen fler sidvisningar än Avpixlat.
Jag tror att Fria Tider har fler hängivna läsare jämfört med Avpixlat, därav de många delningarna.
Avpixlat läses nog mer av medelsvenssons som har hittat dit tack vare mainstreammedia.
Ursprungligen postat av -Info-.
Citat:
Jag vet inte hur det ligger till med antal läsare när man jämför Avpixlat med Fria tider, däremot så är nog Avpixlat mer känt än Fria tider om man ser till hela befolkningen. Detta eftersom mainstreammedia skriver om Avpixlat betydligt oftare än de skriver om Fria tider.
Söker man på t.ex Aftonbladet så får man denna stora skillnad i antal referenser:
site:
www.aftonbladet.se "fria tider" : 49 träffar
site:
www.aftonbladet.se "avpixlat" : 4280 träffar
För ett år sedan såg rangordningen enligt Google Trends ut så här:
(FB) Nymedia (Avpixlat, Fria Tider, m.m.) måste börja inse och utnyttja sin makt
Enligt en färsk sökning på Google Trends är intresset fortfarande större för Avpixlat, men Fria Tider närmar sig.
https://trends.google.se/trends/expl...er%22,Avpixlat