Citat:
Ursprungligen postat av
Prodelin
Som sagt det är samma kundkrets som iphone ägare, ingen vidare kunskap om bilar utan går på all marknadsföring
Vilka typiska egenskaper måste man ha för att köra en bensinbil då? Eller att använda en android? Är tant Ing-Marie, min granne som jag måste hjälpa med att sätta på digitalboxen varje gång det varit strömavbrott eller hon har tryckt på fel knapp ett tekniskt geni eftersom hon både har en Android och kör en 15 år gammal bensin-Opel
Jag vill inte outa mig, men är utbildad och jobbat med teknik i 30 år nu, och dom flesta jag känner har samma bakgrund. Vi och dom håller inte med dig.
Citat:
En batteribil idag kan aldrig ha samma väghållning som en riktig bil då man inte kan få lika låg tyngdpunkt i bilen då batterierna är för höga idag att man får göra en kompromiss.
Du är fan dum på riktigt, på en riktig elbil har du 500Kg batteri i bottenplattan.
Gällande marknadsföring, när såg du senast en annons från Apple eller Tesla? Annonser för LG/Samsung respektive Ford och Volvo lär vara tio gånger mer frekventa.
Berätta före mig vilken fantastik marknadsföring Apple och Tesla begagnar sig av, när jag aldrig ser den själv.