• 1
  • 2
2017-07-12, 09:20
Medlem
Citat:
Det var vid 22.21 som polisen i Uppsala fick in ett antal larm om att skottlossning på Djäknegatan i Uppsala. När polisen anländer till adressen anträffas en en man med skador i ett ben.

– Vi fick klockan 22.21 in att en person är skjuten i benet med ett okänt antal skott, säger Daniel Ågren, RLC-befäl vid polisen i Uppsala.

Vid sjutiden bekräftar polisen att man har gripit en person som är misstänkt för att ha utfört skjutningen. Händelsen rubriceras som grov misshandel. Men även personen som blev skjuten ska enligt polisen vara misstänkt för brott.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...enet-i-uppsala

Djäknegatan är väl till större del studentbostäder?

..................................

Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2017-07-12 kl. 12:29.
Citera
2017-07-12, 09:33
Medlem
Grisbrottarens avatar
Vad jag kan se av bilderna statstelevisionen visar från brottsplatsen, ska det röra sig om Djäknegatan 40, men det är dock osäkert.
(På adressen bor det pensionärer och det finns även berikning av kurder, araber och juggar, så det verkar vara hyresrätter. Oklart dock om BO eller GM är skriven där.)

TS får gärna läsa igenom det här forummeddelandet och nästa gång få till en ordentlig trådstart som inte bryter mot forumets regler: https://www.flashback.org/announcement.php?f=249

Så här kan en riktig trådstart se ut:
Senast redigerad av Grisbrottaren 2017-07-12 kl. 09:36.
Citera
2017-07-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
TS får gärna läsa igenom det här forummeddelandet och nästa gång få till en ordentlig trådstart som inte bryter mot forumets regler: https://www.flashback.org/announcement.php?f=249
Hoppsan, ska försöka göra bättre nästa gång.

Citat:
Vad jag kan se av bilderna statstelevisionen visar från brottsplatsen, ska det röra sig om Djäknegatan 40, men det är dock osäkert.

Djäknegatan 40? Det är väl vanliga bostadsrätter där, och inte studenlägenheter.
Citera
2017-07-12, 11:59
Medlem
fh-s avatar
Jag bor i området och dessa personer behöver inte göra det. Det är många som går förbi Djäknegatan upp mot t.ex Löten och vidare till Nyby. Har själv sett ett par knarkaffärer, bara gräs, ta plats i och runt lekplatsen/skateparken.

Att leta efter MGM och BO på adressen känns rätt dödfött som jag ser det.
Citera
2017-07-12, 13:47
Medlem
Grisbrottarens varning var inte ogrundad, jag fick en moderator-varning för min trådstart...

Hur som helst, Uppsalapolisen bekräftar det som antagligen de flesta redan misstänkt, att det var en uppgörelse mellan kriminella.
Citat:
Under natten fick polisen fram uppgifter som ledde dem till en 18-åring, han misstänks ha avlossat skotten och greps för grov misshandel. Enligt Christer Nordström känner de två 18-åringarna varandra.

– Vi kan konstatera att det är någon form av uppgörelse i kriminella kretsar. De kommer nu att förhöras så snart det är möjligt, ingen har varit särskilt talför så här långt, säger han.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/po...e-4702297.aspx

Obetald knarkskuld?
Citera
2017-07-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk

Obetald knarkskuld?

Antagligen obetydligare än så, troligtvis bara två grupper som ogillar varandra.
Citera
2017-07-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Antagligen obetydligare än så, troligtvis bara två grupper som ogillar varandra.
Vilka skulle dessa kunna vara? Jag har ingen vidare koll på vilka grupper som finns, än mindre vilka som ogillar varandra så mycket att de skjuter varandra.
Citera
2017-07-12, 19:25
Medlem
Sillberts avatar
Citat:

Jag har en bekant i området och rör mig där ibland. Djäknegatan 40 är en del av en bostadsrättsförening med rätt dyra bostadsrätter. Däremot, tvärs över Djäknegatan kring nummer 27 har det senaste tiden hängt MENA-ynglingar i 20-årsåldern. Har ibland undrat om det är skäggbarnsboende i någon av lägenheterna där.
Citera
2017-07-12, 20:34
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Jag har en bekant i området och rör mig där ibland. Djäknegatan 40 är en del av en bostadsrättsförening med rätt dyra bostadsrätter. Däremot, tvärs över Djäknegatan kring nummer 27 har det senaste tiden hängt MENA-ynglingar i 20-årsåldern. Har ibland undrat om det är skäggbarnsboende i någon av lägenheterna där.

De brukar hänga kring de södra delarna av området också.
Tydligen har föreningen behövt sätta in OVK-bevakning senaste åren, och det har förekommit en del skadegörelse också och obehöriga som tagit sig in i husen. Varningsklockorna har ju ringt, men det här var oväntat.

Behöver inte vara gängbråk, tror inte sånt riktigt förekommer i de här delarna där gängen inte verkar vara större än 3-4 personer som mest stökar inbördes.
Citera
2017-07-13, 06:23
Medlem
JussiBs avatar
Han som blev skjuten greps för narkotikabrott efter att han fått vård för sina skador.
Så antagligen knarkskuld eller likande. Båda är iaf släppta nu. Så det var nog inte så farligt
Citera
2017-07-13, 08:10
Medlem
"Vibor Stödboende AB" har lägenhet på adressen. Gissningsvis är detta anledningen till att kriminella ungdomar hänger i området...
Citera
2017-07-13, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racerdog
"Vibor Stödboende AB" har lägenhet på adressen. Gissningsvis är detta anledningen till att kriminella ungdomar hänger i området...
I bostadsrätt eller hyresrätt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in