2010-11-18, 22:44
Medlem
Notumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proping
Gold innehåller:
• Flight Simulator Deluxe
• Acceleration Pack. (Expansion)
Då blir det gold jag köper i så fall
Citera
2010-11-29, 12:49
Medlem
Hej, Ja köpte igår Flight Simulator X deluxe. Installerade det som vanligt och startade spelet, allting gick bra. Sen när jag var klar stängde jag av spelet och datorn.
Nästa gång jag skulle spela det, jag klickade på det men det gick inte igång.. skivan sitter i men den laddar inte.. det kommer bara upp en ruta där det står : kör dvdcheck autostart eller öppna mappen i utforskaren, jag kör men sen händer ingenting?

Någon som vet vad som är fel?

Jag har provat installera det flera ggr igen men det blir samma problem. e sjukt irriterad nu..
kanske ja måste åka till affären och byta skiva?
Citera
2010-12-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmaestarn
Hej, Ja köpte igår Flight Simulator X deluxe. Installerade det som vanligt och startade spelet, allting gick bra. Sen när jag var klar stängde jag av spelet och datorn.
Nästa gång jag skulle spela det, jag klickade på det men det gick inte igång.. skivan sitter i men den laddar inte.. det kommer bara upp en ruta där det står : kör dvdcheck autostart eller öppna mappen i utforskaren, jag kör men sen händer ingenting?

Någon som vet vad som är fel?

Jag har provat installera det flera ggr igen men det blir samma problem. e sjukt irriterad nu..
kanske ja måste åka till affären och byta skiva?

Asså du behöver inte ha skiva när du spelar, klicka bara på ikonen så startar det. Om du har skiva kanske du har "CD2" eller ngt sånt i, men gissar på att du har Acceleration skivan i så de borde ändå gå. Testa utan skiva annars gå tbx till butiken med det
Citera
2010-12-19, 11:39
Medlem
Gothenburgers avatar
Två frågor angående 747:an

1. Vilken hastighet/flaps bör man landa med (kan man hitta info i spelet?)

2. Hur i hela H-E får jag stop på eländet när man landat?

Har landat en gång och det gick fint trots att jag antagligen kom in med för mkt fart [200 knop], men jag kunde inte få stopp på planet trots ihärdiga försök att stå på bromsen. Slog på den där bromsknappen också men trots det så brakade jag in i skogen efter landningsbanans slut
Citera
2010-12-19, 11:54
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Två frågor angående 747:an

1. Vilken hastighet/flaps bör man landa med (kan man hitta info i spelet?)

2. Hur i hela H-E får jag stop på eländet när man landat?

Har landat en gång och det gick fint trots att jag antagligen kom in med för mkt fart [200 knop], men jag kunde inte få stopp på planet trots ihärdiga försök att stå på bromsen. Slog på den där bromsknappen också men trots det så brakade jag in i skogen efter landningsbanans slut

1. Nu är ja ingen expert men jag brukar sätta ner 747:an runt 140 knop och full flaps. Det beror ju helt på mängden bränsle och last. Ett tips är att inte tanka fullt, om du inte ska flyga över Atlanten. Alla plan är fulltankade och fullastade när du "laddar in" dem.

2. Bromsa, upp med spoilers och reverse thrust så får du lätt stopp på kärran.
Senast redigerad av Max Power 2010-12-19 kl. 12:01.
Citera
2010-12-19, 12:11
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
2. Bromsa, upp med spoilers och reverse thrust så får du lätt stopp på kärran.

Var hittar jag spoilers på dashboarden?
Citera
2010-12-19, 12:16
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Var hittar jag spoilers på dashboarden?
Brukar vara * - knappen
Citera
2010-12-19, 12:20
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Brukar vara * - knappen

...eller spaken vänster om gasreglagen. Reverse thrust får du om du trycker F2.
Citera
2010-12-19, 17:08
Medlem
Gothenburgers avatar
Alltså........det var ju satan va krångligt saker o ting kan vara då!

När jag försöker landa jumbon i sakta mak....ligger i glide slope.....runt 180 knutar så stallar planhelvet....och skiten ramlar ner som en sten 2Km innan landningsbanan. Ska man dunka på full flaps eller va fan gör jag för fel?

HILFE!

Starterna funkar hyffsat i alla fall
http://www.youtube.com/watch?v=YariaeZ45ZY
Citera
2010-12-19, 17:11
Medlem
bzeros avatar
Citat:

När jag försöker landa jumbon i sakta mak....ligger i glide slope.....runt 180 knutar så stallar planhelvet....och skiten ramlar ner som en sten 2Km innan landningsbanan. Ska man dunka på full flaps eller va fan gör jag för fel?

HILFE!

Beror ju på hur tungt lastad den är samt vilken modell du kör (antar att du menar Microsofts 747:a, men det brukar räcka med 160 kts med full flaps för mig.
Citera
2010-12-19, 17:18
Medlem
Max Powers avatar
Citat:

HILFE!

Är du säker på att du inte glömde något vid starten?

Jag tror att felet är att du pitchar upp nosen istället för att ge mer gas när du försöker hålla dig på glide slope. Tänk även på att när du fäller ner flapsen så ökar lyftmotståndet och hastigheten minskar.
Citera
2010-12-19, 18:19
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Är du säker på att du inte glömde något vid starten?

Om du menar hjulen så är det "flight videon" som hallucinerar av någon anledning. Jag tar upp hjulen ganska direkt efter lift off. Men det var kanske inte det du tänkte på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in