2017-07-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
[

Du frågar och du fick svar. Jag har själv tagit den 'medicin', och jag hade även en unge med mannen. Han 'finns' inte i mitt hem, de bilder där han och jag var på, har jag lämnat över till 'ungen'. Så kan han göra upp, vad som ska bli av dem.

Egentligen skulle jag sagt Tack för ditt svar och bra att det funkade för dig men för mig är det inte rätt väg
Citera
2017-07-11, 18:01
Avstängd
TantRossins avatar
[
Citat:
QUOTE=ensomjag|61189359]Egentligen skulle jag sagt Tack för ditt svar och bra att det funkade för dig men för mig är det inte rätt väg
[/quote]

Varför så lägga in ett snyft inlägg på Flashback? Vill du, att man tycka synd om dig?? Kanske du är, som din f.d. make sa; tjock och oduglig i sängen?
Senast redigerad av TantRossin 2017-07-11 kl. 18:06.
Citera
2017-07-12, 11:17
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Bilder på f.d. ex? Om han inte har barn med den kvinna, och som jag förstår det han inte, då säga till honom, att han måste elda upp dem. Ni kan göra det tillsammans. Vill han inte det, då vet du mycket, eller snarare lite, han elsker dig! Förtiden är förtiden, la den vila i frid.

Var något av det dummaste jag läst. Givetvis måste en få ha bilder på sina ex kvar. De allra flesta som är vuxna har ex och således en historia med dessa som man kanske vill ha kvar som ett kärt minne. Nu är han med ts och älskar henne förhoppningsvis. Några bilder på ex påverkar ju inte hans känslor mot henne enligt mig.

Jag är av den åsikten att min även får prata och umgås med ex.
Citera
2017-07-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensomjag
Jag har ett förhållande med en man sen drygt ett år tillbaka. Vi bor inte tillsammans men är mycket tillsammans. Jag har nästan intill vuxna barn. Han har inte barn. Vi är båda närapå 50 år

Vi har ett bra förhållande. Jag får (och ger) mycket kärlek på alla sätt och vis. Vi har dessutom en fin vänskap i grunden. Vi bråkar inte och vi pratar mycket med varandra om allt.

Idag (hemma hos honom) tog jag ner ett fotoalbum märkt år 2004...Tänkte att det skulle vara roligt att se på gamla foton...Det var foton från början av hans förra förhållande....Jag ska inte säga att jag gillar att se kort på hans ex men vi är båda vuxna och har båda ex och det är en del av livet.

Det som jag störde mig så mycket på var bild texterna. Har skrev "det är ett privilegium att älska henne" "hon är så fiiiiin" och liknande ord.. inget konstigt i sig men det jag så stark reagerade på är att det är samma saker han säger till mig och skriver till mig....exakt samma fraser. Just då när jag såg det så kändes det som ett slag i magen. Visst det kanske inte finns så många andra ord. Dom förlovade sig mindre än ett år efter att dom träffades och till mig sa han tidigt att han kommer aldrig mer vilja förlova sig. Han hade dessutom på sig förlovningsringen (men på höger hand) ända tills vi blev tillsammans. Vilket var flera år efter hon lämnat honom.

Jag som trodde så starkt på min och min partners kärlek. Jag trodde att det var så äkta och så stort och nu ju mer jag tänker så inser jag att jag nog mest är en godtagbar ersättning för ex fästmön.

Jag tror absolut att han älskar mig men inte lika mycket och jag tror inte han ser framtid med mig på samma sätt han såg den med henne för då hade han väl velat förlova sig.

När vi nyss blev tillsammans så frågade jag att om ex fästmön skulle komma tillbaka skulle du ta emot henne då och strunta i mig....fånig fråga kanske men jag ville höra...Han svarade bara att hon kommer inte komma tillbaka...Vi har tagit upp frågan igen men han har bara sagt samma sak...Jag har förklarat att i mina öron är det ett dåligt svar, jag ville höra att han inte skulle ta henne tillbaka då sa han att det ansåg han som självklart...Det har dock aldrig lett till bråk utan bara prat.

Till saker hör och det här är möjligen nyckeln till allt. Min ex make pratade vitt och brett om sina ex...Dom var så fantastiska och så smala och så bra i sängen och så duktiga på allt och jag Jag var usel och tjock och kunde aldrig bli lika bra som dom. Han satt hemma och grät och tyckte synd om sig själv för att han hade en sån fru som jag och jag kände mig så dålig och jag ville verkligen vara bra nog men det var jag aldrig.

En del av mig även om jag inte tror det är så kanske är avundsjuk på min partner för att han har ex som han älskade och som iaf en tid älskade honom. Jag kanske är avundsjuk för att han har kort i album på sig och sin f d fästmö så fina bredvid varandra.

Då när jag såg korten eller snarare texterna så ville jag ta fram min väska och ta alla mina saker jag har hos honom och gå och aldrig vända åter...Jag ville avsluta vårt förhållande för att det gjorde så ont...Just då kändes det så.

Just nu så här mitt i kaoset i mitt huvud känns det som om jag aldrig kan höra orden utan att bli sorgsen...Det känns inte som de betyder nått mer.

Jag är en rätt lugn och sansad människa med en rejäl skopa vett egentligen och jag brukar aldrig reagera så hårt som jag gjorde i morse.

Det känns som om marken togs bort under fötterna på mig, det känns som om allt är förstört. Det känns som om det här med kärlek är för besvärligt för att ha nått att göra med.

Nu medan jag skriver så känns det som att det som kom upp till ytan var hur jag kände det med min exmake.

Min partner har sagt att från ett sånt förhållande jag hade tidigare dröjer sig hjärnspöken kvar och att han och jag ska döda dom tillsammans. Kanske var det ett av dom som hälsade på

Din ex-make verkar ha varit fruktansvärd och grattis till att du nu är fri från den situationen och kan bygga upp ett bra liv. Du kan be din nya kille lägga albumet på vinden eller något annat ställe där den finns kvar, men du inte behöver se det så ofta och sedan sluta noja över saken. Han var också yngre och oskyldigare när han träffade sitt dåvarande livs kärlek - precis som du gjorde. Ni två träffas idag som de hel-vuxna personer ni är nu och det kan säkert hålla livet ut om ni hanterar varandra med respekt.

Att sätta igång och bygga drama över att han skulle fiktivt lämna dig för ex:et är inte trevligt mot honom. Det låter ärligt talat rätt likt din ex-makes beteende. Ångestfyllt och manipulerande. Så ja, ni träffade nog ett hjärnspöke. Vill du vinka farväl till det eller bjuda in det på ett långvarigt besök? Helt upp till dig. Jag tycker det verkar dumt att sabba ett bra förhållande med en stöttande kille som står vid din sida och på din sida för en gulnande pärm. Hon är inte verklig längre. Du är det.
Citera
2017-07-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensomjag
Jag har ett förhållande med en man sen drygt ett år tillbaka. Vi bor inte tillsammans men är mycket tillsammans. Jag har nästan intill vuxna barn. Han har inte barn. Vi är båda närapå 50 år

Vi har ett bra förhållande. Jag får (och ger) mycket kärlek på alla sätt och vis. Vi har dessutom en fin vänskap i grunden. Vi bråkar inte och vi pratar mycket med varandra om allt.

Idag (hemma hos honom) tog jag ner ett fotoalbum märkt år 2004...Tänkte att det skulle vara roligt att se på gamla foton...Det var foton från början av hans förra förhållande....Jag ska inte säga att jag gillar att se kort på hans ex men vi är båda vuxna och har båda ex och det är en del av livet.

Det som jag störde mig så mycket på var bild texterna. Har skrev "det är ett privilegium att älska henne" "hon är så fiiiiin" och liknande ord.. inget konstigt i sig men det jag så stark reagerade på är att det är samma saker han säger till mig och skriver till mig....exakt samma fraser. Just då när jag såg det så kändes det som ett slag i magen. Visst det kanske inte finns så många andra ord. Dom förlovade sig mindre än ett år efter att dom träffades och till mig sa han tidigt att han kommer aldrig mer vilja förlova sig. Han hade dessutom på sig förlovningsringen (men på höger hand) ända tills vi blev tillsammans. Vilket var flera år efter hon lämnat honom.

Jag som trodde så starkt på min och min partners kärlek. Jag trodde att det var så äkta och så stort och nu ju mer jag tänker så inser jag att jag nog mest är en godtagbar ersättning för ex fästmön.

Jag tror absolut att han älskar mig men inte lika mycket och jag tror inte han ser framtid med mig på samma sätt han såg den med henne för då hade han väl velat förlova sig.

När vi nyss blev tillsammans så frågade jag att om ex fästmön skulle komma tillbaka skulle du ta emot henne då och strunta i mig....fånig fråga kanske men jag ville höra...Han svarade bara att hon kommer inte komma tillbaka...Vi har tagit upp frågan igen men han har bara sagt samma sak...Jag har förklarat att i mina öron är det ett dåligt svar, jag ville höra att han inte skulle ta henne tillbaka då sa han att det ansåg han som självklart...Det har dock aldrig lett till bråk utan bara prat.

Till saker hör och det här är möjligen nyckeln till allt. Min ex make pratade vitt och brett om sina ex...Dom var så fantastiska och så smala och så bra i sängen och så duktiga på allt och jag Jag var usel och tjock och kunde aldrig bli lika bra som dom. Han satt hemma och grät och tyckte synd om sig själv för att han hade en sån fru som jag och jag kände mig så dålig och jag ville verkligen vara bra nog men det var jag aldrig.

En del av mig även om jag inte tror det är så kanske är avundsjuk på min partner för att han har ex som han älskade och som iaf en tid älskade honom. Jag kanske är avundsjuk för att han har kort i album på sig och sin f d fästmö så fina bredvid varandra.

Då när jag såg korten eller snarare texterna så ville jag ta fram min väska och ta alla mina saker jag har hos honom och gå och aldrig vända åter...Jag ville avsluta vårt förhållande för att det gjorde så ont...Just då kändes det så.

Just nu så här mitt i kaoset i mitt huvud känns det som om jag aldrig kan höra orden utan att bli sorgsen...Det känns inte som de betyder nått mer.

Jag är en rätt lugn och sansad människa med en rejäl skopa vett egentligen och jag brukar aldrig reagera så hårt som jag gjorde i morse.

Det känns som om marken togs bort under fötterna på mig, det känns som om allt är förstört. Det känns som om det här med kärlek är för besvärligt för att ha nått att göra med.

Nu medan jag skriver så känns det som att det som kom upp till ytan var hur jag kände det med min exmake.

Min partner har sagt att från ett sånt förhållande jag hade tidigare dröjer sig hjärnspöken kvar och att han och jag ska döda dom tillsammans. Kanske var det ett av dom som hälsade på
På vilket sätt anser du, utifrån det du skriver, att hans kärlek inte är äkta?
Hur graderar du kärleksnivån? Kärlek är en subjektiv känsla som du aldrig kan gradera, räcker det inte med att du trivs i hans sällskap och han trivs i ditt sällskap? Eller måste du veta att han älskar dig med 7 poäng av 10 möjliga, medans han älskade sitt ex 8 av 10, innebär detta att ni är olyckliga då?
Du har redan pekat på problemet, din självkänsla är låg, därför kan du inte ha en lycklig relation, eftersom du inte älskar dig själv tror du inte att andra kan göra det heller.
Citera
2017-07-12, 13:21
Avstängd
TantRossins avatar
[[
Citat:
. De allra flesta som är vuxna har ex och således en historia med dessa som man kanske vill ha kvar som ett kärt minne. Nu är han med ts och älskar henne förhoppningsvis. Några bilder på ex påverkar ju inte hans känslor mot
henne enligt mig.

Jag är av den åsikten att min även får prata och umgås med ex.[/quote][/QUOTE[quote]][/QUOTE[spoiler][/SPOILER[spoiler]]][/SPOILER]

Konstigt resonemang, för att jag inte gillar omgiva mig med 'döda minnen'. Minne på vad? Knullande??
Citera
2017-07-12, 13:23
Avstängd
TantRossins avatar
När fixa Flashback detta sajt, så det är möjligt och skriva på?
Citera
2017-07-12, 13:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
[[[spoiler]QUOTE]QUOTE=cosmic_dancer|61194938]Var något av det dummaste jag läst. Givetvis måste
få ha bilderhenne enligt mig.

[/QUOTE
Citat:
][/QUOTE[spoiler][/SPOILER[spoiler]]][/SPOILER]

Konstigt resonemang, för att jag inte gillar omgiva mig med 'döda minnen'. Minne på vad? Knullande??

Fast TS skrev inte att det var några sexbilder det handlade om, hade det varit det så hade hon helt säkert skrivit det. SÅDANA bilder hade jag inte heller accepterat att min ev. nya make hade kvar sedan förr. (Eller åtminstone hade han fått gömma dem väldigt undanskymt i så fall, så att jag aldrig behövde se dem ens av misstag.)
Citera
2017-07-12, 13:30
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
[[[spoiler]QUOTE]QUOTE=cosmic_dancer|61194938]Var något av det dummaste jag läst. Givetvis måste
få ha bilderhenne enligt mig.

[/QUOTE
Citat:
][/QUOTE[spoiler][/SPOILER[spoiler]]][/SPOILER]

För att ens partner förmodligen både delat glädje och sorg med tidigare partners och fortfarande tycker om dem som personer. Det handlade inte om sexbilder heller och det tror jag inte speciellt många hade tyckt varit okej. Det rör sig om semesterbilder, oskyldigt och helt okej om du frågar mig. Min sambo har bilder på något gammalt ex på sin facebook och både jag och han kan berätta en historia om en tidigare partner eller dejt. Ex kvar som vänner på facebook och pratat med dem. Vad gör det? Hade enligt mig varit sorgligt och kontrollerande att vilja att ens partner "raderar" allt sådant för att jag inte vill se att han haft ett liv innan mig
Senast redigerad av cosmic_dancer 2017-07-12 kl. 13:34.
Citera
2017-07-12, 13:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Till ts om du är obekväm med att han har de framme fråga om han kan lägga dem någon annanstans. Han måste ju fortfarande få ha dem. Han älskar säkert dig men känner sig färdig med att ha förlovar sig och så. Gick det så fort innan kan det ju också vara en osäkerhet från hans sida. Ditt ex beteende var verkligen inte okej, visst att man måste få nämna ex men han jämförde dig och förminskande dig att du inte var lika bra. Inte okej, ta detta förhållande för vad det är och lita på att han älskar dig. Njut av stunden, man behöver heller inte förlova sig för att bevisa ens kärlek. Har varit med min sambo i fyra år och vi är inte förlovade vi har det bra ändå och har inget behov av att ta det steget
Citera
2017-07-12, 13:51
Medlem
Buffedbygods avatar
Om han kallar dig samma saker så betyder det ju att du är minst lika mkt värd för honom som hon var, eller hur?
Citera
2017-07-12, 23:22
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
[/QUOTE

Du hade sannolikt en hyfsat normal relation med din ex, och ni skiljas väl som vänner. Det' är inte sådan i mitt fall, trots flera bra stunder i mängd, då är det de få, men otäcka minnen, som fyller mest. Det har alltså inget och göra med bilder på intima stunder och göra, jag vill inte ha den person på bild i mitt hem, det skulle kännas som han inte lämnad på riktigt. Men TS hade som flest, ett obetydligt förhållande, som inte var på det nivå jag prata, typ 'Who's afraid of Virginia Woolf' filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in