Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-12, 02:46
  #13
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppiloppan
Helt ärligt. Jobbar du inom vården ska du inte hålla på med droger över huvudtaget. Inte ens på din fritid.
Helt ärligt.
Jag studerar, Klin ,men jag ska, om ett tag, kliva in på at-tjänst och då ska givetvis ingen substans intas...
Läs vad jag skriver. Intar inte ens ett bloss gräs på månader, eller dricker, när det är jobb och studier så är det jobb och studier.
Undrar bara om min sk nervositet ang KOMMANDE uppdrag har med mitt FÖRTILLFÄLLIGA substansbruk att göra?
Citera
2017-07-12, 03:16
  #14
Avstängd
DiegoCostas avatar
Eller menar du att all sjukvårdspersonal ska sluta dricka alkohol på helgerna?
Haha.
Om man kan röka någon gång då och då så är det en rätt så harmlös sak gentemot alternativet.
Det lagliga påverkar som neutransmittor på gaba-bryter ned membran som naturligt ska hålla våra nervceller i takt, de blir skadade samtidigt som en massa glutamat osv påfrestar än mer, kroppen ska vi inte ens prata om.

Lite cb...du är dig själv dagen efter, påverkar endast pankreas langeriska öar, alltså endokrina,
Givetvis psykologiskt annorlunda, påverkar en del hormoner, bl.a också iofs. Det jag nämnde, insulin vilket proddas av plö.
Påverkar givetvis på andra plan och fram för allt receptorer som jag ej orkar dra en saga om.
Smoooooooke weeeeeeeeeed......ibland.
__________________
Senast redigerad av DiegoCosta 2017-07-12 kl. 03:41.
Citera
2017-07-12, 05:01
  #15
Medlem
Okej. Det är ju bra att du inte tänker inta någon substans när du börjar jobba. Gör du det så är du nämligen rökt. Du riskerar faktiskt redan som student en blivande läkarkarriär om du nyttjar droger.

Alkohol är en annan sak. Jag har ingenstans påstått att du inte skulle få nyttja alkohol.
Citera
2017-07-12, 05:07
  #16
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Helt ärligt.
Jag studerar, Klin ,men jag ska, om ett tag, kliva in på at-tjänst och då ska givetvis ingen substans intas...
Läs vad jag skriver. Intar inte ens ett bloss gräs på månader, eller dricker, när det är jobb och studier så är det jobb och studier.
Undrar bara om min sk nervositet ang KOMMANDE uppdrag har med mitt FÖRTILLFÄLLIGA substansbruk att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Loppiloppan
Okej. Det är ju bra att du inte tänker inta någon substans när du börjar jobba. Gör du det så är du nämligen rökt. Du riskerar faktiskt redan som student en blivande läkarkarriär om du nyttjar droger.

Alkohol är en annan sak. Jag har ingenstans påstått att du inte skulle få nyttja alkohol.

Alkohol är en drog, samt cannabis.
Jag är rökt i bland, men knappast inom karriär.
Jag intar ej cannabis så att det påverkar mitt yrke lika lite som vanlig alkoholbrukare.
Jag spar dessutom på lite organ.
Citera
2017-07-16, 03:04
  #17
Avstängd
DiegoCostas avatar
Haha, jag såg att någon mod la till"(över att sluta bruka") det kan nog fan stämma.
Bra input.
Citera
2017-07-16, 03:23
  #18
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppiloppan
Okej. Det är ju bra att du inte tänker inta någon substans när du börjar jobba. Gör du det så är du nämligen rökt. Du riskerar faktiskt redan som student en blivande läkarkarriär om du nyttjar droger.

Alkohol är en annan sak. Jag har ingenstans påstått att du inte skulle få nyttja alkohol.
Tänkte röka rätt friskt när jag är klar med at-och st och sedan ej jobba Klin,men forska ang pankreascancer.
Jag tror att jag får fram mer progressiva tankar om jag röker.
Citera
2017-07-16, 03:31
  #19
Avstängd
DiegoCostas avatar
Det ironiska är att alkohol, nikotin och heriditet är de kända faktorerna som konsensus råder är faktorer , ej cannabis ensamt inhalerat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback