• 1
  • 2
2017-07-11, 01:18
Medlem
Det är så att jag måste överleva på 675 kr i 9 dagar pga några fel i hantering av pengar,hur klara sig?? Tips?
Senast redigerad av repiuho 2017-07-11 kl. 01:25.
Citera
2017-07-11, 01:23
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Du går imorgon och storhandlar på ett lågpris-storköp. Handla billigt och gör 2-3 storkok så är du hemma.

Ca 600 kr är inte för lite för 9 dagar om du handlar rätt. Stormarknader brukar alktid ha extrapriser och nedsatta varor pga kort datum. Kolla efter sådant.

Jag är säker på att du kan klara dig på mindre än vad du har på 9 dagar, så du kan för all del avvara lite till en kasse öl också.
Citera
2017-07-11, 01:23
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Det är så att jag måste överleva på 675 kr i 9 dagar pga några fel i hantering av pengar,hur klara sig?? Tips?
Är för max 35 kronor/dag. >40 kronor över till annat. Inga problem.
Citera
2017-07-11, 01:27
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Det är så att jag måste överleva på 475 kr i 9 dagar pga några fel i hantering av pengar,hur klara sig?? Tips?

Vad ska det räcka till? Och är du ensam i hushållet eller har du barn som också ska käka?

Är det bara mat till dig så är det lätt att lösa. Billig pasta med ketchup kan du äta i 9 dagar och komma undan under 100 spänn tror jag. Då har du några kronor över för ev andra behov, eller så kan du unna dig lite mamma scan / bacon till maten. Till frukost och kvällsmat blir det mackor med lätta och någon billig ost. Det borde också kunna bli rätt billigt.
Citera
2017-07-11, 01:29
Medlem
52:-/dag klarar du dig ju lätt på sålänge du inte har några räkningar som måste betalas men det framgår inte så jag tar inte med det i beräkningen.

Det är väl bara du dagshandlar och inte spenderar mer än vad du har råd med?

500g risgrynsgröt kostar ju typ en tia, rotfrukter är billigt och du klarar dig utan problem på en potatisdiet den korta tiden.

Om du tar med dig 150:- till affären kan du köpa 2kg mandelpotatis, en förp bregott, En burk aromat och en förp havregryn
Och 3 liter mjölk, Lägg till några apelsiner också and youre good to go.

Ja visst det är inte glamouröst men du överlever.

Lägg resten på sparande så undviker du att detta händer igen.

EDIT: Medans jag skrev den här novellen hustlade ts till sig ett par hundralappar.
Citera
2017-07-11, 01:39
Medlem
Inga räkningar men vi är 2
Citera
2017-07-11, 07:42
Medlem
Det är bara att sleva ihop en rejäl omgång köttfärsås och käka någon pasta till. Eventuellt gör någon form av wok med ris med så har ni lite variation. Ni kan dryga ut båda rätterna med billiga säsongsgrönsaker och köp någon billig pasta och billigt ris. Det där är knappt ens en utmaning
Citera
2017-07-11, 08:59
Medlem
Inga problem. Planera inköp av mat noga och handla storpack på stormarknad/lågprisbutik.
Citera
2017-07-11, 20:29
Medlem
Isnatts avatar
Handla storpack är en väl nästan en myt skapad av matindustrin som gör att såna som du storhandlar massa färskvaror en gång i veckan som du sen inte hinner äta upp utan tvingas slänga och köpa nytt.
Visst, när det är bra priser på billiga råvaror som du fryser in, men att köpa ett par kilo tomater, sallad, mjölk, grädde och fylla upp kylen är larv om man ska leva snålt.
Citera
2017-07-11, 21:46
Medlem
CelenoIIs avatar
Jag får det till 75 kronor om dagen. Lite lätt trist på två om man vägrar att laga mat själv, men hur kan detta vara ett problem?
Citera
2017-07-11, 22:53
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Handla storpack är en väl nästan en myt skapad av matindustrin som gör att såna som du storhandlar massa färskvaror en gång i veckan som du sen inte hinner äta upp utan tvingas slänga och köpa nytt.
Visst, när det är bra priser på billiga råvaror som du fryser in, men att köpa ett par kilo tomater, sallad, mjölk, grädde och fylla upp kylen är larv om man ska leva snålt.

Tror snarare han menade storpack av saker som pasta o.s.v. som har mer eller mindre oändlig hållbarhetstid
Citera
2017-07-11, 23:33
Medlem
AltKnights avatar
Om det är främst mat det gäller är det inga problem att få den summan att räcka i 9 dagar. Linssoppa eller ärtsoppa (ej färdigvarianter utan köp råa ärtor) med lite billiga grönsaker och buljong så har du till och med råd att dricka några öl för pengarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in