2017-07-10, 22:30
Medlem
Hej
Provade att skölja näsan med en sådan sköljare som säljs i apoteket. när man trycker sprutan ska vattnet rinna från andra näsborren men det gjorde det inte i mitt fall. Kände konstigt nog inte heller att vattnet gick in i halsen heller. Frågan är varför? Och var kan vattnet ha tagit vägen om vi antar att den inte gick ner i svalget?
Citera
2017-07-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Jag tror att du numera har ersatt vakuum mellan öronen med vatten...

Hahaha.

Det låter onekligen underligt. 20ml vatten försvunnet. Man brukar nog märka vars det tar vägen i de flesta fall. Ned i halsen eller ut genom andra näsborren.
Citera
2017-07-10, 23:36
Medlem
Jofs avatar
Bihålorna.

Ställ dig på huvudet och nys så kommer det ut.
Citera
2017-07-11, 00:01
Medlem
Du måste luta huvudet mera framåt och åt sidan när du sköljer.

På sidan om näsan finns ett hål där pannans bihåla tömmer sig, det kommer att hjälpa att tömma ut vattnet du har där nu.

Du får inte hydrocephalus om vattnet blir kvar. Den enda potentiella risken är att sprida en ev pågående infektion. Det jag märkt själv är att man kan få en jävligt skum lukt i näsan när man sköljt. Det luktar gammal vind. Gammal luft i bihålorna kanske, haha.
Citera
2017-07-11, 00:07
Medlem
När jag har badat och dykt mycket brukar jag också samla på mig vatten i bihålorna som kan stanna kvar där ett tag. När jag ska lägga mig och huvudet hamnar i horisontalläge brukar det rinna ut.
Citera
2017-07-11, 00:19
Medlem
udons avatar
Jag fick vatten någonstans inne i örat efter nässkölj. Knäppte och knastrade i flera veckor
Citera
2017-07-11, 00:39
Medlem
Sesam66s avatar
Vattnet ligger i någon eller flera av dina bihålor. Helt ofarligt. Pröva att luta dig fram och pröva olika huvudrörelser så kommer det komma ut. Om det inte gör det så gå bara å lägg dig det kommer att komma ut till slut. Hydrocefalus... Nej sluta läs på internet, det är något helt annat. Oroa dig inte!
Vatten kan leta sig upp i mellanörat via örontrumpeten, också det helt ofarligt menkan knastra och störa lite ett tag.
Citera
2017-07-11, 08:07
Medlem
Luta & vrid huvudet åt alla håll. Fram, bak, åt sidorna. Tycker aldrig man får ut allt efter en sköljning direkt, gör man något annat efteråt så kan det droppa ut lite för man har huvudet i någon vinkel.

Annars kan du ju köra tryckluft efteråt, filma gärna.
Citera
2017-07-11, 22:12
Medlem
Tack till er alla som svarat.
Citera
2017-07-11, 22:57
Medlem
Jofs avatar
Och tack till moderatorer som tagit bort OT och rent elaka svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in