Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-28, 11:04
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Rent juridiskt är svaret ja. Enligt FUP så visste Robin om att BO var 13 år. Man kan kanske argumentera att Robin "glömde bort" att BO var 13 år pga av sin berusning?
Jag skulle kunna hålla med om att det är läge att kontrollera åldern om det finns skäl att misstänka att en person inte är byxmyndig.
Men då en person ser ut att vara äldre än 15, uppträder som äldre än 15, befinner sig i ett sällskap där alla är över 15 år och plats och tidpunkt inte är normal för barn, då kanske det inte finns något skäl för en gosse som R att be om ID?

Låt mig dra en parallell till en händelse då jag var en ung man. Jag hade arbetat på natten (Stockholms city) och var på väg hem. Då jag passerar en av krogarna i city så kommer en snygg och sexig ung kvinna ut frå krogen. Hon hade sexiga pumps, var synnerligen välsvarvad och klädd i en tajt sommarklänning. Hon var något berusad, men inte packad.
Hon gick direkt fram till mig och sa att hon villa följa med mig hem för att ha sex, massor med sex.

För mig så såg hon ut att vara runt 18 år, minst. Något som jag tyckte bekräftades av att hon kom ut från en krog.
Eftersom jag kom ifrån jobbet så var jag spiknykter och jag reagerade inte det minsta över att det skulle vara ett barn, framför mig stod en välsvarvad kvinna som just kom ut från krogen.

Jag fann dock situationen något olustig och tackade för erbjudandet och knallade vidare. Ganska så kort tid därefter så flyttade jag inom Stockholm. Och av en ren tillfällighet så blev den här flickans familj mina grannar.....i alla fall i samma grupp av hus.
Jag kände ju omedelbart igen henne.

Jag fick då reda på att hon var ett problembarn för familjen, att hon enbart var 13 år och att hon pippade runt som en galning (med någon form av mentala problem i bakgrunden).

Den kvällen som jag mötte henne på gatan utanför krogen, jag är helt övertygad om att hon fick följa med någon hem. Och jag skulle inte kunna påstå att den som "plockade hem" henne inte kan lastas för det.
Citera
2017-07-28, 11:09
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Jag har läst domen och även FUP. Och enligt FUP så visste Robin mycket väl om att BO var 13. Robin visste även enligt Antonio precis vad han gjorde och berättade för Antonio dagen efter.

Från FUP, sidan 321

FL: Kan du beskriva Robins berusnings grad?

A: Han är som mig och är fullt medveten vad han gör när han är full. Han minns varenda sak dagen efter, han dricker med måtta, dricker tills han vet vad han själv tål. Robin visste exakt vad han gjorde, han viste exakt var XXX var, han visste var han hade sina saker, han visste vad de andra var, han visade inte på några sega reaktioner när man försökte ta hans hatt.

FL: Hur vet du att han var medveten om allt?

A: Därför att jag ställde frågor till honom dagen efter som han svarade på. Han sa att han och legat med varandra. Jag låtsades bli förvånad.

När det gäller att BO har usla föräldrar så håller jag självklart med. Ofattbart dåliga. Inte på samma nivå som fettot Anna och den svartjobbande väktaren Roberto men ändå ofattbart värdelösa.

Problemet med den här utredningen är att "vittnen" motsäger varandra. Det finns andra vittnen som berättat att R ringde "dagen efter" och frågade vad som hände, andra vittnen som menar att det var troligt att R inte visst hennes ålder.
R själv menar att han träffat flickan en gång tidigare.
Citera
2017-07-28, 14:45
Citat:
FUP är på 349 sidor. Du har rätt i att det inte är jobbigt att maska själv. Men då finns även risken att man missat maska BO på något ställe.

Någon som vet när fettot Anna, våldtäktsdömda idioten Antonio och den svartjobbande väktarpappan väntas hem? Jag hör att en grupp människor i Solna är väldigt intresserade av hemkomsten. Kommer säkert blir trevligt för Antonio som är dömd för våldtäkt mot barn....

Det finns ett litet förstoringsglas där du kan söka på BOs namn och sedan får du upp det efterhand som du söker vidare, och kan då maska allt som kommer upp. Lättplätt.
Citera
2017-07-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Man blir inte dömd utan bevisning. Speciellt inte i sådana här mål

Uppenbart kan man bli det om du läser domen som vittnar om att det i princip helt saknas bevisning. Han är dömd på hörsägen från en person som sen inte minns. Läs domen innan du uttalar dig!
Citera
2017-07-28, 18:03
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det finns ett litet förstoringsglas där du kan söka på BOs namn och sedan får du upp det efterhand som du söker vidare, och kan då maska allt som kommer upp. Lättplätt.

Fungerar det verkligen på scannade sidor också? Jag trodde det bara fungerade om man hade skrivit texten i en ordbehandlare.

Som jag förstår det har man alltså scannat/kopierat sidorna via en kopiator och då kanske det blir lite svårare med sökfunktionen eftersom varje sida är en bild i pdf-dokumentet.
Citera
2017-07-28, 18:33
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Fungerar det verkligen på scannade sidor också? Jag trodde det bara fungerade om man hade skrivit texten i en ordbehandlare.

Som jag förstår det har man alltså scannat/kopierat sidorna via en kopiator och då kanske det blir lite svårare med sökfunktionen eftersom varje sida är en bild i pdf-dokumentet.

Jag är ingen expert.
Men, ja. Det funkar. Alldeles utmärkt.
Citera
2017-07-28, 20:01
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Uppenbart kan man bli det om du läser domen som vittnar om att det i princip helt saknas bevisning. Han är dömd på hörsägen från en person som sen inte minns. Läs domen innan du uttalar dig!

Nej. De är stenhårt på sånt.
Citera
2017-07-29, 00:49
Medlem
Citat:
Nej. De är stenhårt på sånt.

Haha.. du skriver ungefär som att det handlar om en fotbollsmatch och du håller stenhårt på typ A-laget
Citera
2017-07-29, 00:53
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Haha.. du skriver ungefär som att det handlar om en fotbollsmatch och du håller stenhårt på typ A-laget

Ville vara klar och tydlig då JBeach framhäver sig som förståndshandikappad med sin ignorans att Antonio Book drogat och våldtagit ett litet barn
Citera
2017-07-29, 01:53
Medlem
Citat:
Ville vara klar och tydlig då JBeach framhäver sig som förståndshandikappad med sin ignorans att Antonio Book drogat och våldtagit ett litet barn

Jag bekräftar att det gått fram och att du är klar och tydlig i att du håller på A-laget :-)
Citera
2017-07-29, 03:05
Medlem
Tim Sebastians avatar
Citat:

Av det som framkommit hittills så har han blivit dömd för sin polares barnvåldtäkt.
Citera
2017-07-29, 05:07
Medlem
alicewonderlands avatar
...han har väl blivit dömd för att själv ha våldtagit flickan oralt? Om kompisen blir fälld för våldtäkt återstår väl att se, ny prövning kommer ju att ske inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in