Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Tråkigt att debatten slutar från dig, med ett konstaterande att positionerna är låsta.
Jag för min del är konsekvent emot våldtäkt. Hi. Hi.
Nu har jag nyligen fått lära mig om olika toleransnivåer beträffande alkohol, särskilt hos unga, en sak jag inte reflekterat över tidigare. Just för att barn jag känner inte konsumerar alkohol. Alltså har jag inte reflekterat över vidden av hur farligt det är att dricka alkohol som väldigt ung. Men det är en viktig aspekt i straffskalan när en domstol dömer för en person för våldtäkt av barn.
Jag har inte haft beröringspunkter med den slags folk och barn som denna tråd handlar om. Därför är det viktigt att förstå hur det kan sluta illa, när folk dricker för mycket utan att de har samma spärrar som vi är vana med, och utgår i från när dessa våldtäkter diskuteras.
För allvarligt talat, jag tror inte det är med på kartan, att du är redlöst berusad, eller jättefull, på en plats du inte har kontroll över, med människor som skulle komma på tanken att utnyttja ditt tillstånd till att begå ett brott mot dig. Därför blir din argumentation fel, då du inte kan sätta dig in i hur den andra halvan lever.