2017-07-10, 08:02
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Det har skett i en koja av män som inte här hemmahörande i orten. Det är alltså inte ett asylboende. Antagligen inte ens asylanter.

Tror på svenska medborgare, muslimer från något ghetto som vunnit på babbelotto och hittat en nersupen tonåring ensam.

Ja, det kryllar ju verkligen av ghetton i närheten av kil.....

Jag blir faktiskt förvånad om det inte är svenska "raggarungdomar" i det här fallet. Det kryllar av samhällsvirus på den värmländska landsbygden som är lika kostsamma än asylsökanden. Att en flykting kostar mer än avkastningen säger sig själv. Men här har vi fullt friska ungdomar som istället för att jobba eller utbilda sig spenderar dagarna i risiga bilar.

Edit; Att dom greps på platsen talar för en fyllehistoria i det gröna. Knappast något muslimer håller på med iallafall.
Citera
2017-07-10, 08:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon

Jag blir faktiskt förvånad om det inte är svenska "raggarungdomar" i det här fallet. Det kryllar av samhällsvirus på den värmländska landsbygden som är lika kostsamma än asylsökanden. Att en flykting kostar mer än avkastningen säger sig själv. Men här har vi fullt friska ungdomar som istället för att jobba eller utbilda sig spenderar dagarna i risiga bilar.

Edit; Att dom greps på platsen talar för en fyllehistoria i det gröna. Knappast något muslimer håller på med iallafall.

Mussar super de också. Sannolikheten är alltid stor för invällda gärningsmän när det gäller gruppvåldtäkter.
Citera
2017-07-10, 09:44
Medlem
Citat:

Står inte att de kommer från närliggande orter. Mer straw-man argument tack...
Citera
2017-07-10, 09:55
Medlem
beer-goggless avatar
Är polismannen rätt citerad (min fetning)?

"– En 16-årig flicka har anmält att hon har blivit våldtagen i en koja där man ska ha haft en fest. Fyra män i åldern i 20-årsåldern har förgripit sig på flickan och hjälpts åt att våldta henne, säger Stefan Söderberg på polisens kriminaljour."

http://nwt.se/varmland/2017/07/09/tv...der-helgen-fem

"Hjälpts åt"? Är detta exempel på en ny relativisering av sexuella övergrepp? För att "hjälpas åt", "hjälpa till", "vara hjälpsam" är ju normalt sett en hedervärd handling, så vad menas? Eller kanske var det det att flickan var så fysiskt stark att de misstänkta gärningsmännen handgripligen behövde sätta till alla krafter för att lyckas.

Min kommentar kanske uppfattas som okänslig - men nog borde media använda uttryckssätt och ordval som förklenar och nedvärderar handlingen istället för tvärtom?
Citera
2017-07-10, 10:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles

"– En 16-årig flicka har anmält att hon har blivit våldtagen i en koja där man ska ha haft en fest. Fyra män i åldern i 20-årsåldern har förgripit sig på flickan och hjälpts åt att våldta henne, säger Stefan Söderberg på polisens kriminaljour."

"Hjälpts åt"? Är detta exempel på en ny relativisering av sexuella övergrepp? För att "hjälpas åt", "hjälpa till", "vara hjälpsam" är ju normalt sett en hedervärd handling, så vad menas? Eller kanske var det det att flickan var så fysiskt stark att de misstänkta gärningsmännen handgripligen behövde sätta till alla krafter för att lyckas.

Min kommentar kanske uppfattas som okänslig - men nog borde media använda uttryckssätt och ordval som förklenar och nedvärderar handlingen istället för tvärtom?

Jag tolkar "hjälpts åt" i detta fallet att de har hållit i armar och ben.

Det tyde inte på att flickan legat medvetslös och utslagen...

Villket tyder på brutalitet och fysiskt tvång och våld.

Vad gör en 16 åring ute så sent?

Kom flickan med de öveiga festdeltagarna till platsen eller råkade slumpen sammanföra dem där?

Det lär ju komma fram.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2017-07-10 kl. 10:29.
Citera
2017-07-10, 10:29
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles

"Kom igen nu grabbar, nu hugger vi i och hjälps åt att knulla svennehoran. Lite team-känsla, tack! Okej, vem börjar? Ole dole doff"...
Citera
2017-07-10, 10:47
Medlem
Universells avatar
http://www.vf.se/kil/misstankta-for-...dtakt-slappta/

Citat:
De fyra männen greps under natten och togs in till polisen för förhör och anhölls av åklagare. Under måndagsmorgonen meddelar polisen att de nu är släppta på fri fot.

Citat:
– Det beror på omständigheter som kommit fram i förundersökningen.

"Friade"?
Citera
2017-07-10, 10:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezlo
Har bekanta i trakten och ryktet säger att det ska vara Afganer som utfört detta. Värmland har på senaste tiden bombats in med migranter och annat pack

Skogen är skrämmande för de som inte är uppvuxna med den.
Fördomsfullt så kan man konstatera att möjligtvis så skulle Afghaner kunna trivas. Då stora områden av deras naturliga miljö är branta berg och barrskog.

Åldern kan peka på ensamkommande som varit här ett tag, eller blivit uppgraderade.
Men var har de fått tag på den 16-åriga flickan.

Det står inte kidnappning någonstans.

Håller nu med andra trådskrivare att det luktar bilar, epatraktor och sprit. Möjligtvis någon form av billigt skit knark. Och 16-åringen var någons "flickvän".
Citera
2017-07-10, 10:51
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det behöver inte vara våldtäkt. Tjejen kanske ångrade sig eller nåt. De är väl fyra pers som påstår nåt annat än tjejen då, så då är de fler som säger en annan sak än vad hon gör.
Citera
2017-07-10, 10:55
Medlem
GM släppta men misstankar kvarstår,märkligt att man släpper vid grov våldtäkt(gruppvåldtäkt) när straffsatsen är ett par år.
Citera
2017-07-10, 10:56
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Gruppvåldtäkt i Kil.....

Jag satsar mina kort på white-trashraggare. Invandrare utgör knappast något problem i Kil.

Haha.... du har uppenbarligen inte varit på Lersätter i Kil. Få svenska namn på dörrarna där. Ser dagligen en liten Hazar i en sprillans Audi och funderar stilla på hur han har råd med den...
Citera
2017-07-10, 11:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det behöver inte vara våldtäkt. Tjejen kanske ångrade sig eller nåt. De är väl fyra pers som påstår nåt annat än tjejen då, så då är de fler som säger en annan sak än vad hon gör.

Så du menar att de fyra grabbarna säger att skramlade och hyrde den 16-åriga tjejen för några timmar? Och när hon inte fick betalt för fyra pers så anmälde hon våldtäkt?

De påstår att de har en liten naturist förening och idkade bara en fruktsamhetsrit i sommarnatten?
Och att hon plötsligt såg en möjlighet att utpressade dem på pengar?

Något som inte stämmer här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in