2017-07-11, 12:57
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Inte i Värmland

Inte många med a-traktor som är 20+ oavsett kommun.
Däremot Volvo 740 eller liknande är bra intressanta för det klientel du menar.
Citera
2017-07-11, 15:48
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Inte många med a-traktor som är 20+ oavsett kommun.
Däremot Volvo 740 eller liknande är bra intressanta för det klientel du menar.

En intressant livsstil. Köra runt i rostiga bilar. Skräna och berusa sig. Hoppas på att få ligga.

WT.
Citera
2017-07-11, 15:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det tyder på att det inte var en falsk anmälan.

Gärningsmännen ska vara mällan 17 och 23 år. Är man inte väldigt gammal för A-traktor när man är 23 år ?

Någon tidsprognos för när vi får svaret på vad som hänt?

Pappret är dock från 2017-07-09 alltså söndagen dagen efter och då fick de försvarare och förhör hölls. Ett knappt dygn senare är de frisläppta.

Citat:
De fyra männen greps under natten och togs in till polisen för förhör och anhölls av åklagare. Under måndagsmorgonen meddelar polisen att de nu är släppta på fri fot.

– Det beror på omständigheter som kommit fram i förundersökningen. Men förundersökningen pågår och misstankarna mot dem kvarstår, säger Anders Forsman.
http://www.vf.se/kil/misstankta-for-...dtakt-slappta/

Sedan kan man spekulera om vad för omständigheter som kommit fram. Men rent allmänt är det ju inte direkt vanligt med så snabbt frisläppande. Speciellt inte då det rör sig om unga vuxna. Men att polisen säger att misstankarna kvarstår talar väl emot att de är övertygande om att det skulle röra sig om någon falsk anmälan. Återstår att se vad det blir.
Citera
2017-07-11, 16:41
Medlem
lakshimas avatar
Till att börja med är det väldigt sällsynt att en tjej som blivit våldtagen tar det till rättegång. Om hon gör det kommer hon med största sannolikhet förlora; förövare i såna här mål blir sällan dömda och straffskalan är skrattretande. Tjejen kände antagligen killarna sen innan. Åker man till Kil för att festa i den åldern är det inte ovanligt att det sker på Höjda. Min känsla säger mig att det är Svenska killar; för mig gör det ingen skillnad vart du kommer ifrån eller vilket kön du har; män som våldtar i grupp vars offer är en minderårig tjej är svin och förtjänar mer än böter. Grovvapen smuggling ger ca 4 år; men grov våldtäckt? Knappt 2 år...
Citera
2017-07-11, 18:43
Medlem
Vrf sekretess på målsägande ?
Citera
2017-07-11, 20:42
Medlem
JDAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Sverige har aldrig varit tryggare....

Vi alla vet att det inte är etniska svenskar bakom brottet.

Var den svensk fientlige betner som idiotiskt utryckte sig det där.
Citera
2017-07-11, 21:28
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakshima
Till att börja med är det väldigt sällsynt att en tjej som blivit våldtagen tar det till rättegång. Om hon gör det kommer hon med största sannolikhet förlora; förövare i såna här mål blir sällan dömda och straffskalan är skrattretande. Tjejen kände antagligen killarna sen innan. Åker man till Kil för att festa i den åldern är det inte ovanligt att det sker på Höjda. Min känsla säger mig att det är Svenska killar; för mig gör det ingen skillnad vart du kommer ifrån eller vilket kön du har; män som våldtar i grupp vars offer är en minderårig tjej är svin och förtjänar mer än böter. Grovvapen smuggling ger ca 4 år; men grov våldtäckt? Knappt 2 år...

Min känsla säger mig att du verkligen önskar våldtäktsmännen vara av svensk härkomst i detta fallet.
Citera
2017-07-11, 21:36
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Vrf sekretess på målsägande ?

Oftast så i våldtäktsmål. Se 35 kap. 12 § offentlighets- och sekretesslagen.
Citera
2017-07-11, 22:24
Medlem
Tror det är dags att reda ut några myter.
1. Bara invandrare som gruppvåldtar. Kan kanske stämma när det gäller offer där man inte känt gärningsmannen samt festivaltafsning, speciellt i klunga. Annars finns det som nån nämnde statistik som visar att vanliga svennebananer inte är oskyldiga till detta (EX: (FB) Gruppvåldtäkt med svenska gärningsmän?).

2. Känner en kvinnlig polis som jobbat i åratal med just våldtäktsoffer. Hon bedömer att andelen falska anmälningar är "mycket stort". Kan handla exempelvis om svartsjuka, psykiskt labila tjejer som vill ha uppmärksamhet, en tjej som gjort nåt i fyllan och sen inte trivs med de epitet hon blir tilldelad, otrohet man vill få att se ut som nåt annat o.s.v. Min kompis sa att hennes bedömning var att mellan 30-50% av de hundratals tjejer hon förhört under årens lopp kommit med väldigt märkliga vittnesmål. Händelseförlopp som ändrades hela tiden, tider och platser som inte stämde och ren gut feeling (15-20 år som polis ger rätt bra känsla för när nåt inte stämmer i ett förhör). Med detta inte sagt att det rör sig om lögn i detta fall. Vill bara ta bort uppfattningen om att 99.9% av alla anmälningar är på riktigt.
Citera
2017-07-11, 22:41
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samba76
Tror det är dags att reda ut några myter.
1. Bara invandrare som gruppvåldtar. Kan kanske stämma när det gäller offer där man inte känt gärningsmannen samt festivaltafsning, speciellt i klunga. Annars finns det som nån nämnde statistik som visar att vanliga svennebananer inte är oskyldiga till detta (EX: (FB) Gruppvåldtäkt med svenska gärningsmän?).

2. Känner en kvinnlig polis som jobbat i åratal med just våldtäktsoffer. Hon bedömer att andelen falska anmälningar är "mycket stort". Kan handla exempelvis om svartsjuka, psykiskt labila tjejer som vill ha uppmärksamhet, en tjej som gjort nåt i fyllan och sen inte trivs med de epitet hon blir tilldelad, otrohet man vill få att se ut som nåt annat o.s.v. Min kompis sa att hennes bedömning var att mellan 30-50% av de hundratals tjejer hon förhört under årens lopp kommit med väldigt märkliga vittnesmål. Händelseförlopp som ändrades hela tiden, tider och platser som inte stämde och ren gut feeling (15-20 år som polis ger rätt bra känsla för när nåt inte stämmer i ett förhör). Med detta inte sagt att det rör sig om lögn i detta fall. Vill bara ta bort uppfattningen om att 99.9% av alla anmälningar är på riktigt.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ad-Europe.html

Min uppfattning är att svenska män inte ägnar sig åt våldsföring i form av Taharrush. Kan ha fel. Men troligtvis har jag rätt.
Citera
2017-07-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ad-Europe.html

Min uppfattning är att svenska män inte ägnar sig åt våldsföring i form av Taharrush. Kan ha fel. Men troligtvis har jag rätt.
Håller som sagt med när det gäller övergrepp i folksamlingar och våldtäkter där gärningsmän och offer inte känner varandra. När det finns en koppling (vilket är troligt i det här fallet) är det en annan story.
Citera
2017-07-11, 22:53
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samba76
Håller som sagt med när det gäller övergrepp i folksamlingar och våldtäkter där gärningsmän och offer inte känner varandra. När det finns en koppling (vilket är troligt i det här fallet) är det en annan story.

Vi får helt enkelt avvakta och se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in