2017-07-11, 07:37
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Du är i Kil flera gånger i veckan men har ingen aning om vad Rosengränd är. Du snackar om att invandrare finns det få av, Rosengränd... Kils egna svar på Rinkeby.
Om jag nämner "Zultan" vet du vart det ligger då?

Tro mig jag har bott i Kil i 16 år.

Hehe nä "Rosengränd" känner jag inte till. Men pizzerian har jag koll på.

Jojo, men något ghetto är det ju knappast även om det finns lite kurder 😎
Citera
2017-07-11, 08:20
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Hehe nä "Rosengränd" känner jag inte till. Men pizzerian har jag koll på.

Jojo, men något ghetto är det ju knappast även om det finns lite kurder 😎

Området där pizzerian ligger heter "Rosengränd".
För ca. 15-20 år sedan var det ett helt okej lägenhets område med merparten Svenskar som bodde där. Numera är det "Nya Mellanöstern" fyllt av pensionsräddare som lyfter bidrag.
Somalier, iranier, irakier, syrianer you name it.

Att Kil knappt har några invandrare är helt fel att påstå.
Dessutom så bygger Kils kommun nu ett nytt HVB hem - kommer våldtäktsvågen fortsätta lavinartat i Kil? Jag tror det.

När man själv bodde i kommunen så var det ett fint samhälle men man störde sig på "raggarna" som åkte runt i sina rishögar och dunkade Eddie meduza.
Då var utlänningarna fortfarande relativt få. De höll sig även till "sitt" område alltså Rosengränd.

Det är väl samma lika nu men utlänningarna har blivit fler och de inhemska har valt att flytta till annan ort.

Det kommer gå utför, kriminaliteten kommer frodas, våldtäkter kommer öka och vice versa.

Det är lite roligt att du som glatt ovetande sitter här och påstår att utländska invånare lyser med sin frånvaro.
Att du dessutom vistas i Kil men har inte en aning om hur det ser ut eller vad som försiggår i just Kommunen, har de lyckats gömma sig från dig? Hur kan du veta vart Zultan är men inte vart "Rosengränd" är?

Hur kan du ha missat alla slöjbärare och pensionsräddare i detta mångkulturella lilla område i en Kommun som har ca. 12.000 invånare?
Konstigt... Är du sosse eller kommunist mån tro?
Senast redigerad av majxstro 2017-07-11 kl. 08:30.
Citera
2017-07-11, 08:55
Medlem
Citat:
För ca. 15-20 år sedan var det ett helt okej lägenhets område med merparten Svenskar som bodde där. Numera är det "Nya Mellanöstern" fyllt av pensionsräddare som lyfter bidrag.

Dessutom så bygger Kils kommun nu ett nytt HVB hem - kommer våldtäktsvågen fortsätta lavinartat i Kil? Jag tror det.

När man själv bodde i kommunen så var det ett fint samhälle men man störde sig på "raggarna" som åkte runt i sina rishögar och dunkade Eddie meduza.
Då var utlänningarna fortfarande relativt få. De höll sig även till "sitt" område alltså Rosengränd.

Det är väl samma lika nu men utlänningarna har blivit fler och de inhemska har valt att flytta till annan ort.

Det kommer gå utför, kriminaliteten kommer frodas, våldtäkter kommer öka och vice versa.

Det är lite roligt att du som glatt ovetande sitter här och påstår att utländska invånare lyser med sin frånvaro.
Att du dessutom vistas i Kil men har inte en aning om hur det ser ut eller vad som försiggår i just Kommunen, har de lyckats gömma sig från dig? Hur kan du veta vart Zultan är men inte vart "Rosengränd" är?

Hur kan du ha missat alla slöjbärare och pensionsräddare i detta mångkulturella lilla område i en Kommun som har ca. 12.000 invånare?
Helt enig med dig!
Så kan alla spekulationer om "A-traktorkillar" få ett slut nu?! Det är INTE svenska ungdomar som är bovar i dramat..
Citera
2017-07-11, 09:39
Medlem
udons avatar
Citat:

Kils kommun har 6,8% andel utrikesfödda år 2016. Det är en av de kommuner i Sverige med lägst andel invandrare. Så jämförelsevis nationellt har ju Kil mycket få invandrare.

(de flesta ungdomar jag ser i Kil är nog knappast heller några "pensionsräddare")
Citera
2017-07-11, 09:44
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Helt enig med dig!
Så kan alla spekulationer om "A-traktorkillar" få ett slut nu?! Det är INTE svenska ungdomar som är bovar i dramat..

Har du några belägg för det?

En fest på frykstahöjden vid vindskydden. Det ska alltså kommit Hazarer från ett antal orter till Kil. Sedan ska dom ha knallat 4 kilometer bort till vindskydden. Festat och försökt våldta en 16-årig tjej. Sedan ska alla ha stannat kvar på platsen utom en person som "åkt hem". Polisen plockade snabbt upp denne person i "hemmet".

Jag är alltså kommunist för att jag inte tror det är "invällare" som är inblandade i händelsen. Jag säger inte att det är omöjligt, men jag kommer bli förvånad. Nere vid badplatsen däremot hänger en del ensamkommande, framförallt förra sommaren. Aldrig någonsin sett några sådana uppe på höjda. Då springer jag ändå där i skogarna ett par dagar i veckan.
Citera
2017-07-11, 09:49
Medlem
Citat:
Har du några belägg för det?

En fest på frykstahöjden vid vindskydden. Det ska alltså kommit Hazarer från ett antal orter till Kil. Sedan ska dom ha knallat 4 kilometer bort till vindskydden. Festat och försökt våldta en 16-årig tjej. Sedan ska alla ha stannat kvar på platsen utom en person som "åkt hem". Polisen plockade snabbt upp denne person i "hemmet".

Jag är alltså kommunist för att jag inte tror det är "invällare" som är inblandade i händelsen. Jag säger inte att det är omöjligt, men jag kommer bli förvånad. Nere vid badplatsen däremot hänger en del ensamkommande, framförallt förra sommaren. Aldrig någonsin sett några sådana uppe på höjda. Då springer jag ändå där i skogarna ett par dagar i veckan.

Det står "kan liknas vid en gruppvåldtäkt" då kan det mycket väl vara frivilligt sex som spårat, dvs mer svensk variant av våldtäkt.
Citera
2017-07-11, 10:11
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Kils kommun har 6,8% andel utrikesfödda år 2016. Det är en av de kommuner i Sverige med lägst andel invandrare. Så jämförelsevis nationellt har ju Kil mycket få invandrare.

(de flesta ungdomar jag ser i Kil är nog knappast heller några "pensionsräddare")

6.8% utrikesfödda, må kanske stämma.
Men det som inte är med räknat i dem procenten är de som har två utländska föräldrar men är födda i Sverige.
Och av vad jag kunnat döma så är de med två utländska föräldrar från MENA-länder som dock är födda i Sverige minst lika sjuka i huvudet som de som är födda i MENA.

Är du svensk för att du är född i Sverige? Nej.
Däremot svensk medborgare men det är en helt annan femma jämfört med att vara Svensk.

Är du svensk om du har en svensk pappa eller mamma och den andre föräldern är från ett annat land? Japp. Du är då 50% Svensk. Men du kan aldrig säga att du är HEL Svensk.

Jag själv är inte hel Svensk utan en 50%are.
Citera
2017-07-11, 10:37
Medlem
Försvarare har utsetts för 4 misstänkta gärningsmän. Namnen fortfarande under sekretess. Målnummer B 3011-17, hanteras av grupp 3, Värmlands tingsrätt.

Dagboksblad;

https://minfil.org/SbGfUab6be/V_rmla...2017-07-11.pdf

Edit: Rättelse, ej 5 utan 4 MGM. Var för snabb och räknade in målsägande.
Senast redigerad av Maria.bokklubben 2017-07-11 kl. 10:45.
Citera
2017-07-11, 11:22
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRAA
Det står "kan liknas vid en gruppvåldtäkt" då kan det mycket väl vara frivilligt sex som spårat, dvs mer svensk variant av våldtäkt.

Du låter lite som jehovaskäringarna som försöker bända på alla rationella argument till sin fördel. Vi får väl se vad domen säger.
Citera
2017-07-11, 11:24
Medlem
udons avatar
Citat:
6.8% utrikesfödda, må kanske stämma.
Men det som inte är med räknat i dem procenten är de som har två utländska föräldrar men är födda i Sverige.
Och av vad jag kunnat döma så är de med två utländska föräldrar från MENA-länder som dock är födda i Sverige minst lika sjuka i huvudet som de som är födda i MENA.

Är du svensk för att du är född i Sverige? Nej.
Däremot svensk medborgare men det är en helt annan femma jämfört med att vara Svensk.

Är du svensk om du har en svensk pappa eller mamma och den andre föräldern är från ett annat land? Japp. Du är då 50% Svensk. Men du kan aldrig säga att du är HEL Svensk.

Jag själv är inte hel Svensk utan en 50%are.

Finns mer kommunstatistik att plocka ut där barnet är född i Sverige men föräldrarna utomlands. Jag är dock rätt säker på att Kil har en mycket låg andel även där.

Det är ju inte på något sätt så att dina definitioner är allmängiltiga . Det är dina högst personliga åsikter.
Citera
2017-07-11, 11:48
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Försvarare har utsetts för 4 misstänkta gärningsmän. Namnen fortfarande under sekretess. Målnummer B 3011-17, hanteras av grupp 3, Värmlands tingsrätt.

Dagboksblad;

https://minfil.org/SbGfUab6be/V_rmla...2017-07-11.pdf

Edit: Rättelse, ej 5 utan 4 MGM. Var för snabb och räknade in målsägande.

Det tyder på att det inte var en falsk anmälan.

Gärningsmännen ska vara mällan 17 och 23 år. Är man inte väldigt gammal för A-traktor när man är 23 år ?

Någon tidsprognos för när vi får svaret på vad som hänt?
Citera
2017-07-11, 12:52
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det tyder på att det inte var en falsk anmälan.

Gärningsmännen ska vara mällan 17 och 23 år. Är man inte väldigt gammal för A-traktor när man är 23 år ?

Någon tidsprognos för när vi får svaret på vad som hänt?

Inte i Värmland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in