Citat:
Ursprungligen postat av
udon
Hehe nä "Rosengränd" känner jag inte till. Men pizzerian har jag koll på.
Jojo, men något ghetto är det ju knappast även om det finns lite kurder 😎
Området där pizzerian ligger heter "Rosengränd".
För ca. 15-20 år sedan var det ett helt okej lägenhets område med merparten Svenskar som bodde där. Numera är det "Nya Mellanöstern" fyllt av pensionsräddare som lyfter bidrag.
Somalier, iranier, irakier, syrianer you name it.
Att Kil knappt har några invandrare är helt fel att påstå.
Dessutom så bygger Kils kommun nu ett nytt HVB hem - kommer våldtäktsvågen fortsätta lavinartat i Kil? Jag tror det.
När man själv bodde i kommunen så var det ett fint samhälle men man störde sig på "raggarna" som åkte runt i sina rishögar och dunkade Eddie meduza.
Då var utlänningarna fortfarande relativt få. De höll sig även till "sitt" område alltså Rosengränd.
Det är väl samma lika nu men utlänningarna har blivit fler och de inhemska har valt att flytta till annan ort.
Det kommer gå utför, kriminaliteten kommer frodas, våldtäkter kommer öka och vice versa.
Det är lite roligt att du som glatt ovetande sitter här och påstår att utländska invånare lyser med sin frånvaro.
Att du dessutom vistas i Kil men har inte en aning om hur det ser ut eller vad som försiggår i just Kommunen, har de lyckats gömma sig från dig? Hur kan du veta vart Zultan är men inte vart "Rosengränd" är?
Hur kan du ha missat alla slöjbärare och pensionsräddare i detta mångkulturella lilla område i en Kommun som har ca. 12.000 invånare?
Konstigt... Är du sosse eller kommunist mån tro?