2006-01-06, 20:45
Medlem
Scrambles avatar
Låser denna tråd då det inte finns någon större poäng med att ha den öppen när admin inte är närvarande(som många påpekat). De som har haft frågor att ställa har haft hela dagen på sig att ställa dessa. Vet inte när admin återkommer för att svara på fler frågor.

Admin låser upp denna tråd, modererar och svarar i den när han kommer tillbaka från vart han nu är.

God kväll!

//Mod
2006-01-07, 12:32
Administrator
admins avatar
Nu är jag tillbaka.
Tråden är öppnad, och jag ska nu försöka hinna ikapp med alla frågor.

admin
2006-01-07, 12:39
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Borde ni inte se över dessa regler? Eller göra undantag ibland. Jag säger inte du borde lägga ut outlaw så alla kan se, för det finns säkert delar som bör vara stängt för "vanliga" användare. Men att ni inte kan disskutera vad som sägs i outlaw har jag flera gånger lett till irretation, irretation över att ni inte berättar vad som egentligen pågår utan bara säger hänvisar till regeln. Det ger intrycket av att ni försöker dölja saker, och det är inte bra, det måste du inse.

Argumenten för att Outlaw bör vara ett slutet forum har redan diskuterats, och att gå i svaromål med ett troll (som inte kan bemöta mina svar) ang. fakta som är sekretessbelagt är inte aktuellt. Ser ingen poäng med detta.

Citat:
Ursprungligen postat av icy
Dessutom var det ju riktigt töntigt att du startade en ny tråd, bara för användaren som postade inlägget i förra tråden var ett sk. "FB troll". Det hade ju varit betydligt mer naturligt att fortsätta disskusionen där.

Det är din uppfattning, och den får du ha.
Jag är av en annan, och valde därför att starta en ny tråd.

admin
2006-01-07, 12:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
En avgörande skillnad finns åtminstone. Tippis kukbilder skulle kunna utgöra utpressningsmaterial. Gör si och så, eller så hänger jag ut din kuk till allmän beskådan. (Jag har verkligen ingen aning om huruvida det har skett, utan säger bara att det är möjligt.) Folk som är beredda att försätta sig i en sådan situation, bör inte vara moderatorer. Det är trots allt ett ansvar att vara moderator. Slänger man upp ballen för första bästa tjej som är kan tänka sig att titta, ska man inte vara moderator. Eller vad säger du admin? Ser du inga som helst problem i detta?

Jag förstår ditt resonemang, och kan förstå hur du tänker. Jag upplever inte att vi har det problemet på Flashback, även ifall jag inte tycker man ska underskatta eventuella risker. Flashbacks uppbyggnad kring Outlaw och moderatorernas makt gällande omröstningar och påverkan gör risken för yttre påtryckning ganska liten. Vi diskuterar fram beslut tillsammans. Vi har närmare 60 moderatorer som tillsammans kommer fram till ett beslut, och den enda som har makt att gå emot detta är jag personligen.

admin
2006-01-07, 12:48
Medlem
Vanillababes avatar
Hördu, admin.

Om nu reglerna gäller alla, varför får då vissa användare bete sig hur de vill utan att det händer nåt, medans vissa åker på en varning direkt?

Att reglerna gäller alla är så jävla mkt BS, så det finns inte, och jag vet att det är flera som håller med mig.
2006-01-07, 12:53
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
min fråga till admin då: är det inte dags att banna idioten snart??

Generellt så har alla användare samma rättigheter. Dvs att så länge de inte får tillsägelser, varningar osv så får de vara kvar. Jag kan personligen plocka bort användare jag inte gillar, och gör det ibland, men är ytterst försiktig med detta. Detta bör endast göras i undantagsfall, och med användare som absolut inte tillför någonting.

admin
2006-01-07, 13:10
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Det knepiga i situationen är ju att ni undergräver ert eget förtroende och att den intelligens som vissa i moderatorgruppen gör gällande skulle ligga skyhögt över den genomsnittliga FB-medlemmens kraftigt degenererar om det är så att ni använder Outlaw för så snaskiga saker som att recensera era knullerier?

Inte alls. Det sorgliga och smått genanta i situationen är att ett troll skriver ett inlägg där han påstår en massa saker som ingen av oss kan bemöta (då användaren hänvisar till sekretessbelagda diskussioner), och där flera av användarna köper allt han skriver med hull och hår.
Det är genant och smått pinsamt för användarna som låter sig luras av dessa skrivierier i syfte att smutskasta Flashback, inte nödvändigtvis för oss övriga.

Jag vet vad som skrivs i Outlaw, och jag är mycket nöjd med hur forumet styrs idag. Det räcker långt för mig, och för de flesta andra också. Att det sedan finns personer som är av annan åsikt är enligt mig helt naturligt.

admin
2006-01-07, 13:14
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Inte alls. Det sorgliga och smått genanta i situationen är att ett troll skriver ett inlägg där han påstår en massa saker som ingen av oss kan bemöta (då användaren hänvisar till sekretessbelagda diskussioner), och där flera av användarna köper allt han skriver med hull och hår.
Det är genant och smått pinsamt för användarna som låter sig luras av dessa skrivierier i syfte att smutskasta Flashback, inte nödvändigtvis för oss övriga.

Jag vet vad som skrivs i Outlaw, och jag är mycket nöjd med hur forumet styrs idag. Det räcker långt för mig, och för de flesta andra också. Att det sedan finns personer som är av annan åsikt är enligt mig helt naturligt.

admin

Men hur ställer du dig till att CharlieR har påpekat det här för dig utan respons?
Det är ju trots allt henne som de såkallade ryktena gäller.
2006-01-07, 13:17
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag kan köpa att ni hemlighåller vad som skrivs i Outlaw, men jag såvitt jag vet är det väl inga problem att säga vad som INTE skrivits..
Stämmer inte det som "trollet" skrivit så är det ju väldigt enkelt att säga "Nej, detta stämmer inte, X och Y har aldrig hänt.
Tystnaden från vissa och de medgivanden som andra gjort tyder ju på att det faktiskt stämmer.
2006-01-07, 13:23
Administrator
admins avatar
Citat:
Skadan är stormen. Hur länge har det pågått konflikter som på ett eller annat sätt är relaterade till detta? Två-tre månader? TD är kickad som en direkt följd av det. Många trådar är raderade. Mycket hemlighetsmakeri har pågått under ytan. Moderatorkollegiet ifrågasätts å det kraftigaste. Är inte det skada nog?

TD är bannlyst för att han fått upprepade varningar, vilket till slut resulterade i att han till slut blev bannlyst. Varje varning har varit fristående från den andra. TD blev behandlad som vilken användare som helst, varken bättre eller sämre.

Moderatorerna blir återkommande ifrågasatta, det går i vågor. Däremot så skulle jag säga att kritiken mot moderatorerna är mindre idag än vad den var för t.ex. ett eller två år sedan.

Pseudodebatter är inte till någon nytta, men jag ser det dessvärre som något vi får leva med. Tyvärr! Det finns ständigt ett behov av att kritisera och att klaga på något man ogillar. Det kan förvisso i vissa fall vara sunt och nyttigt, och vi bör tillåta den debatten och även uppmuntra den. Långtifrån all kritik är ovesäntlig. Det är på så sett forumet växer (kvalitetsmässigt) och blir bättre.

Citat:
Allt detta beror, om jag har förstått saken rätt, på att admin väljer att hålla ett par moderatorer om ryggen. Skulla han bara kicka ut de kvarvarande två moderatorer som har orsakat denna soppa, vore stormen över. Är admins åsikt att just dessa moderatorer är så viktiga att han är beredd att offra hela moderatorkårens trovärdighet för dem? Vad säger du, admin?

Jag avsätter ibland moderatorer som jag inte längre tycker är lämpliga. Det kan finnas olika orsaker till detta. Alltifrån att de är inaktiva till att de dragit på sig upprepade varningar (vilket jag inte tycker att man kan förvänta sig av en moderator).

Det finns f.n. ingen moderator jag vill få avsatt. De vi idag har är jag mycket nöjd med.

admin
2006-01-07, 13:29
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det här förvånar mig en smula: Admin svarade nej på frågan om huruvida det är ok att lägga upp en dylik "recension" i det övriga forumet. Det enda jag undrar över är helt enkelt varför det är ok att göra det i Oulaw, men inte annars?

Outlaw lyder under sekretess, och vad som diskuteras där och vilka regler som gäller där är inget jag har för avsikt att diskutera publikt.

admin
2006-01-07, 13:34
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
TD anklagas ju i den här tråden för att läcka från Outlaw, eller hur? Han anklagas inte för att vara en lögnare utan för att han nu ska ha läckt information om vad du och andra har skrivit. I sammanhanget är det väl ingen långsökt tolkning att göra att det faktiskt också då har stått där?

TD har tidigare haft tillgång till Outlaw, och när han nu påstår saker som enligt honom skrivs där så uppfattas detta som en läcka, oavsett det är sant eller ej. Jag har tidigare sagt att jag inte tänker gå i svaromål ang. hans påhopp, men har också svarat att hans inlägg ligger långt ifrån sanningen ang. vad som diskuteras där. Vilket även flera moderatorer har intygat.
Detaljdiskussioner kring detta är omöjligt då vi inte kan bemöta dem (utan att häva sekretess).

Du har all rätt att tro att TD talar sanning, men det kommer inte att förrändra min ståndpunkt. Jag vet vad som stämmer, och det räcker gott för mig.

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in