Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Skadan är stormen. Hur länge har det pågått konflikter som på ett eller annat sätt är relaterade till detta? Två-tre månader? TD är kickad som en direkt följd av det. Många trådar är raderade. Mycket hemlighetsmakeri har pågått under ytan. Moderatorkollegiet ifrågasätts å det kraftigaste. Är inte det skada nog?
TD är bannlyst för att han fått upprepade varningar, vilket till slut resulterade i att han till slut blev bannlyst. Varje varning har varit fristående från den andra. TD blev behandlad som vilken användare som helst, varken bättre eller sämre.
Moderatorerna blir återkommande ifrågasatta, det går i vågor. Däremot så skulle jag säga att kritiken mot moderatorerna är mindre idag än vad den var för t.ex. ett eller två år sedan.
Pseudodebatter är inte till någon nytta, men jag ser det dessvärre som något vi får leva med. Tyvärr! Det finns ständigt ett behov av att kritisera och att klaga på något man ogillar. Det kan förvisso i vissa fall vara sunt och nyttigt, och vi bör tillåta den debatten och även uppmuntra den. Långtifrån all kritik är ovesäntlig. Det är på så sett forumet växer (kvalitetsmässigt) och blir bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Allt detta beror, om jag har förstått saken rätt, på att admin väljer att hålla ett par moderatorer om ryggen. Skulla han bara kicka ut de kvarvarande två moderatorer som har orsakat denna soppa, vore stormen över. Är admins åsikt att just dessa moderatorer är så viktiga att han är beredd att offra hela moderatorkårens trovärdighet för dem? Vad säger du, admin?
Jag avsätter ibland moderatorer som jag inte längre tycker är lämpliga. Det kan finnas olika orsaker till detta. Alltifrån att de är inaktiva till att de dragit på sig upprepade varningar (vilket jag inte tycker att man kan förvänta sig av en moderator).
Det finns f.n. ingen moderator jag vill få avsatt. De vi idag har är jag mycket nöjd med.
admin