• 1
  • 2
2017-07-08, 11:03
Medlem
"ingen person fastklämd, men skadeläget är ännu oklart"
Citat:
Strax innan klockan 10 inträffade en trafikolycka på E14 strax öster om Stöde. Två personbilar med sammanlagt fyra vuxna och ett barn har frontalkrockat.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6734931
Citera
2017-07-08, 11:21
Medlem
DyslexiKungens avatar
Det är en 70-sträcka så det kan ha smällt ganska rejält, säger Örjan Stenlund, inre befäl vid Medelpads räddningstjänst.
Alla fem personer har förts till sjukhus i fyra ambulanser.

Vi får väl hoppas att ingen avlider nu.
Citera
2017-07-08, 11:44
Medlem
När man ser bild från olycksplatsen i Östersundsposten, så ser det ut att ha hänt i en kurva med DUBBLA HELDRAGNA linjer. Det slår mig dagligen hur många bilförarare det finns i detta land som inte vet vad heldragen linje betyder. Om nu någon läser detta, så betyder det att man inte får överträda denna linje, utan skall ligga kvar i sin fil. Här där jag bor kör man om i backkrön med dubbla heldragna linjer och jag hoppas var gång som jag ser detta att dessa vårdslösa förarare skall få möte med en timmerbil.
Senast redigerad av Grodologen 2017-07-08 kl. 11:46.
Citera
2017-07-08, 13:21
Medlem
Mycket onödig krock kan jag tycka....speciellt om det är heldragen linje :/ tyvärr händer det ganska ofta att folk gör otroligt vårdslöst på denna strecka!

Man tappar hoppet om mänskligheten efter att ha pendlat på denna strecka i några års tid nu...
Citera
2017-07-08, 13:55
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
När man ser bild från olycksplatsen i Östersundsposten, så ser det ut att ha hänt i en kurva med DUBBLA HELDRAGNA linjer. Det slår mig dagligen hur många bilförarare det finns i detta land som inte vet vad heldragen linje betyder. Om nu någon läser detta, så betyder det att man inte får överträda denna linje, utan skall ligga kvar i sin fil. Här där jag bor kör man om i backkrön med dubbla heldragna linjer och jag hoppas var gång som jag ser detta att dessa vårdslösa förarare skall få möte med en timmerbil.
Nu är det väl inte så intressant att veta hur du upplever trafiksituationen där du bor, om du nu inte bor intill den olycka tråden handlar om.
Hur vet du att denna olycka inte beror på en punktering eller annat tekniskt fel på något av fordonen? Även om det inte är troligt är du alldeles för snabb att dra slutsatsen förarmisstag.
Citera
2017-07-08, 13:58
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxor1
Mycket onödig krock kan jag tycka....speciellt om det är heldragen linje :/ tyvärr händer det ganska ofta att folk gör otroligt vårdslöst på denna strecka!

Man tappar hoppet om mänskligheten efter att ha pendlat på denna strecka i några års tid nu...

Du menar alltså att om det inte varit heldraget hade det varit ok med en krock där? Skumt resonemang kan tyckas...
För min del anser jag att alla olyckor är onödiga. Oavsett trafikslag.
Citera
2017-07-08, 13:58
Medlem
cybergrodans avatar
Kvinna i 60-årsdagen död efter krocken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...14--kvinna-dod
Citat:
Fyra ambulanser skickades till olycksplatsen och alla fem personer kördes till sjukhus. Strax innan 13.30-tiden meddelade länssjukhuset i Sundsvall att en kvinna i 60-årsåldern hade dött av sina skador. Anhöriga har underrättats.

Så oerhört tragiskt, hoppas att resten klarar sig.
Citera
2017-07-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenSnuffe
Du menar alltså att om det inte varit heldraget hade det varit ok med en krock där? Skumt resonemang kan tyckas...
För min del anser jag att alla olyckor är onödiga. Oavsett trafikslag.

Alla olyckor är absolut onödiga men frontalkrock på en sträcka med dubbel heldragen linje.....det är ruskigt dumt
Citera
2017-07-08, 14:10
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxor1
Alla olyckor är absolut onödiga men frontalkrock på en sträcka med dubbel heldragen linje.....det är ruskigt dumt
Det tycker nog alla att det är dumt... linjen innebär ju inte ett skit, förstår inte varför det är värre att fronta när det är heldraget. Som förare ska jag ha lika hög fokus på körningen oavsett typ av mittlinje.
Citera
2017-07-08, 16:17
Medlem
werewolfmonkeys avatar
ska ha varit en omkörning iaf
Citera
2017-07-08, 17:39
Medlem
så jävla hemskt
Någon som vet vem 30 åringen är?
Citera
2017-07-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werewolfmonkey
ska ha varit en omkörning iaf

Är det inte vållande då? Eller vem körde om? Efterlyser fler bilder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in