2017-07-07, 19:54
Medlem
4yoonlys avatar
Och sökte och hittade lite referenser men dom låg i matlagning och vill inte dra upp detta där då det egentligen inte har något med matlagning i sig att göra.

Jag har hört det där med att vissa äter sparris och deras urin luktar illa (för dom "själva").
Själv har jag aldrig upplevt detta när jag ätit sparris så jag har väl inte den "genen" antar jag.

Men nu kommer det knepiga... Hade lite stjälkselleri i kylen pga av någon maträtt jag lagade (och frys in :-)

Använde inte allt så för någon dag sedan så tog jag lite i en soppa jag gjorde, soppan blev super... efter detta har min svett luktat apa och min urin luktat väldigt konstigt...
Hmm... konstigt är nog inte rätt ord... det stinker helt enkelt... både om mig och min urin...

Varför jag tror det är stjälkselleri som är boven är pga av att jag använder det väldigt sällan och det är det enda jag kan komma på som är annorlunda.

Så återigen, sparris verkar inte vara några problem. Stjälkselleri!?!?!?

Någon annan som reagerat på detta? är det ens möjligt? eller har min näsa blivit hyperkänslig?
Citera
2017-07-07, 20:47
Medlem
elmhedens avatar
Hmm, spännande. Har aldrig upplevt det du påtalar med stjälkselleri. Sparris däremot, det märks direkt vid toalettbesök.

Kan nog ligga något i detta, stjälkselleri har en väldigt distinkt lukt och smak. Jag äter det dock relativt ofta så jag kanske "stinker" hela tiden och det är därför jag inte märker något
Citera
2017-07-08, 10:24
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Hmm, spännande. Har aldrig upplevt det du påtalar med stjälkselleri. Sparris däremot, det märks direkt vid toalettbesök.

Kan nog ligga något i detta, stjälkselleri har en väldigt distinkt lukt och smak. Jag äter det dock relativt ofta så jag kanske "stinker" hela tiden och det är därför jag inte märker något

Ja det är knepigt minst sagt, man är ju lite van vid sin egen svett lukt och hur pinket luktar (oftast) men denna gång blev det en liten chock på någotvis...

Det lustiga är att jag googlade lite nyss om detta.. Och det enda jag får fram i princip hur gott man luktar och hur bra det är osv osv med stjälkselleri...
Jag kommer definitivt vara mer försiktig med detta i framtiden jag stinker... Jag gillar det dock i soppor tyvärr... hmm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in