2017-07-06, 18:23
Medlem
Enok1Halvars avatar
Fick i dag ett sms (från ett nummer jag inte känner igen) att jag fått ett mms som jag kunde öppna via Telia.se/visamms hemsida,först och främst när jag väl går in på telia.se/visamms får jag att sidan är en phishing varning
struntar jag i det kommer jag vidare till att jag ska skriva in mitt mobilnummer + koden jag fick i sms:et
ofarligt eller nån typ av scam tro?
Brukar vara skeptisk till sånt men ,för några år sedan fick jag nått liknande och då vart det från en gammal arbetskollega
Så ska man öppna via datorn eller inte?
Citera
2017-07-06, 18:29
Medlem
salxars avatar
Vilket nummer kom MMS ifrån? Något nummer du känner igen?
Citera
2017-07-06, 18:29
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Fick i dag ett sms (från ett nummer jag inte känner igen) att jag fått ett mms som jag kunde öppna via Telia.se/visamms hemsida,först och främst när jag väl går in på telia.se/visamms får jag att sidan är en phishing varning
struntar jag i det kommer jag vidare till att jag ska skriva in mitt mobilnummer + koden jag fick i sms:et
ofarligt eller nån typ av scam tro?
Brukar vara skeptisk till sånt men ,för några år sedan fick jag nått liknande och då vart det från en gammal arbetskollega
Så ska man öppna via datorn eller inte?
Telia.se är verkligen ingen sida du riskerar att utsättar för phishing på, såvidad du inte klickar på några dumma länkar i de MMS du visar där. Så kör på!
Citera
2017-07-06, 18:41
Medlem
Enok1Halvars avatar
Hit kom jag om jag skriver in
Telia.se/visamms

https://s3.postimg.org/nzfeie5pv/Telia.jpg

Men körde på och det var ett meddelande från en leverantör att dom hade semesterstängt vissa veckor Hahahahaha, nojig man va
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in