2017-07-06, 13:40
Medlem
Kotties avatar
Försökt hitta bästa forum för frågan men prövar här då det är min ekonomi som blir drabbad

Har en CPAP (pga sömnapné) från landstinget och skall resa utomlands om några veckor, försöker reda ut vems ansvar det är om den skulle bli stulen från hotellrummet eller försvinna på vägen.

Mitt försäkringsbolag säger att det är landstinget som äger den, alltså skall dom stå för detta.
Landstinget går inte att få tag på någon (1 timme telefontid/vecka, alltid upptaget) och stackars tjejen i växeln vet inget.

Så är det någon här som har koll på detta?
Behöver jag göra någon anmälan att jag reser bort eller ha något papper med mig?

Maskinen kostar säkert en 20-30 papp att ersätta och har ingen lust att riska det...
Citera
2017-07-06, 15:13
Medlem
RostigHinks avatar
Kolla med dem du har hemförsäkringen hos.
Citera
2017-07-06, 15:57
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Kolla med dem du har hemförsäkringen hos.

Som jag skrev så har jag redan gjort det.
Dom ersätter inget eftersom det är landstinget som äger maskinen, jag lånar den ju bara.
Citera
2017-07-06, 16:07
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Så är det någon här som har koll på detta?

Har du kollat med med hon som enligt deras hemsida ska vara ansvarig för just dessa frågår? Nu utgår jag från att du bor i Stockholm, för du nämner ju inte var du bor. Annars kan du alltid ringa dit och kika vad hon säger. Kanske kan hon hjälpa dig hitta vägen på något vis.
Citera
2017-07-06, 16:12
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Har du kollat med med hon som enligt deras hemsida ska vara ansvarig för just dessa frågår? Nu utgår jag från att du bor i Stockholm, för du nämner ju inte var du bor. Annars kan du alltid ringa dit och kika vad hon säger. Kanske kan hon hjälpa dig hitta vägen på något vis.

Inte Stockholm (längre) men bra tips, googlade lite och tydligen vill dom att man tecknar en separat reseförsäkring vid tillfällig utlandsvistelse.
Skall luska vidare lite till men tror jag hittat svar.

Edit: Första svaret från försäkringsbolaget var fel.
Hjälpmedel från landstinget täcks av den vanliga hemförsäkring/allrisk även vid sk "tillfällig vistelse utanför hemmet".

Case closed.
Senast redigerad av Kottie 2017-07-06 kl. 16:23.
Citera
2017-07-07, 11:20
Medlem
Om du läser igenom avtalet du skrev på för hyra av CPAP så brukar det stå angivet att maskinen ej får tas med utanför länet så du får nog svårt att få något försäkringsbolag att ta kostnaden om den försvinner utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in