• 1
  • 2
2017-07-05, 23:27
Medlem
roggeees avatar
Kpte en begagnad mp3 spelare nyligen men den dyker inte upp i Windows som ngon enhet ver huvud taget, varken p W7 eller 10 (testat p 2 olika datorer) nr jag kopplar in den via USB. Den verkar dock ladda nr jag har den inkopplad.

Finns firmware att ladda ned till den men har inte ftt det att funka att installera det.

Ngra ider? Googlat lite, och finns en del att hitta, men vet inte riktigt om jag vgar mig p vissa lsningar...
Citera
2017-07-05, 23:40
Medlem
VelvetReds avatar
Vad r det fr mrke och vad heter den?
Citera
2017-07-05, 23:41
Medlem
BigFatCones avatar
Det r inte en sn dr dum variant som krver mjukvara fr att anvndas?
Citera
2017-07-05, 23:46
Medlem
Nr du vljer att inte skriva vad det r fr modell och mrke, hur tnker du d? De flesta av oss r vldigt dliga p tankelsning.
Citera
2017-07-06, 07:07
Medlem
kimdah2002s avatar
r det en ldre Sony s krvs det en programvara som heter SonicStage tror sista versionen var 4.3 och jag vill minnas att den fungerade till windows 7 men inte om du har nyare t.ex. 8 och 10 har dock ej testat sjlv.

Som du skriver ansluter du spelaren till usb utan programvaran s laddas den bara.
Citera
2017-07-06, 08:59
Medlem
roggeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Vad r det fr mrke och vad heter den?

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det r inte en sn dr dum variant som krver mjukvara fr att anvndas?

Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Nr du vljer att inte skriva vad det r fr modell och mrke, hur tnker du d? De flesta av oss r vldigt dliga p tankelsning.

Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
r det en ldre Sony s krvs det en programvara som heter SonicStage tror sista versionen var 4.3 och jag vill minnas att den fungerade till windows 7 men inte om du har nyare t.ex. 8 och 10 har dock ej testat sjlv.

Som du skriver ansluter du spelaren till usb utan programvaran s laddas den bara.

Transcend MP350.

Som jag skrev har jag redan laddat ned den mjukvara som jag hittade (firmware) p deras hemsida men den gick inte att installera (att installera p sjlva MP3:n, funkar att installera p datorn som ett program)

Jag har testat leka runt lite i Device Manager men utan framgng.

https://www.transcend-info.com/Support/FAQ-574

Denna guide vill att man tar bort "USB Mass Storage Device" men det dyker inte upp ngon sn fr mig, iaf p W7.
Senast redigerad av roggeee 2017-07-06 kl. 09:12.
Citera
2017-07-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roggeee
Transcend MP350.

Som jag skrev har jag redan laddat ned den mjukvara som jag hittade (firmware) p deras hemsida men den gick inte att installera (att installera p sjlva MP3:n, funkar att installera p datorn som ett program)

Denna guide vill att man tar bort "USB Mass Storage Device" men det dyker inte upp ngon sn fr mig, iaf p W7.
Tv metoder du kan testa fr Device Manager:

1. Testa att kra programmet som administratr (hgerklicka p programmet och vlj det).
2. Hgerklicka p programmet, vlj Egenskaper och markera Windows XP under fliken Kompatibilitet. Prva sedan att ppna programmet.
Citera
2017-07-06, 14:01
Medlem
kimdah2002s avatar
Spelaren skall enligt manualen inte behva ngot speciellt program fr att fungera det skall g att kommunicera med den i utforskaren som ett usb-minne.

Fr mig lter det som om spelarens flashminne lagt av och den kommer d ej upp i enhetshanteraren eller diskhanteraren som en enhet, det gr drfr ej heller att flasha nyaste firmware till den.

Skulle nog betrakta den som dd och arkivera den i runda arkivet under skrivbordet som tms en gng i veckan...
Citera
2017-07-06, 14:14
Medlem
roggeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Tv metoder du kan testa fr Device Manager:

1. Testa att kra programmet som administratr (hgerklicka p programmet och vlj det).
2. Hgerklicka p programmet, vlj Egenskaper och markera Windows XP under fliken Kompatibilitet. Prva sedan att ppna programmet.
Du syftar verkligen p Device Manager nu och inte den Firmware jag installerat?

Device manager har jag redan testat kra som admin (sker devmgmt.msc i windows och kr som admin) men fann ingen skillnad. Grejen r ju att jag inte riktigt vet vad jag ska leta efter. Finns ju massor av USB grejer i device manager men jag vet inte vilken som kan vara MP3 spelaren.

Vet inte om du syftar p att jag ska kra device manager i kompatibilitetslge, hittar inte hur, men om du syftade p firmware s verkar den redan kras i XP-lge by default.
Citera
2017-07-06, 16:02
Medlem
roggeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Spelaren skall enligt manualen inte behva ngot speciellt program fr att fungera det skall g att kommunicera med den i utforskaren som ett usb-minne.

Fr mig lter det som om spelarens flashminne lagt av och den kommer d ej upp i enhetshanteraren eller diskhanteraren som en enhet, det gr drfr ej heller att flasha nyaste firmware till den.

Skulle nog betrakta den som dd och arkivera den i runda arkivet under skrivbordet som tms en gng i veckan...
Fast om flashminnet r dtt, varfr kan jag spela musik frn den? Den var nmligen laddad med musik redan nr jag fick den.

Jag vet ju inte riktigt om den kommer upp i ngon av hanterarna, fr jag vet inte vad jag ska leta efter. Men den r definitivt inte uppe i utforskaren i alla fall.
Citera
2017-07-06, 16:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roggeee
Transcend MP350.

Schysst mrke faktiskt, har haft ett par Transcend-spelare. Dom har dock alla i slutndan brjat bete sig p det hr sttet. Dock efter rtt mnga r.
Citera
2017-07-06, 16:11
Medlem
roggeees avatar
Testade med en annan kabel nu och d verkar det funka. Mrkligt nd att den vill ladda med kabeln sljaren skickade med (vit kabel, mjligen Apple?) men inte verfra filer. Tog kabeln jag har till min telefon och d funkar det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in