• 1
  • 2
2017-07-05, 20:21
Medlem
http://www.bt.se/boras/person-pakord-i-boras-3/
Han ska tydligen ha promenerat vid sidan av vägen och då blivit påkörd. GISSAR på att föraren pillat på sin mobil? OBS! Endast GISSAR!
Man är ju sjäv lite yngre än 35, men känner många i den åldern runt omkring Borås. Ingen som vet nåt mer om detta?
Citera
2017-07-05, 20:26
Medlem
sfrges avatar
Någon har nog rejäl ångest just nu 😟.
Väg 1700. Låter inte som den största vägen direkt.
Citera
2017-07-05, 20:32
Medlem
Hamsterbolls avatar
Ingen som vet vem det var? Vad gjorde han på en bilväg?
Citera
2017-07-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Det är en landsväg, med en hel del hus. Han var antagligen ute och promenerade. Helt lagligt att göra det! Jag tror det är en 70-väg. Men ibland kör dom som fan där!
Citera
2017-07-05, 20:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Om du du aldrig har befunnit dig utanför en stad i hela ditt liv, så kan jag upplysa dig om att på landet finns inga trottoarer.
Citera
2017-07-05, 21:41
Medlem
-defekt-s avatar
Det regnade och åskade vid tillfället, fick höra att en häst hade blivit skrämd och tagit sig ut på vägen vid Slätthult, ev. blivit påkörd. Kan vara i samband med detta har inte fått det bekräftat än! Det jag hört var att en Mercedes var inblandad i hästincidenten. På Bt syns en mörk mb,
Citera
2017-07-05, 21:53
Medlem
urmamaspimps avatar
Väg 1700 går från söder om Borås över Gånghester via Köttkulla och byter namn till 666 strax innan Elsabo när den kommer in i Jönköpings län.
Det är en lång och liten landsväg, det står att olyckan skedde i Målsryd och det ligger sydväst om Gånghester, dock passerar inte väg 1700 igenom Målsryd så det blir lite missvisande.
Citera
2017-07-05, 21:57
Medlem
urmamaspimps avatar
Slätthult? Där ligger en hästgård och det finns en 35-åring (JL) några hus längre ner på vägen österut efter målsrydsavfarten.
Citera
2017-07-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Slätthult? Där ligger en hästgård och det finns en 35-åring (JL) några hus längre ner på vägen österut efter målsrydsavfarten.

Ja, det finns en ridskola vid den hästgården också. ×P Häst heter väl den? ×=A
Citera
2017-07-05, 22:10
Medlem
Gick personen på rätt eller fel sida vägen? Jag ser allt fler som går på fel sida. Gäller särskilt utlänningar.
Citera
2017-07-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Gick personen på rätt eller fel sida vägen? Jag ser allt fler som går på fel sida. Gäller särskilt utlänningar.
Vad är rätt, och varför?

Jag har alltid tänkt att gå på vänster, men blev utskälld av en person när jag gjorde det för att det tydligen var fel. Sen har andra sagt att det är rätt. Så jag har ingen aning vad som är "rätt" längre.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-07-05 kl. 22:41.
Citera
2017-07-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Vad är rätt, och varför?

Jag har alltid tänkt att gå på vänster, men blev utskälld av en person när jag gjorde det för att det tydligen var fel. Sen har andra sagt att det är rätt. Så jag har ingen aning vad som är "rätt" längre.

Vad jag vet så går du på vänster. Då mötet du trafiken som gåendes. Har du däremot cykel eller liknande med högre fart så håller du dig på höger.

Blir du utskälld för att du gick på vänster måste personen varit dum i huvudet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in