I torsdags så åkte jag in till akuten eftersom att jag haft redigt ont i buken i en vecka, smärtan avtog nästan helt under onsdagen så jag tänkte inte mer på det just då. Men eftersom att smärtan hade varit så intensiv så tänkte jag att det var bäst att kolla att jag inte fåt tarmvred eller liknande åkomma.
Efter att doktorn pillat mig på magen så sa han att det var blindtarmen som var på väg att tacka för kaffet och att det var bäst att ta ut den lilla rackaren. Sagt och gjort så blev jag opererad 8 timmar senare och jag är nu en blindtarm fattigare, men tydligen så hade blindtarmen brustit för ett par dagar innan så det var lite var och annat roligt att ta hand om tydligen.
Efter tre dagar med IV-antibiotika var 8:e timme så var det dags att åka hem, någon antibiotika fick jag inte med mig hem då doktorn trodde att behandlingen jag fick på sjukhuset var precis rätt mängd. Istället blev jag hemskickad med ett helt apotek bestående utav 100 piller Alvedon och en helvetes massa morfin (Jag har ingen aning om varför jag skulle behöva 25st 10mgs morfinpiller, jag tar en ett par timmar innan jag lägger mig sedan jag skrevs ut).
Problemet är att frugan vill resa den här sommaren, närmare bestämt så är hon sugen på avresa inom 1 vecka. Jag har ingen aning om hur läkningsförloppet ser ut (mer än att jag blev sjukskriven en vecka efter att jag blev hemskickad).
Förutom på morgonen så tycker jag inte att det direkt gör så förbannat ont (Inte ont nog för att knapra morfin) och kvällen är lite taskig då jag inte kan sova ordentligt. Nästan allt utav smärtan på morgonen sitter vid naveln som flashback får en bild på. Det är just över naveln det är lite jävligt.
http://imgur.com/U7Bo6jp
Om det blir till att resa, blir det till att hålla överkroppen klädd och skita i att bada? Eller ska man riskera en utskällning och snällt fråga om vi kan åka lite senare?