Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-04, 13:25
  #1
Medlem
Hej!

En polare har köpt en bättre begagnad LG smart tv, vi har kopplat upp den via wifi men när vi försöker casta typ netflix från mobilen och klickar på den lilla "cast" symbolen på mobilen så hittar vi inte tvn i menyn. (ja, mobilen är också anslutem via wifi).

Jag själv har en äldre generation LG smart tv där det funkar utmärkt att casta från mobilen utan en chromecast, så frågan är varför det inte funkar på en nyare generations tv av samma märke..?

Någon som har några idéer om vad problemet kan vara? Han vill helst slippa lägga 400pix på en chromecast.

Tack.
Citera
2017-07-04, 13:28
  #2
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Hej!

En polare har köpt en bättre begagnad LG smart tv, vi har kopplat upp den via wifi men när vi försöker casta typ netflix från mobilen och klickar på den lilla "cast" symbolen på mobilen så hittar vi inte tvn i menyn. (ja, mobilen är också anslutem via wifi).

Jag själv har en äldre generation LG smart tv där det funkar utmärkt att casta från mobilen utan en chromecast, så frågan är varför det inte funkar på en nyare generations tv av samma märke..?

Någon som har några idéer om vad problemet kan vara? Han vill helst slippa lägga 400pix på en chromecast.

Tack.

Har samma problem. Beror nog på modeller, vilka som fungerar ihop mao. Varken min Xperia Compact eller Samsung A3 funkade med min Panasonic sådär.
Citera
2017-07-04, 13:35
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
En polare har köpt en bättre begagnad LG smart tv.

Posta modellnumret på TVn. Att inte ta med den informationen är som att gå till doktorn och säga "min flickvän har ont, men hon hade inte tid att komma hit idag. Varför har hon ont?"
Citera
2017-07-04, 14:02
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Hej!

En polare har köpt en bättre begagnad LG smart tv, vi har kopplat upp den via wifi men när vi försöker casta typ netflix från mobilen och klickar på den lilla "cast" symbolen på mobilen så hittar vi inte tvn i menyn. (ja, mobilen är också anslutem via wifi).

Jag själv har en äldre generation LG smart tv där det funkar utmärkt att casta från mobilen utan en chromecast, så frågan är varför det inte funkar på en nyare generations tv av samma märke..?

Någon som har några idéer om vad problemet kan vara? Han vill helst slippa lägga 400pix på en chromecast.

Tack.

Ligger de på samma nät då?
Citera
2017-07-04, 20:17
  #5
Medlem
DaddyD2s avatar
LG's TV-apparater har bara stöd för Miracast, som är känt för att krångla mer än Google Cast (Chromecast). Mitt tips är att lägga ut de där 400 spännen på en Chromecast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback