Jag är en grabb på femton bast. Har en polare som säljer klock-kopior varje månad för en summa pengar. Jag vill själv kunna starta lite utav en business fast där jag köper in saker (inte kopior) som hörlurar, mobilskal etc. Någon idé om hur detta skulle kunna fungera? Man kan marknadsföra genom instagram sidor eller liknande. Hur mkt tror ni man skulle kunna tjäna om man köpte hörlurar från te.x kina för 10kr och sedan sålde dom för betydligt mer? Skriv era åsikter. Jag kanske låter som en idiot för er men har aldrig riktigt jobbat med ekonomi så har inte riktigt koll på hur det fungerar.
Att köpa saker från Kina och sälja dem dyrt är ju inte direkt en ny affärsidé om man säger så. Hur mycket du skulle kunna tjäna (eller förlora) är väldigt svårt att säga. Gissningsvis ligger problemet i hur stora volymer du behöver ta hem.
1. Du kommer bli avstängd snart då du är 15 år.
2. Köper du från Kina är det fakes. Tro mig.
3. Fundera om du ska göra det svart eller vitt, och om du klarar en eventuell tull med moms, etc.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!