Bara du vet egentligen vad som passar dig. Skillnaderna de länkade gitarrerna emellan är inte jättestora. Den dyra kommer push/pull-mekanik vilket innebär att du kan byta mick genom att trycka på tonkontrollen. Lite häftigt o underlättar om man byter mick mycket. Det är kopplat till valen av mickar- en dedikerad för solo o en för komp. Under förutsättning att du följer den rekommendationen. Är det exakt så du spelar så är det ju bra. Gitarr två har mickar med emulerat (I brist på bättre ord) vintage-ljud. Annars en ganska genomsnittlig Gibson. Billigaste har Gibsons standardmickar. Är alldeles utmärkta mickar med det där varma sköna ljudet jag associerar med Gibson. Såna kom även med min Flying V jag trakterade i många år. Anledningen att de syns på marknaden rätt ofta är för alldeles för mpnga fått dille på EMG-mickar. Alltid hårdrockare som ska sälja sina Gibson-original

. Jag överdriver förstås....
Men såhär. Jag tror i sanningens namn att du inte skulle kunna skilja gitarrerna åt på ett blindtest och du har trots allt lirat en kort tid. Jag har spelat över 20 år och endast vid två tillfällen betalat mer än 10 lax för en gitarr. Så ur det perspektivet- satsa på den billigaste.
Du bör tänka på förstärkare oxå (om du inte redan sitter på en kvalitetsstärk). En så bra gitarr vill man ju göra rättvisa. Jag kan annars rekommendera Epiphones gitarrer. Det är ett dottermärke till Gibson och de släpper alltså mycket snarlika versioner av Gibsons samtliga modeller mer eller mindre. Då kommer du ner i pris en hel del, men får ändå ruskigt välbyggda samt -ljudande instrument.