2017-07-03, 17:11
Medlem
Hej! Hoppas ni orkar ytterligare en nybörjarkur. Skriver denna mestadels för att enklare få hjälp av er erfarna samt att det är en rolig grej att se tillbaka på.

Jag kommer föröka uppdatera efter varje stick och berätta hur det fungerar för mig.

Jag tål kritik så tveka inte att skrika på mig om jag gör något fel.

Ålder:
20-25

Vikt:
80kg

Längd:
175

Uppskattad BF%:
Ingen aning, över 15 men under 20

Medicinska problem:
Inga.

Styrkestats, bänk, böj och mark:
Maxar väldigt sällan, bänkar dock 100x6 utan några problem.

Nuvarande kostupplägg:
3500 kcal per dag (3000kcal + 500). 200g protein(23%), 560g kolhydrater(64%) och 50g fett(13%). Använder mig av lifesum. Mycket kött, fisk och ris. Minst två proteinshakes per dag.

Träningserfarenhet:
Tränat sedan jag var 15.

Tidigare kurer:
Inga.

Eget förslag till kur:
Kommer att köra Testoviron E 250mg/ml från PRO-OIL LABS.
250 mg e5d med frontning a 500 mg på de 2 första sticken.
Blodprov hos werlabs är gjort, allt där ser bra ut.
Kommer göra blodprov v6 in i kuren samt efter.
Tänkte kura i 12 veckor.

Kontroll av östrogen:
Kommer som sagt göra ett blodprov 6v in i kuren. Beroende på hur högt mitt östro ligger kommer jag börja med arimidex. 0.25mg eod för att sedan göra ytterligare ett blodprov 4v efter.

Kontroll av gyno:
Får jag känningar av gyno kommer jag slänga i mig arimidex direkt. 0.5mg adex eod tills känningarna går över, sedan 0.25mg kuren ut.

Eget förslag till PCT:
PCT börjar 14 dagar efter sista stick. Kör Nolva 40mg i 14 dagar, följt av 20mg i 28 dagar.

Mål med kuren:
Har länge varit nyfiken att prova. Vill se hur kroppen reagerar. Såklart vill jag också gå upp i muskelmassa.

Frågor:
Det har varit en jävla massa diskussioner angående arimidex. Många utländska forum rådgiver att köra arimidex 0.25mg eod för att hålla östrogenet nere för att inte få gyno. Jag kommer att köra utan arimidex i början och endast köra det vid gynokänningar. Kommer ta blodprov 6v in i kuren och kolla hur mitt östrogen ligger. Ligger det för högt kommer jag starta med arimidex 0.25mg eod. Låter ok?

Det här med sticken, hur exakt måste man vara? Om jag tar mitt första stick klockan 20.00 på en måndag, bör jag då ta stick#2 på torsdagen vid samma tid?(20.00). Eller spelar det ingen roll om jag tar första sticket på kvällen och andra sticket på morgonen?

Har inte gjort stick#1 än, fick nålarna idag. Tänkte göra det om några timmar om inte mitt inlägg ser för skit ut.

/Juandeag
Citera
2017-07-03, 17:43
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juandeag
Hej! Hoppas ni orkar ytterligare en nybörjarkur. Skriver denna mestadels för att enklare få hjälp av er erfarna samt att det är en rolig grej att se tillbaka på.

Jag kommer föröka uppdatera efter varje stick och berätta hur det fungerar för mig.

Jag tål kritik så tveka inte att skrika på mig om jag gör något fel.

Ålder:
20-25

Vikt:
80kg

Längd:
175

Uppskattad BF%:
Ingen aning, över 15 men under 20

Medicinska problem:
Inga.

Styrkestats, bänk, böj och mark:
Maxar väldigt sällan, bänkar dock 100x6 utan några problem.

Nuvarande kostupplägg:
3500 kcal per dag (3000kcal + 500). 200g protein(23%), 560g kolhydrater(64%) och 50g fett(13%). Använder mig av lifesum. Mycket kött, fisk och ris. Minst två proteinshakes per dag.

Träningserfarenhet:
Tränat sedan jag var 15.

Tidigare kurer:
Inga.

Eget förslag till kur:
Kommer att köra Testoviron E 250mg/ml från PRO-OIL LABS.
250 mg e5d med frontning a 500 mg på de 2 första sticken.
Blodprov hos werlabs är gjort, allt där ser bra ut.
Kommer göra blodprov v6 in i kuren samt efter.
Tänkte kura i 12 veckor.

Kontroll av östrogen:
Kommer som sagt göra ett blodprov 6v in i kuren. Beroende på hur högt mitt östro ligger kommer jag börja med arimidex. 0.25mg eod för att sedan göra ytterligare ett blodprov 4v efter.

Kontroll av gyno:
Får jag känningar av gyno kommer jag slänga i mig arimidex direkt. 0.5mg adex eod tills känningarna går över, sedan 0.25mg kuren ut.

Eget förslag till PCT:
PCT börjar 14 dagar efter sista stick. Kör Nolva 40mg i 14 dagar, följt av 20mg i 28 dagar.

Mål med kuren:
Har länge varit nyfiken att prova. Vill se hur kroppen reagerar. Såklart vill jag också gå upp i muskelmassa.

Frågor:
Det har varit en jävla massa diskussioner angående arimidex. Många utländska forum rådgiver att köra arimidex 0.25mg eod för att hålla östrogenet nere för att inte få gyno. Jag kommer att köra utan arimidex i början och endast köra det vid gynokänningar. Kommer ta blodprov 6v in i kuren och kolla hur mitt östrogen ligger. Ligger det för högt kommer jag starta med arimidex 0.25mg eod. Låter ok?

Det här med sticken, hur exakt måste man vara? Om jag tar mitt första stick klockan 20.00 på en måndag, bör jag då ta stick#2 på torsdagen vid samma tid?(20.00). Eller spelar det ingen roll om jag tar första sticket på kvällen och andra sticket på morgonen?

Har inte gjort stick#1 än, fick nålarna idag. Tänkte göra det om några timmar om inte mitt inlägg ser för skit ut.

/Juandeag

Vad tränar du knäböj och mark på?
Hur länge har du tränat?
Vad visade dina tester hos werlab?

Generellt sett ser det bra ut. Det finns delade meningar men att vänta med AI tycker jag låter klokt.

Totalt skulle det nog räcka med PCT i sammanlagt 28 dagar men även här finns det delade meningar.

Du behöver inte sticka vid exakt samma klockslag, inte ens om du väntar tills dagen efter kommer något dramatiskt att hända. Se till att rotera plats att sticka på för att undvika ärrvävnad.
Citera
2017-07-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Vad tränar du knäböj och mark på?
Hur länge har du tränat?
Vad visade dina tester hos werlab?

Generellt sett ser det bra ut. Det finns delade meningar men att vänta med AI tycker jag låter klokt.

Totalt skulle det nog räcka med PCT i sammanlagt 28 dagar men även här finns det delade meningar.

Du behöver inte sticka vid exakt samma klockslag, inte ens om du väntar tills dagen efter kommer något dramatiskt att hända. Se till att rotera plats att sticka på för att undvika ärrvävnad.

Hej! Jag brukar aldrig köra färre än 12 reps, vid mark och knäböj kör jag ofta arnold style med 30reps -> 12 -> 10 ->8 ->6. Har aldrig provat att maxa på dessa, därför har jag inte skrivit ut några stats.

Tog XL paketet + östrogen hos werlabs. Allt grönt. Antar att testo och östrot är mest relevant, Testo: 18nmol/L och östro: <80pmol/L.

Skönt att man inte behöver sticka vid exakt samma klockslag :P
Citera
2017-07-03, 20:05
Medlem
Jaggermeisters avatar
Ang Arimidex så kan man äta för flera orsaker. Först o främst så vill man ju inte ha för mycket östrogen, sen så genom att käka Adex EoD så minskar du vätskeretentionen markant, dvs du drar inte på dig lika mycket vatten. Visst, du ökar inte lika mycket kilovis, men dina gains blir mycket mer "lean". Sen så är det en bra förebyggande mot gyno. Jag äter alltid Adex under mina kurer.
Citera
2017-07-03, 20:46
Medlem
Hejsan allihopa!

Har precis gjort mitt första stick någonsin! Är inte natty längre.

Jag satt och kollade på en youtube video samtidigt som jag förberedde mig.

Såhär gjorde jag
Öppnade det gröna locket på vialen. Öppnade pumpen samt en grön nål från deras förpackning. Förde sedan in den gröna nålen i mitten i gummit på vialen. Lät graviditeten göra jobbet medan jag långsamt drog tillbaka pumpen. De första gångerna samlades det en stor bubbla längst uppe, fick göra om och göra rätt.

Bytte sedan den gröna nålen mot en blå nål. Såg till att det inte fanns några bubblor kvar. Använde mig av Cutisoft wipes från apoteket för att rengöra där jag skulle sätta in nålen (i låret).

Jag räknade till tre och tröck in nålen. Ganska långsamt, tills det tog stopp. Sedan uppstod ett problem. Jag hade det jävligt bökigt med att aspirera. Försökte dra tillbaka pumpen men det gick bara inte? Efter kanske 30 sekunder tänkte jag att man kanske inte kan dra tillbaka pumpen om det inte finns någon vätska. (Efter injektionen kom jag ju på att man kan dra in luft enkelt, alltså ingen vätska...)

Tog några sekunder att dra in 2ml i låret, jag drog ut nålen och det kom blod, ganska mycket. Jag masserade där blodet kom med en cutisoft wipe, när jag tog bort den kom det fortfarande blod, kanske 30 sekunder till en minut, sedan slutade det. Blev såklart jävligt nojjig och fick snabbt tanken att jag misslyckades med aspireringen och därmed injekterat helt fel... Sjukhus om några timmar tänkte jag.

Nu har det kanske gått någon halvtimme och jag lever fortfarande utan några som helst problem. Det ilade lite i låret efter jag stuckit, bara pyttelite dock. Ilar fortfarande lite, men absolut inget jag tänker på.

Nu är iallafall min första injektion klar. Och jag har några frågor tills nästa stick.

Frågor:
När man aspirerar, ska man dra så mycket så man ser att själva testot inne i pumpen dras bak någon 0.1ml?

Kan ej sätta fast det gröna locket på min pro oil vial, något man kanske inte ska göra heller?

Btw, kan man med säkerhet säga att man inte behöver åka in till sjukan om man fortfarande är vid medvetande efter 30 minuter? Eller är det något som långsamt smyger på en?

Nä nu ska jag iväg och kötta axlar!

Hörs!

/Juandeag
Senast redigerad av Juandeag 2017-07-03 kl. 20:51.
Citera
2017-07-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Ang Arimidex så kan man äta för flera orsaker. Först o främst så vill man ju inte ha för mycket östrogen, sen så genom att käka Adex EoD så minskar du vätskeretentionen markant, dvs du drar inte på dig lika mycket vatten. Visst, du ökar inte lika mycket kilovis, men dina gains blir mycket mer "lean". Sen så är det en bra förebyggande mot gyno. Jag äter alltid Adex under mina kurer.

Hur mycket kör du eod? 0.25mg?
Citera
2017-07-04, 01:18
Medlem
ser bra ut alltihopa enligt mig

det är din första kur så prova dig fram, du verkar ha den bakgrunds infon du behöver för att göra ditt öfrsta experiment och alla reagerar olika så även om jag som kurat en hel del säger att du ska göra si eller så kanske det inte blir bäst för dig iallafall

Frågor:
När man aspirerar, ska man dra så mycket så man ser att själva testot inne i pumpen dras bak någon 0.1ml?

alla aspirerar olika, jag gillar att överdriva bara för o vara på den säkra sidan och det gör ingen skillnad i sig om du överdriver eller aspirerar lite så länge du har gjort en fullständig

Kan ej sätta fast det gröna locket på min pro oil vial, något man kanske inte ska göra heller?

det är en plombering och ska ej sättas tillbaka, du kan sprita gummi ''locket'' mellan varje stick för bästa renhållning

Btw, kan man med säkerhet säga att man inte behöver åka in till sjukan om man fortfarande är vid medvetande efter 30 minuter? Eller är det något som långsamt smyger på en?

haha du kan vara lugn
Citera
2017-07-04, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
ser bra ut alltihopa enligt mig

det är din första kur så prova dig fram, du verkar ha den bakgrunds infon du behöver för att göra ditt öfrsta experiment och alla reagerar olika så även om jag som kurat en hel del säger att du ska göra si eller så kanske det inte blir bäst för dig iallafall

Frågor:

alla aspirerar olika, jag gillar att överdriva bara för o vara på den säkra sidan och det gör ingen skillnad i sig om du överdriver eller aspirerar lite så länge du har gjort en fullständig

det är en plombering och ska ej sättas tillbaka, du kan sprita gummi ''locket'' mellan varje stick för bästa renhållning

haha du kan vara lugn

Tack för feedbacken Max!

Haha angående sticket.. Jag gjorde säkert allt korrekt. Drog ut sprutan pyttelite, ska nog köra ut den lite mer så jag inte behöver noja efter

Grejen med nojan var att jag kollade på en youtube video som visar hur man sticker korrekt. När jag rengjorde låret efter jag blivit klar sattes en annan video på automatiskt. Det var en snubbe som hade fått åka in på akuten eftersom han kört in oljan i en ven...

Nu har jag iallafall utfört mitt första stick på mig själv och känner mig säker på stick#2 om några dagar.

Mvh
Citera
2017-07-04, 08:27
Medlem
Loafees avatar
Aspirerar du i ett blodkärl kommer det alltid blod, det är poängen.

Anledningen till blodvitet utanför kroppen var förmodligen en punkterad ven.
Citera
2017-07-04, 10:34
Medlem
då måste han ha varit dum nog att inte aspirera för jag lovar dig, du kan inte missa om du aspirerar

det ser ut som att du häller mörk blåröd färg i mat olja, det blir en fet klump av blod i sprutan

jadå kör hårt o använd sunt förnuft bra att du frågar också fortsätt med det och gärna innan du gör något så slipper du använda akuta nödlösningar istället för de korrekta lösningarna
Citera
2017-07-04, 13:41
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juandeag
Hur mycket kör du eod? 0.25mg?
Jag kommer börja käka 0,25mg EoD efter typ 3-5 veckor in på kuren. Sedan ett Werlabs prov så jag kan se om jag behöver ligga kvar eller höja eller nått sånt.

Btw, om du tar sån där spritservett EFTER du har injicerat på stället, så kommer du börja blöda mycket mer än vanligtvis. Så gör det bara innan.
Citera
2017-07-08, 12:28
Medlem
Hejsan!

Har precis utfört stick#2

Har sett fram emot detta stick hela veckan. Planen var att värma upp testot, massera låret efteråt och sedan gymma ben. Jag glömde att värma upp testot samt massera låret, var jävligt glömsk helt enkelt Ska dock gymma ben idag.

Stickte in nålen långsamt i låret, plötsligt ryckte hela benet till och nålen drogs ut, kom pyttelite blod. Träffade jag en nerv kanske? Andra försöket gick perfekt, aspirerade och det kom en liten bubbla.

Det kom inget blod efter jag drog ut nålen denna gång! Förra gången kom det rätt mycket rinnande, kändes skönt.

Ångrar att jag läst så mycket om när testot ''kickar in'' eller att man börjar känna det. 4-6 veckor har jag läst. Hade jag inte läst det lär jag haft placebo som in i helvete just nu

Har förövrigt tyvärr börjat kolla för mycket på bröstvårtorna... Tänker för mig själv ''Såg mina bröstvårtor ut såhär innan jag startade?'' ''hade jag gyno innan jag kurade fast visste inte det?''. Såklart har jag inte gyno, tankarna leker med mig. Det kliar inte heller eller gör ont. Får fan ta och skärpa mig .

Nu ska jag ner till gymmet och kötta ben!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in