Hej! Hoppas ni orkar ytterligare en nybörjarkur. Skriver denna mestadels för att enklare få hjälp av er erfarna samt att det är en rolig grej att se tillbaka på.
Jag kommer föröka uppdatera efter varje stick och berätta hur det fungerar för mig.
Jag tål kritik så tveka inte att skrika på mig om jag gör något fel.
Ålder:
20-25
Vikt:
80kg
Längd:
175
Uppskattad BF%:
Ingen aning, över 15 men under 20
Medicinska problem:
Inga.
Styrkestats, bänk, böj och mark:
Maxar väldigt sällan, bänkar dock 100x6 utan några problem.
Nuvarande kostupplägg:
3500 kcal per dag (3000kcal + 500). 200g protein(23%), 560g kolhydrater(64%) och 50g fett(13%). Använder mig av lifesum. Mycket kött, fisk och ris. Minst två proteinshakes per dag.
Träningserfarenhet:
Tränat sedan jag var 15.
Tidigare kurer:
Inga.
Eget förslag till kur:
Kommer att köra Testoviron E 250mg/ml från PRO-OIL LABS.
250 mg e5d med frontning a 500 mg på de 2 första sticken.
Blodprov hos werlabs är gjort, allt där ser bra ut.
Kommer göra blodprov v6 in i kuren samt efter.
Tänkte kura i 12 veckor.
Kontroll av östrogen:
Kommer som sagt göra ett blodprov 6v in i kuren. Beroende på hur högt mitt östro ligger kommer jag börja med arimidex. 0.25mg eod för att sedan göra ytterligare ett blodprov 4v efter.
Kontroll av gyno:
Får jag känningar av gyno kommer jag slänga i mig arimidex direkt. 0.5mg adex eod tills känningarna går över, sedan 0.25mg kuren ut.
Eget förslag till PCT:
PCT börjar 14 dagar efter sista stick. Kör Nolva 40mg i 14 dagar, följt av 20mg i 28 dagar.
Mål med kuren:
Har länge varit nyfiken att prova. Vill se hur kroppen reagerar. Såklart vill jag också gå upp i muskelmassa.
Frågor:
Det har varit en jävla massa diskussioner angående arimidex. Många utländska forum rådgiver att köra arimidex 0.25mg eod för att hålla östrogenet nere för att inte få gyno. Jag kommer att köra utan arimidex i början och endast köra det vid gynokänningar. Kommer ta blodprov 6v in i kuren och kolla hur mitt östrogen ligger. Ligger det för högt kommer jag starta med arimidex 0.25mg eod. Låter ok?
Det här med sticken, hur exakt måste man vara? Om jag tar mitt första stick klockan 20.00 på en måndag, bör jag då ta stick#2 på torsdagen vid samma tid?(20.00). Eller spelar det ingen roll om jag tar första sticket på kvällen och andra sticket på morgonen?
Har inte gjort stick#1 än, fick nålarna idag. Tänkte göra det om några timmar om inte mitt inlägg ser för skit ut.
/Juandeag
Jag kommer föröka uppdatera efter varje stick och berätta hur det fungerar för mig.
Jag tål kritik så tveka inte att skrika på mig om jag gör något fel.
Ålder:
20-25
Vikt:
80kg
Längd:
175
Uppskattad BF%:
Ingen aning, över 15 men under 20
Medicinska problem:
Inga.
Styrkestats, bänk, böj och mark:
Maxar väldigt sällan, bänkar dock 100x6 utan några problem.
Nuvarande kostupplägg:
3500 kcal per dag (3000kcal + 500). 200g protein(23%), 560g kolhydrater(64%) och 50g fett(13%). Använder mig av lifesum. Mycket kött, fisk och ris. Minst två proteinshakes per dag.
Träningserfarenhet:
Tränat sedan jag var 15.
Tidigare kurer:
Inga.
Eget förslag till kur:
Kommer att köra Testoviron E 250mg/ml från PRO-OIL LABS.
250 mg e5d med frontning a 500 mg på de 2 första sticken.
Blodprov hos werlabs är gjort, allt där ser bra ut.
Kommer göra blodprov v6 in i kuren samt efter.
Tänkte kura i 12 veckor.
Kontroll av östrogen:
Kommer som sagt göra ett blodprov 6v in i kuren. Beroende på hur högt mitt östro ligger kommer jag börja med arimidex. 0.25mg eod för att sedan göra ytterligare ett blodprov 4v efter.
Kontroll av gyno:
Får jag känningar av gyno kommer jag slänga i mig arimidex direkt. 0.5mg adex eod tills känningarna går över, sedan 0.25mg kuren ut.
Eget förslag till PCT:
PCT börjar 14 dagar efter sista stick. Kör Nolva 40mg i 14 dagar, följt av 20mg i 28 dagar.
Mål med kuren:
Har länge varit nyfiken att prova. Vill se hur kroppen reagerar. Såklart vill jag också gå upp i muskelmassa.
Frågor:
Det har varit en jävla massa diskussioner angående arimidex. Många utländska forum rådgiver att köra arimidex 0.25mg eod för att hålla östrogenet nere för att inte få gyno. Jag kommer att köra utan arimidex i början och endast köra det vid gynokänningar. Kommer ta blodprov 6v in i kuren och kolla hur mitt östrogen ligger. Ligger det för högt kommer jag starta med arimidex 0.25mg eod. Låter ok?
Det här med sticken, hur exakt måste man vara? Om jag tar mitt första stick klockan 20.00 på en måndag, bör jag då ta stick#2 på torsdagen vid samma tid?(20.00). Eller spelar det ingen roll om jag tar första sticket på kvällen och andra sticket på morgonen?
Har inte gjort stick#1 än, fick nålarna idag. Tänkte göra det om några timmar om inte mitt inlägg ser för skit ut.
/Juandeag

bra att du frågar också fortsätt med det och gärna innan du gör något så slipper du använda akuta nödlösningar istället för de korrekta lösningarna
.