2019-05-13, 01:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Fine. Enligt många så tycks uppfattningen vara sexuella kräkningar och hot lika ofta( eller oftare?) kommer från kvinnor som män. Likaså att de lika ofta är riktade mot män som kvinnor. Att det inte finns ett genusperspektiv alls.

Sexuella kräkningar? Visst, man kan bli spyfärdig på människor som tvunget ska försvara Claesson trots att hon inte behöver detta. Du utför dessutom ingen god gärning här på FB, du tar endast en kvinnlig mytoman i försvar.

Citat:
Trots ett flertal polisanmälningar och en fällande dom för våldtäktshot mot Linnea Claesson så tycks den här gruppen av "män" ( känns kränkande mot alla riktiga män att använda begreppet här) vara av meningen att Linnea är en lögnare. Det är en "känsla " de har.

Magkänslan att något är fel ska inte underskattas. En fällande dom bevisar dessutom bara att en person kommit med någon typ av våldtäktshot. Inte att halva Sveriges manliga befolkning är sexdårar som skickar snoppbilder i parti och minut till Claesson.

Citat:
En fråga här . Om hoten hade kommit från afghanska eller arabiska män istället för WT-män, hade ni resonerat på samma sätt då?

Hur hade du eller Claesson själv resonerat om hon blev hotad eller sexuellt trakasserad av afghaner? Får vi höra ett lagom smart svar nu?
Citera
2019-05-13, 03:45
Medlem
Citat:
En ganska typisk kommentar på flashback och även i Linneas flöden på sociala medier.

De flesta män hatar naturligtvis inte kvinnor men hatarna är tillräckligt många för att vara ett stort samhällsproblem som Linnea förtjänsfullt satt under lupp.

Noterar också att många tycks vara av åsikten att en kvinna som på bild visar sig i Bikini eller bryr sig om sitt utseende är en hycklare om hon kallar sig feminist. De som skriver så har absolut inte förstått något alls.

Linnea är inte unik. Alla tjejer som sticker ut hakan i media får ta emot hat och hot. Därför är hennes assholeonline på Insta så jäkla bra. Män som hatar kvinnor på nätet ska inte få stå oemotsagda.

Vi hatar inte kvinnor, vi hatar idioter som drar jagärförtrycktkvinna-kortet eller rasistkortet. Du är en idiot, precis som din idol feminist-Linnea.
Citera
2019-05-13, 17:58
Medlem
Glokulas avatar
Undrar om hon har kvar sin "make tears"-mugg? I'm hon vet vad de menas? Inte så som hon verkar tro iaf. 🤔😆
Citera
2019-06-28, 08:12
Medlem
Snartfinsks avatar
Har försökt att fördjupa mig i denna kvinnas arbete och kamp.

Helt ärligt talat så är det enda jag kommit fram till så är det att hon tycker och tänker en massa om absoluta icke-problem. Stora ord används för väldigt små saker i hennes fall och jag försöker verkligen greppa vem denna ”starka kvinna” är som många tjejer ser upp till.

Det flesta åsikter hon har kan läggas under kategorin ”sunt förnuft” och det är något som de flesta människor i vårt avlånga land besitter. Hur man lyckas göra sunt förnuft till feminism är något som jag inte riktigt kommer unefunn med.

Vad många av grabbarna provoceras av vet jag inte heller vad det beror på. Är hennes ”manshat” något som baseras på att hon har yttrat något i ett inlägg jag missat eller är det något som tydligt märks av på hennes instagram?

Hon hade kunnat gjort en riktigt bra karriär på 60/70-talet när feminism på något sätt behövdes. Men i dagsläget så känns det som att det finns lite viktigare saker än att skämma ut P12or på internet och kalla det för feminism.
Senast redigerad av Snartfinsk 2019-06-28 kl. 08:28.
Citera
2019-06-28, 10:08
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snartfinsk
Har försökt att fördjupa mig i denna kvinnas arbete och kamp.

Helt ärligt talat så är det enda jag kommit fram till så är det att hon tycker och tänker en massa om absoluta icke-problem. Stora ord används för väldigt små saker i hennes fall och jag försöker verkligen greppa vem denna ”starka kvinna” är som många tjejer ser upp till.

Det flesta åsikter hon har kan läggas under kategorin ”sunt förnuft” och det är något som de flesta människor i vårt avlånga land besitter. Hur man lyckas göra sunt förnuft till feminism är något som jag inte riktigt kommer unefunn med.

Vad många av grabbarna provoceras av vet jag inte heller vad det beror på. Är hennes ”manshat” något som baseras på att hon har yttrat något i ett inlägg jag missat eller är det något som tydligt märks av på hennes instagram?

Hon hade kunnat gjort en riktigt bra karriär på 60/70-talet när feminism på något sätt behövdes. Men i dagsläget så känns det som att det finns lite viktigare saker än att skämma ut P12or på internet och kalla det för feminism.

Glöm inte bort det viktigaste, hon har hällt 3 olika nyanser av målarfärg över sitt huvud!
Citera
2019-07-03, 12:09
Medlem
Pusts avatar
Ny kolumn i Aftonbladet: Jag skiter i festivalvåldtäkterna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...alvaldtakterna

Från Instagram:

Citat:
Fortsätt brinna för förändring min älskade regnbågsarmé!

Samtidigt som årets jurist Linnea uppmanar till att gömma en hazar och att gömma två om det blir olagligt, frågar man sig: vilka var det som stod för festivalvåldtäkterna nu igen?
Citera
2019-07-03, 12:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Ny kolumn i Aftonbladet: Jag skiter i festivalvåldtäkterna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...alvaldtakterna

Från Instagram:

Samtidigt som årets jurist Linnea uppmanar till att gömma en hazar och att gömma två om det blir olagligt, frågar man sig: vilka var det som stod för festivalvåldtäkterna nu igen?

Det där med hot om kniv i fittan låter rätt osvenskt. Är det samma gamla vanliga visa hon är ute och trallar på. Detta nya med hot och saker som det är inget nytt i Sverige. Så har det ju alltid varit med midsommar som en svensk våldtäktstradition. Bara lite annorlunda språkbruk idag. Att de aldrig tröttnar dessa verklighetsförnekare.
Citera
2019-07-03, 14:59
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Behöver inte ens vara en kille. Linnéa har pysslat på kvinnor förut.

Men jag håller med, det rimligaste är danspartnern. Inte första gången det händer i Let's Dance.

Nä, har sett henne skriva att hon är hetero men att hon önskat att hon kunde gilla tjejer på det sättet. Ingen latent Molly Sandén med andra ord
Citera
2019-07-03, 20:47
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det där med hot om kniv i fittan låter rätt osvenskt. Är det samma gamla vanliga visa hon är ute och trallar på. Detta nya med hot och saker som det är inget nytt i Sverige. Så har det ju alltid varit med midsommar som en svensk våldtäktstradition. Bara lite annorlunda språkbruk idag. Att de aldrig tröttnar dessa verklighetsförnekare.

Tror att det där hot med kniv i fittan till och med är påhittat. Jag köper inte att fortfarande, varje jävla år att hon får dödshot, så intressant är hon inte. Folk glömmer, folk går vidare. När hon inte syns eller hörs lika mycket så glömmer folk bort rätt fort.

Hon syns väl inte alls lika mycket på TV efter Lets dance? Gör hon det så är det ju endå inga som kollar på TV.

Men Linnéa måste hela tiden vara relevant, uppmärksamheten har blivit som knark för henne, och när hon får abstinens så slänger hon ut en sedvanlig historia om något dödshot.

Undrar bara hur länge hon ska leva som den där tjejen som blir dödshotad som sitt varumärke.
Citera
2019-07-27, 11:51
Medlem
Nu har jag läst en av hennes texter för AB. Tidigare bara läst rubriken när de snurrat förbi i flödet.
Hon är verkligen den sämsta krönikören på planeten.

"Vi borde köpa mer mat till romerna"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...t-till-romerna

Kul att de valt en bild på rom som absolut inte ser ut att svälta, snarare verkar behöva banta lite.

Dessutom tror jag inte en sekund på att hon gjorde det som påstås i texten. Hela skiten är påhittad för att knåpa ihop en usel, meningslös krönika. Inte ens den skittidningen kan tycka det är särskilt lyckat ha kvar henne för den här typen av slöa texter. Gissar det är max en eller två krönikor så är det dörren.
Citera
2019-07-27, 11:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Nu har jag läst en av hennes texter för AB. Tidigare bara läst rubriken när de snurrat förbi i flödet.
Hon är verkligen den sämsta krönikören på planeten.

"Vi borde köpa mer mat till romerna"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...t-till-romerna

Kul att de valt en bild på rom som absolut inte ser ut att svälta, snarare verkar behöva banta lite.

Dessutom tror jag inte en sekund på att hon gjorde det som påstås i texten. Hela skiten är påhittad för att knåpa ihop en usel, meningslös krönika. Inte ens den skittidningen kan tycka det är särskilt lyckat ha kvar henne för den här typen av slöa texter. Gissar det är max en eller två krönikor så är det dörren.
Detta bär verkligen en stark prägel av rövarhistoria.
Citera
2019-07-27, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta bär verkligen en stark prägel av rövarhistoria.

Även om det inte är påhittat är texten mäkta pinsam med sitt "titta här vilken otroligt god människa jag var en dag"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in