2017-07-03, 11:02
Medlem
Fagerhults avatar
Någon som har detta armband vid träning? Hur tycker ni att det fungerar?

Jag köpte mitt för några dagar sen men jag fattar inte hur det fungerar. Man ska ju kunna kolla hur många kcal man bränner men för mig står det typ 800 även fast jag bara suttit ner. Ibland står det 1000, ibland står det 700.

Någon som förstår hur det fungerar? Vet inte vart jag ska vända mig om inte flashback. Börjar bli galen.
Citera
2017-07-03, 11:28
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagerhult
Någon som har detta armband vid träning? Hur tycker ni att det fungerar?

Jag köpte mitt för några dagar sen men jag fattar inte hur det fungerar. Man ska ju kunna kolla hur många kcal man bränner men för mig står det typ 800 även fast jag bara suttit ner. Ibland står det 1000, ibland står det 700.

Någon som förstår hur det fungerar? Vet inte vart jag ska vända mig om inte flashback. Börjar bli galen.

Måste säga att det där bandet inte är att rekommendera om du vill se steg osv. Min svärmor har det bandet och blev också galen då det inte alls var "spot on". Hon kan sitta! och plocka lite på jobbet och det räknar steg som om är ute och går. Inte ovanligt med 30 000 steg om dagen nästan. DOCK för att kolla kalorier skulle jag alltid rekommendera att kompensa med pulsband vid träning. Vad du förbränner på arbete och bara genom att sitta kan man lika gärna isf räkna ut via formkler.
Citera
2017-07-03, 13:26
Medlem
Personligen skulle jag satsa på en riktig pulsklocka istället. Har en Polar M600 som har nödvändiga saker som stegräknare, pulsmätare etc. utan att kosta skjortan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in