2017-07-03, 08:32
Medlem
Jag har varit sjukskriven fr utmattning/stress och drigenom dragit p mig ngest.
tit 10 mg Escitalopram i 10 veckor nu och frutom frsta veckans insttningssymptom s har dom hjlpt oerhrt.
Men nu sen 1 vecka tillbaka s har jag brjat ftt tillbaka den konstanta ngesten (sitter i stora delar av dagen, ett tryck i brstet).
Kan det vara biverkningar eller r det ett tecken p att jag borde g upp i dos?
Citera
2017-07-03, 08:37
Medlem
En biverkning kommer troligen inte efter 10 veckor. Om ngesten knns som den du hade innan behandlingen r det nog medicinen som tappat sin effekt. Du kan ju testa att ka till 15 mg.
Citera
2017-07-03, 09:38
Medlem
Hur gr man tillvga om man vill testa ka, gissar p att man mste ta kontakt med lkaren frst fr att f okej?
Citera
2017-07-03, 10:11
Medlem
Sqrbankens avatar
Sjlv gtt p escitalopram i snart 10 r fram och tillbaka. Du kan hja till 15 utan din lkare skulle jag sga men fr ordningens skull borde du invnta dennes grna ljus. Har dock sjlv testat att trappa ner och upp p egen hand. Skulle gissa du ligger p 15.

Nr jag brjade gav just 10 effekt som trappade av medan 15-20 kndes mer stabilt.

Gr sjlv p maxdos 20 mg fr tillfllet.
Citera
2017-07-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Sjlv gtt p escitalopram i snart 10 r fram och tillbaka. Du kan hja till 15 utan din lkare skulle jag sga men fr ordningens skull borde du invnta dennes grna ljus. Har dock sjlv testat att trappa ner och upp p egen hand. Skulle gissa du ligger p 15.

Nr jag brjade gav just 10 effekt som trappade av medan 15-20 kndes mer stabilt.

Gr sjlv p maxdos 20 mg fr tillfllet.

Tack, ja jag lr vl kontakta lkaren s att han kan hja receptet ocks s det rcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in