2017-07-02, 17:00
Medlem
Hej!

Ponera att man har 4-500.000kr att investera i något vad är då bästa sättet för att få en inkomst? Har funderat på att köpa e-handel eller liknande.

Är det någon som har något förslag som kan generera inkomst?

Och jag menar ca 15-20k/månaden.
Citera
2017-07-02, 17:15
Medlem
Starta ett företag som säljer en unik produkt som alla bara måste ha.
Då menar jag inte kylskåpspoesi när det kom utan mer som SKF i början.

Med anställda så kan du tjäna mer. Du kommer aldrig bli rik på att arbeta själv.
Citera
2017-07-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adde9400
Hej!

Ponera att man har 4-500.000kr att investera i något vad är då bästa sättet för att få en inkomst? Har funderat på att köpa e-handel eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Starta ett företag som säljer en unik produkt som alla bara måste ha.
Då menar jag inte kylskåpspoesi när det kom utan mer som SKF i början.

Med anställda så kan du tjäna mer. Du kommer aldrig bli rik på att arbeta själv.

Något förslag? Känns rätt omöjligt i dagens sverige att starta upp ett lönsamt företag.
Citera
2017-07-02, 17:42
Medlem
RiverStyxs avatar
Att investera 500K och få en utdelning på 20K/månad = 240K/år innebär att du pratar om ungefär 50% avkastning. Då kan du glömma all form av passiv investering förutom de mest riskabla där du lika väl som att tjäna 50% kan förlora 100%. Med de avkastningskraven är det eget företagande och med det en massa arbete som gäller.
Citera
2017-07-02, 17:57
Medlem
studioxswes avatar
Hur många år är du beredd att vänta på dina 20k skattade pengar? Skulle gissa på rätt många år. Om du vill ha avkastningen idag? Låna ut dom till Hells Angels.
Citera
2017-07-02, 19:31
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Hej!

Om du investerar dina pengar i en bostadsrätt så kanske du kan tjäna 500k på fem år om du köper rätt bostadsrätt vill säga.
Citera
2017-07-02, 19:58
Medlem
Citat:
Något förslag? Känns rätt omöjligt i dagens sverige att starta upp ett lönsamt företag.

Who dares wins.

Det är inte omöjligt alls. Många lyckas få lönsamma företag, men det kostar i form av hårt arbete.
Ingenting är gratis.
Starta en stor matvarubutik där det finns marknad för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in