• 1
  • 2
2006-01-05, 21:10
Medlem
WSEs avatar
Det ska tydligen vara bra att inte äta innan morgonpromenaden. Om man häller i sig lite kaffe eller juice innan man går ut påverkar det något?
Citera
2006-01-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Det ska tydligen vara bra att inte äta innan morgonpromenaden. Om man häller i sig lite kaffe eller juice innan man går ut påverkar det något?

Inte kaffe iaf. Men med juice vet jag inte.
Jag brukar dra i mig en liter vatten med så att jag inte ska vara så hungrig
Citera
2006-01-05, 21:38
Medlem
lillapojkens avatar
Kaffe eller vatten är bra, undvik allt annat.
Citera
2006-01-05, 21:42
Medlem
WSEs avatar
Det har något med blodsockernivåerna att göra. Om man borstar tänderna eller tar en halstablett då? . Smakar inte så gott i munnen efter att ha sovit i 8 timmar.
Citera
2006-01-05, 21:56
Medlem
lillapojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Det har något med blodsockernivåerna att göra. Om man borstar tänderna eller tar en halstablett då? . Smakar inte så gott i munnen efter att ha sovit i 8 timmar.

Borsta tänderna kvittar, såvida du inte sväljer en tub tandkräm på samma gång.
Citera
2006-01-05, 22:20
Medlem
Vitsen med morgonpromenader är att blodsockernivån är låg och kroppen använder inte kolhydrater smo bränsle, fettdepåerna istället! Håll dig till te eller vatten, det kvittar väl om du smakar gott eller inte på en morgonpromenad?
Citera
2006-01-05, 22:27
Medlem
Jag slänger in en snus och tar 300mg koffein sen dricker jag kaffe i 10min och läser tidningen sen går jag ut och går då kickar koffeinet in s¨å där fint
Citera
2006-01-05, 22:42
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt_johansson
Jag slänger in en snus och tar 300mg koffein sen dricker jag kaffe i 10min och läser tidningen sen går jag ut och går då kickar koffeinet in s¨å där fint

Fortsätter du sådär så kommer du att få allvarliga hjärtproblem i framtiden, lägg ner.
Citera
2006-01-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodstone
Fortsätter du sådär så kommer du att få allvarliga hjärtproblem i framtiden, lägg ner.

Gör det bara under deff. Jag kommer inte få hjärtproblem av 300mg koffein. Rekomenderad dos ligger på 200mg ju. Och alla vet att man ska öka lite över rekomenderad dos
Citera
2006-01-06, 09:43
Medlem
Kip_wests avatar
Citat:
Gör det bara under deff. Jag kommer inte få hjärtproblem av 300mg koffein. Rekomenderad dos ligger på 200mg ju. Och alla vet att man ska öka lite över rekomenderad dos
rekomenderad dos är för fjollor

Jag brukar tugga tuggimi under morgonpromenaderna. Jag tror att man lurar kroppen att mat e pågång å då hoppas ja på att man bränner lite mer.
OBS: detta är min egna teori.
Citera
2006-01-06, 11:09
Medlem
crowbars avatar
Citat:
Inte kaffe iaf. Men med juice vet jag inte.
Jag brukar dra i mig en liter vatten med så att jag inte ska vara så hungrig

Det är kaffe som man ska dricka.
Det gör att du förbränner mer när du är ute och går...
Citera
2006-01-06, 12:17
Medlem
Bloodstones avatar
Citat:

Jo men i kombintion med ditt snusande så .... Har själv snusat i 15 år innan och när jag la ner fick jag mycket stabilare och bättre puls
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in