Citat:
Ursprungligen postat av
joppes
Jag förtidsröstade och som tur var hade jag med mig valsedlar. Någon hade plockat bort de 4 högerpartiernas valsedlar. Vänstersidans plus Fi fanns kvar. Trots det så är det bättre med valsedlar bakom en skärm.
Säger man inte till då?
Jag fann de sedlar jag behövde för riksdag och region. Men för kommunvalet var där tomt. Jag sade till och de sade de skulle fylla på, och tackade mig för infot. (Jag tog en tom blankett och skrev partinamnet = problemet löst för mig.)
För min vän i valsedelsbåset bredvid saknades inte det partiet.
Personalen måste fylla på och ser nog gärna att någon säger till.
Särskilt då det finns risk för köbildning. De vill nog ogärna störa om det inte behövs.