2022-09-19, 18:14
Medlem
Jag förtidsröstade och som tur var hade jag med mig valsedlar. Någon hade plockat bort de 4 högerpartiernas valsedlar. Vänstersidans plus Fi fanns kvar. Trots det så är det bättre med valsedlar bakom en skärm.
Citera
2022-09-19, 18:23
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Jag förtidsröstade och som tur var hade jag med mig valsedlar. Någon hade plockat bort de 4 högerpartiernas valsedlar. Vänstersidans plus Fi fanns kvar. Trots det så är det bättre med valsedlar bakom en skärm.
Säger man inte till då?

Jag fann de sedlar jag behövde för riksdag och region. Men för kommunvalet var där tomt. Jag sade till och de sade de skulle fylla på, och tackade mig för infot. (Jag tog en tom blankett och skrev partinamnet = problemet löst för mig.)

För min vän i valsedelsbåset bredvid saknades inte det partiet.

Personalen måste fylla på och ser nog gärna att någon säger till.

Särskilt då det finns risk för köbildning. De vill nog ogärna störa om det inte behövs.
Citera
2022-09-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Säger man inte till då?

Jag fann de sedlar jag behövde för riksdag och region. Men för kommunvalet var där tomt. Jag sade till och de sade de skulle fylla på, och tackade mig för infot. (Jag tog en tom blankett och skrev partinamnet = problemet löst för mig.)

För min vän i valsedelsbåset bredvid saknades inte det partiet.

Personalen måste fylla på och ser nog gärna att någon säger till.

Särskilt då det finns risk för köbildning. De vill nog ogärna störa om det inte behövs.
Visst det borde jag gjort.
Citera
2022-09-19, 18:40
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Visst det borde jag gjort.
Det är lätt att vara efterklok och ibland lite feg. Men till nästa val vet du vad att göra.
Citera
2022-09-19, 19:21
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfvcked
Det bästa skulle ändå ha varit om alla moment gjordes i båset där man tar valsedlar.
Ja, det har du rätt i. Undrar varför det inte är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in