Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-06-29, 04:57
Medlem
Folkpisss avatar
Inga moralkärringar, tack.

En bekant har kommit i en ekonomisk knipa och behöver få ihop 10-11,000 kr "snabbt". Jag kan tyvärr inte hjälpa personen så hen försöker komma på hur hen ska kunna lura sitt försäkringsbolag och Brottsoffermyndigheten för att få ihop denna summa?

Kan hen säga att hen blivit överfallen av en eller flera personer (fasthållen) och blivit hotad med ett eller flera stickvapen (men inte blivit skuren) om hen inte lämnade över (låst oss säga) örhängen och ringar? Räcker det?

Enligt Brottoffermyndigheten ingår rån, olaga hot i kränkningar.

Eller måste fysiska skadar ha uppkommit?

Eftersom polisanmälan kommer att göras och eftersom personerna "som" överfall hen är generiska så kommer polisen inte kunna göra något utan anmälan kommer att läggas ner och det blir en fråga för försäkringsbolaget och Brottsoffermyndigheten.
Citera
2017-06-29, 05:24
Medlem
Heauxms avatar
Min kille blev rånad i januari/februari kompensationen kom ganska nyligen. Så det ta några månader. Jag tror han fick några tusen.
Din vän lär inte få så mycket pengar. Prova ha loppis. Jag har tjänat 2000 per loppis tillfälle. Och då sålde jag skit.
Citera
2017-06-29, 05:35
Medlem
Anmäl några svenska killar för våldtäkt.
"Brottsoffret" kommer simma i pengar ett par månader senare. Med eller utan bevis, statistik är viktigare än rättvisa.
Citera
2017-06-29, 06:51
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Har starkt för mig att det krävs en dom för att brottsoffret ska få skadestånd, har jag fel där?
Citera
2017-06-29, 08:11
Medlem
Köp en trisslott
Citera
2017-06-29, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkpiss

En bekant har kommit i en ekonomisk knipa och behöver få ihop 10-11,000 kr "snabbt". Jag kan tyvärr inte hjälpa personen så hen försöker komma på hur hen ska kunna lura sitt försäkringsbolag och Brottsoffermyndigheten för att få ihop denna summa?

Kan hen säga att hen blivit överfallen av en eller flera personer (fasthållen) och blivit hotad med ett eller flera stickvapen (men inte blivit skuren) om hen inte lämnade över (låst oss säga) örhängen och ringar? Räcker det?

Eftersom polisanmälan kommer att göras och eftersom personerna "som" överfall hen är generiska så kommer polisen inte kunna göra något utan anmälan kommer att läggas ner och det blir en fråga för försäkringsbolaget och Brottsoffermyndigheten.

Tror inte du får några pengar utan polisanmälan och dom i tingsrätten....
Citera
2017-06-29, 14:56
Medlem
Folkpisss avatar
Tro gör man i kyrkan.

Polisanmälan kommer att göras och den kommer att låggas ner p.g.a. brist. Därefter vänder hen sig till försäkringsbolaget och Brottsoffermyndigheten och lipar lite så får hen pengar men frågan är hur hen ska lägga fram det för att få dessa 10-11 k som hen behöver?

Kränkning (överfall, rån) börjar enligt Brottsoffermyndigheten på 5000 kr.
Citera
2017-06-29, 15:32
Medlem
Sugminhalals avatar
Hoppas bedrägeri-fittan blir rånad, våldtagen och ihjälmördad på riktigt innan någon får för sig att ge aset en enda spänn! Brottsofferfonden är till för att BROTTSOFFER ska få kompensation när gärningsmannen inte kan stå för vad han gjort och försäkringar inte täcker, att lura Brottsofferfonden är ta mig fan lägre än att rycka bössan från en frälsningssoldat! Jävla riksäckel, hälsa honom/henne det!
Citera
2017-06-29, 16:38
Bannlyst
vad sägs om att ta från lönen som borde kommit in nyligen?
Citera
2017-06-29, 16:48
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:

Du kan ju tipsa din bekant om att göra ett uselt bedrägeriförsök så blir denne försörjd av staten (dvs oss alla) med gratis kost och logi ett bra tag framöver.
Citera
2017-06-29, 18:55
Medlem
Folkpisss avatar
Och moralkärringarna kan inte hålla sig borta. Om ni inte har något att bidra till det jag efterfrågar kan ni lämna tråden.
Citera
2017-06-30, 00:24
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Och moralkärringarna kan inte hålla sig borta. Om ni inte har något att bidra till det jag efterfrågar kan ni lämna tråden.
Du vill ha ett svar som inte finns. "Det ordnar sig" vill du höra men det svaret finns inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in