• 1
  • 2
2017-06-28, 21:54
Medlem
Finns det droger som man kan gömma i en vanlig cigg. Alltså utan att det syns om man synar ciggen noga?
Tacksam för svar då vi försöker rädda liv på nära anhörig
Citera
2017-06-28, 21:56
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivlunden
Finns det droger som man kan gömma i en vanlig cigg. Alltså utan att det syns om man synar ciggen noga?

Är denna tråd något för drogakuten delen på forumet?

Vad menar du att han blandat ut ciggen och rökt? Önskar lite mer beskrivning
Citera
2017-06-28, 21:58
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:

Cannabis? Klassiker.

Vad har detta med livet på din anhöriga att göra? Att hen inte skall behöva uppleva AT eller?
Citera
2017-06-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Är denna tråd något för drogakuten delen på forumet?

Vad menar du att han blandat ut ciggen och rökt? Önskar lite mer beskrivning

Jag menar om man i vanliga köpta cigaretter kan få i droger utan att det syns utanpå cigaretten. Tänkte mer att jag inte blir lurad (igen). Finns det olja som man kan stryka på som sen inte syns tex? Hascholja syns ju så det är det inte
Citera
2017-06-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Cannabis? Klassiker.

Vad har detta med livet på din anhöriga att göra? Att hen inte skall behöva uppleva AT eller?
Schizofreni, där du vid varje ny psykos sjunker djupare in i sjukdomen. Vi behöver inga fler droger.
Citera
2017-06-28, 22:18
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Schizofreni, där du vid varje ny psykos sjunker djupare in i sjukdomen. Vi behöver inga fler droger.

Ah ok, missuppfattade trådstarten då.

Men om det skall in med cigg till denna person så bör du kolla vad som faktiskt finns i varje enskild cigarett.
Citera
2017-06-28, 22:22
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Jag menar om man i vanliga köpta cigaretter kan få i droger utan att det syns utanpå cigaretten. Tänkte mer att jag inte blir lurad (igen). Finns det olja som man kan stryka på som sen inte syns tex? Hascholja syns ju så det är det inte

Man kan ju rulla sina egna cigaretter och blanda i vad man vill. Men är det fabriksgjorda cigaretter kan man mycket väl ha droppat i syra som man droppar på de klisterlapparna man sätter på tungan (LSD) osv.
Citera
2017-06-28, 22:30
Medlem
Citat:
Man kan ju rulla sina egna cigaretter och blanda i vad man vill. Men är det fabriksgjorda cigaretter kan man mycket väl ha droppat i syra som man droppar på de klisterlapparna man sätter på tungan (LSD) osv.

Ok, skulle man kunna röka någon form av opiater på detta sätt, alltså i köpta cigg?
Citera
2017-06-28, 22:34
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ok, skulle man kunna röka någon form av opiater på detta sätt, alltså i köpta cigg?

Säkert, rökheroin pilla bort toppen av tobaken, tycker bara det känns som det finns enklare sätt. Jag är ingen expert på området då jag inte sysslat med droger själv men de som vill dölja droganvändning kommer på alla sorters sätt.
Citera
2017-06-28, 22:59
Medlem
[quote=lyktstolpe|61093944]Säkert, rökheroin pilla bort toppen av tobaken, tycker bara det känns som det finns enklare sätt. Jag är ingen expert på området då jag inte sysslat med droger själv men de som vill dölja droganvändning kommer på alla sorters sätt.[/QUOTE

Ja, känns långsökt. Tänkte mer på alla varianter av nätdroger.
Citera
2017-06-28, 23:08
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Röka LSD? Knappast...

Mer sannolikt vore väl tobak som berikats med någon syntetisk cannabinoid - typiskt genom att den doppats i en acetonlösning av den aktiva substansen. Detta skulle ej upptäckas vid en okulärbesiktning.
Citera
2017-06-28, 23:26
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Röka LSD? Knappast...

Mer sannolikt vore väl tobak som berikats med någon syntetisk cannabinoid - typiskt genom att den doppats i en acetonlösning av den aktiva substansen. Detta skulle ej upptäckas vid en okulärbesiktning.
Tror han mest syftade på att doppa filterdelen av cigaretten i LSD och på så sätt bli påverkad när den röks med kontakt av slemhinnorna i munnen. Men det händer nog inte ofta skulle jag gissa.

Men det är nog vanligast att man blandar ut noider med tobak som växtmaterial och fyller filterhyslor. Det skulle vara mest påkommet än något annat.

En cigarett doppad i "flytande" PCP skulle säkert kunna förekomma också men det är väldigt sällsynt i Sverige iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in