2017-07-17, 16:32
Medlem
Bernadeschi, född 1994 och spelat i Fiorentina sedan 2003 (utlånad en säsong till Crotone), verkar nu vara nära Juventus:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20106419_1570729306290663_6371528446684384299_n.jp g?oh=3da441bca1507fccfb2a6cf123db0f0d&oe=59FA41A6
Citera
2017-07-17, 22:19
Medlem
Totti:

The first part of my life as a football player is over and now another more important one is about to begin.
We start from square one. I need time to figure out, step by step, in a calm and sensible way, what role suits me better. For this reason, I’m putting myself at the disposal of this club, from the young players to the President.
Until 28th May I only thought about playing football, having fun and making a significant contribution to the team. Now I move on, I’m turning over a new leaf. I will think about a new role that will amaze me and bring me plenty of good things.
How should you call me? Keep calling me Francesco. As always.

Samtidigt har jag svårt att se honom spela en viktig roll som director. Jag tror att han väljer en mindre roll likt Baresi. Två gigantiska bandieri.
Citera
2017-07-18, 00:51
Medlem
zachs avatar
Jag såg intervjun med Honom. Han såg vemodig ut. Vet inte hur det är med er men jag spelade fotboll förr på någorlunda nivå. En stund. Innan alkohol och brudar lockade mer än försäsongsträningar. Va 10 år sen jag slutade ungefär. Men jag kan fortfarande påminnas, sakna, längta. Lite förbanna tiden, som Totti sa. Jag tror det är svårt att föreställa sig Tottis känslor. Han skulle nog offra nån derbyvinst mot att kunna va med ett tag till. Ändå är det en naturlig gång. Man spelar, man lägger av. Men är man på den där nivån och hållit på så länge så man inte minns annat, då är det nog lite scary att bara sluta. Totti är och förblir fotbollsspelaren, han kommer aldrig bli nåt annat, oavsett vilken roll han får hädanefter.

Men jag tror du har helt rätt Brille. Tror han i det närmaste kommer bli en maskot. Nån som dom utifrån påstår gör sååååånt fint och viktigt jobb för att köpa pluspoäng och acceptans. Det hela är tragiskt, men naturligt. Totti va smartast på plan, utanför är han en medelmåtta. Klart som fan han kommer sakna planen där han så länge va kung, för utanför är han vilsen. Han kommer aldrig kunna ryta i, ta i med hårdhandskarna. Han kommer gå runt och lalla, lite som den där roliga och uppskattade materialförvaltaren i valfritt division 7-lag. Han med något diffus roll, men som ändå är allt, centrum, en nallebjörn men likafullt klubbens egentliga klippa. För trots hans oklara roll men kanske egentligen solklara framtid, trots att han famlar och ingen fattar vad han ska göra så kommer han fortsätta skina. Han kommer vara Den Utvalda. Kanske inte lika självklart oersättlig som amatör-materialaren men samtidigt desto mer självklar. Totti é Roma. Och Roms kung må ha abdikerat, men han kommer aldrig dö. En sanning som kommer sträcka sig långt efter hans tid på jorden passerat.

Och nej, jag överdriver inte.
Citera
2017-07-18, 00:52
Medlem
zachs avatar
Och apropå bandiere så…… Biglia drog visst, och råkar säga "Forza Lazio" till milanisti. Ska vi tro hans "Forza Lazio" va lika äkta när han sa det i babyblått?
Citera
2017-07-18, 00:59
Medlem
zachs avatar
Förresten så såg jag Di Canio klagade över inställningen hos Roma och Lazio. Att fokus låg så mycket på att spöa den andre så ligan hamnade i skymundan, typ liksom fattigmansscudetto-snack. Samtidigt så kan man på Tottis hemsida se hur många derbyn hans spelat och hur många gånger han gjort mål på Lazio.

Jag tror att Di Cane kanske har rätt. Men Totti är mer lik folket än vad han är.

Det kan ju även delvis förklara valen dom gjorde. Dessvärre för den mindre gode Paolo så räckte inte hans talang till jättemycket pokaler. Och nu är väl han en sparkad och brännmärkt TV-pratare medan Totti erkänts som den enda på planeten som är odödlig.
Citera
2017-07-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kul som fan, samtidigt nästan lite vemodigt. Cassano och Cerci var sin tids största talanger, som nu skulle dominera italiensk fotboll.
Vafan! Och nu verkar Cassano ha ångrat sig och väljer istället att lägga skorna på hyllan.

http://www.gazzetta.it/Calciomercato/18-07-2017/verona-cassano-mi-ritiro-ho-nostalgia-casa-210379038983.shtml
Citera
2017-07-18, 19:30
Medlem
Citat:
Vafan! Och nu verkar Cassano ha ångrat sig och väljer istället att lägga skorna på hyllan.

http://www.gazzetta.it/Calciomercato/18-07-2017/verona-cassano-mi-ritiro-ho-nostalgia-casa-210379038983.shtml
Äh vafan, det var bara en cassanata:

“The fans? I wasn’t going to leave for another team, I apologise if they felt betrayed. They’re the 13th man on the pitch, not the 12th.

“I spent a year-and-a-half at home, and readjusting to a pre-season training camp without my family made me want to go back to them.

“The management performed a miracle by bringing my family to the ritiro, I want to get back on the pitch.

“My wife was excited, they can’t wait to see me play. We’re all excited, this is a beautiful thing which will give me even more strength.

“I was wrong and now I’m back on my path. It’s hard for me to say sorry, but this week 4000-5000 people came to see me and I apologise. I want to have a super season.

“I can still give a lot, I’m here to play and I have a lot of motivation. All I can say is don’t get angry, because after two or three games I’ll make you forget about everything.”

http://www.football-italia.net/105967/cassano-‘i’m-not-retiring’
Citera
2017-07-19, 02:03
Medlem
Stivalis avatar
Kan konstatera att Massimo Carrera misslyckades med att stänga matchen i Moskva-derbyt. Han tränar ju Spartak Moskva numera & de mötte Dinamo Moskva. Han hade 2-0 med sig i halvtid på Dinamos arena. Kvitteringen till 2-2 kom i 92a minuten. Dinamos tränare lyckades med sina byten då det var de bägge inhopparna som låg bakom 2-2 målet.

Carrera hade ändå tagit ut sina båda anfallare & satt in mittfältare istället. Gick likväl inte att stänga butiken.

I sitt Spartak så har han bla Salvatore Bochetti samt brassarna Fernando (fd Sampdoria) & Luiz Adriano (fd Milan). Luiz Adriano noterades för ett mål.
Citera
2017-07-19, 02:36
Medlem
Stivalis avatar
Roberto Mancini lyckades däremot hålla sin 2-0 ledning tiden ut. Alexandr Kokorin punkterade matchen i 81a minuten så Zenit St Petersburg kunde bärga segern. Galet lång resa för Mancini & Criscito. Man mötte Khabarovsk som faktiskt ligger ännu längre österut än det mer kända Vladivostok. Avståndet från St Petersburg är samma som om Malmö skulle möta Kapstaden eller Miami.

Bra start för Mancini. Hans inhoppare i halvtid satte dessutom 1-0 i 52a minuten.
Citera
2017-07-19, 05:50
Medlem
Knugen37s avatar
Några tankar som ett resultat av min sömnlöshet.

Konsistens är inte att underskattas. Napolis unga och talangfulla lag kommer att vara ett år äldre och mer mogna. Jag är övertygad om att de och Juventus kommer att slåss om titeln iår samtidigt som man åtminstonde kan nå kvarten i CL. Men Juventus bör vinna ganska komfortabelt i slutändan även utan Bonucci. D.Costa kommer verkligen att briljera i Serie A.

Roma ser klart svagare ut iår och jag tror att man kommer få jobba hårt för en CL plats. Det är ett skönt läge för Inter när alla strålkastare och förväntningar istället riktas mot deras bröder i Milano. Samtidigt har man värvat Borja och verkar få in Vecino, två spelare man vet vad man får av och som kan sin Serie A. Även Lazio bör tillhöra ovannämnda toppskikt och ser vassa ut i år också. Fiorentina har tyvärr halkat efter allt för mycket.

Vad gäller andra sidan tabellen så tror jag att SPAL kommer bli en frisk fläkt och klara sig kvar. Man har värvat väldigt smart och har ett klart dugligt lag. Samtidigt bör båda Benevento och Crotone vara alldeles för svaga och jag tror de åker. Magkänslan säger att Genoa gör dem sällskap.

Ett lag som helt klart har kapacitet att göra bättre än vad man gjorde förra säsongen är Bologna. Man har tillsammans med Atalanta och Chievo värvat väldigt bra och fått in spelare som går rätt in i startelvan där det behövs förstärkning.
Citera
2017-07-19, 16:40
Medlem
Citat:
Byggandet av Cagliaris provisoriska arena (till höger om den riktiga arenan) tar sig fint.
https://pbs.twimg.com/media/DE4TzKIXcAEiZ0p.jpg

En del anser att det lag som Capozzucca värvade till förra säsongen nu nedmonteras. Och visst tappar laget profiler; Bruno Alves, Tachtsidis, Isla och Murru. Vafan i helvete både Bruno Alves och Isla spelade i Confederation Cup denna sommar. Och inga nya stora namn verkar vara på ingående. Jag gillar dock Cigarini och hoppas att Barella kan blomma ut på allvar.

Att Murru lämnar tycker jag är synd, men samtidigt kan man kanske göra jämförelsen mot De Sciglio, och konstatera att det är jävligt svårt att bli profet i sin hemstad.
Citera
2017-07-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Några tankar som ett resultat av min sömnlöshet.

Konsistens är inte att underskattas. Napolis unga och talangfulla lag kommer att vara ett år äldre och mer mogna. Jag är övertygad om att de och Juventus kommer att slåss om titeln iår samtidigt som man åtminstonde kan nå kvarten i CL. Men Juventus bör vinna ganska komfortabelt i slutändan även utan Bonucci. D.Costa kommer verkligen att briljera i Serie A.
...
Du har absolut en poäng. Jag ser inte en enda ny startspelare i Napoli.

Och redan förra säsongen ansåg t o m Allegri att Napoli spelade bäst fotboll, men jämnheten saknades.

Just nu ser Juventus svagare ut, Roma ser svagare ut, medan Inter ser stabila ut samtidigt som Milan förändrar nästan hela sin startelva... ser vansinnigt spännande ut.
Senast redigerad av Brille68 2017-07-20 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in