2017-07-15, 09:53
Medlem
B-Dawks avatar
Sjukt fönster av Milan. Dock misstänker jag att det kommer ta ett litet tag att få alla att vara samspelta, men när det väl sker så kan det bli en riktigt rolig säsong för de som gillar Milan.
Citera
2017-07-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Bra tankar snillet, men visst ska Bonaventura ta plats istället för Suso.

Jag reagerar främst för att många tycks glömma bort honom när de skriver optimala elvor inför nästa säsong.

Jag håller med. Av de tre från förra säsongen som nog bör starta, finner jag Donnarumma, Romagnoli och just Bonaventura.
Citera
2017-07-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Montella har ju verkligen ett icke-problem i sina händer. Mittfältet (främst det offensiva) är det helt plötsligt väldigt stor konkurrens om. Egentligen värvades även Musacchio som startspelare, så beroende på hur hans kontrakt ser ut och hur många matcher han är "garanterad" kan Montella bestämma sig för ett 3-5-2-system. Det som talar för detta är framför allt offensiva krafter på kanterna, tre mittbackar som alla är bra nog att starta, samt att Andre Silva tydligen passar bäst i ett två-mannaanfall. Bonaventura utgår helst från vänster sida (men gör bra ifrån sig i mitten också) medan Suso utgår från höger, så det är ingen konkurrens mellan just de två.

Beroende på spelsystem kommer man nog utgå från följande startelva:
Donnarumma
Musacchio - Bonucci - Romagnoli
Conti - Kessie - Biglia - Calhanoglu/Bonaventura - Rodriguez
Silva - Belotti/Aubameyang

alternativt
Donnarumma
Conti - Bonucci - Romagnoli - Rodriguez
Suso - Kessie - Biglia - Calhanoglu/Bonaventura
Silva - Belotti/Aubameyang

Det som talar för ett 3-5-2 är att Conti har fantastiska offensiva kvalitéer på högerkanten, där Suso tidigare briljerat vilket kan innebära att Suso förpassas till bänken. Det som talar för ett 4-4-2 är att man nu har flera högkvalitativa mittfältare som man gärna vill utnyttja.

Och ja, det ryktas rätt kraftigt om att det antingen blir Belotti eller Aubameyang trots allt 60m euro + Paletta + Niang är det senaste Torino krävde. Inte så farligt med tanke på att man faktiskt har en för stor trupp just nu.

------

Jag kan hålla med om att man nog utnyttjar tillgängliga spelare bättre med 3-5-2, där man kanske skulle kunna placera Bonaventura som offensiv mittfältare/trequartista.

Oavsett är det många nya spelare där Montella dessutom måste bestämma sig för spelsystem. Det kan bli en skakig men intressant start för Milan.
Citera
2017-07-15, 23:42
Medlem
sebastian_s avatar
Det är intressant att se oddsen på Inter för att vinna ligan. De har 12 gånger pengarna och Juventus bara 1,55. Inter var förra sommaren där Milan är nu och allt var så jäkla nytt och häftigt. Joa mario 400 miljoner, Kondogbia 400 miljoner, Gabigol 300 miljoner för att sättas på bänken. De tackade dessutom nej till 750 miljoner för Icardi, som om de var i toppen av näringskedjan. En sjundeplacering senare och de är ingenting igen.
Citera
2017-07-16, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är intressant att se oddsen på Inter för att vinna ligan. De har 12 gånger pengarna och Juventus bara 1,55. Inter var förra sommaren där Milan är nu och allt var så jäkla nytt och häftigt. Joa mario 400 miljoner, Kondogbia 400 miljoner, Gabigol 300 miljoner för att sättas på bänken. De tackade dessutom nej till 750 miljoner för Icardi, som om de var i toppen av näringskedjan. En sjundeplacering senare och de är ingenting igen.

Samtidigt ligger Inter en säsong före Milan när det gäller satsning. Och man ska komma ihåg att även Juventus behövde några säsonger på sig innan de tig över Serie A, ( bl a två sjundeplaceringar direkt före sina Scudetti).
Citera
2017-07-16, 18:23
Medlem
JayGatsbys avatar
Ser verkligen fram emot ligastarten. Detta Milan ska bli kul att följa.
Jag hoppas de gör en United och även satsar på Europa League.
Citera
2017-07-16, 20:36
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt ligger Inter en säsong före Milan när det gäller satsning. Och man ska komma ihåg att även Juventus behövde några säsonger på sig innan de tig över Serie A, ( bl a två sjundeplaceringar direkt före sina Scudetti).
Ja min poäng är att jag inte förstår varför Inter har så högt odds. De har kapital och ska värva mer. Det är fortfarande samma starka trupp som förra året och i år kanske det släpper. Roma hade betydligt lägre odds och de har tappat Salah och Rudiger.
Senast redigerad av sebastian_ 2017-07-16 kl. 20:42.
Citera
2017-07-17, 08:57
Medlem
Jaxxxs avatar
Kan detta Milan utmana Juve kommande säsong?
Citera
2017-07-17, 09:12
Medlem
cyberkalles avatar
Karl-Heinz Rummenigge bekräftar att Milan varit i kontakt med Bayern om att få Renato Sanchez på lån.
https://www.transfermarkt.de/rummenigge-bestatigt-milan-interesse-an-sanches-ndash-kein-neuzugang-im-sturm/view/news/281835

Länk på tyska dock.
Citera
2017-07-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ja min poäng är att jag inte förstår varför Inter har så högt odds. De har kapital och ska värva mer. Det är fortfarande samma starka trupp som förra året och i år kanske det släpper. Roma hade betydligt lägre odds och de har tappat Salah och Rudiger.

Jag kan hålla med. Blir intressant med Inter. Båda Milano-lagen rustar för stordåd, men frågan är om de verkligen kan utmana om lo Scudetto redan denna säsong. Mycket beror på hur Juventus, Roma och Napoli hanterar il mercato. Just nu ser det ganska bra ut för Napoli som verkar kunna starta med ett stekt och samspelt lag.
Citera
2017-07-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
I samma veva blir Cerci klar för Hellas!

http://www.football-italia.net/105534/official-verona-sign-cerci

Vilken anfallstrio!

Kul som fan, samtidigt nästan lite vemodigt. Cassano och Cerci var sin tids största talanger, som nu skulle dominera italiensk fotboll.
Citera
2017-07-17, 15:49
Medlem
Byggandet av Cagliaris provisoriska arena (till höger om den riktiga arenan) tar sig fint.
https://pbs.twimg.com/media/DE4TzKIXcAEiZ0p.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in