Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 00:32
  #1
Medlem
Citat:
Sex skott har avlossats på en innergård i Skarpnäck, i södra Stockholm.
Enligt uppgift till Expressen är en person skjuten i huvudet.
Flera polispatruller och ambulanser är på plats.
Sex skott skott ska ha avlossats på platsen som beskrivs som en innergård. En person ska enligt uppgift vara skjuten i huvudet.

http://www.expressen.se/nyheter/brot...d-flera-skott/

Inte så mycket rapporterat ännu från media, men någon som vet mer om detta?
Skarpnäck vad är det för ställe?
Kan skottlossningen kopplas till något pågående konflikter i Stockholm?
Citera
2017-06-28, 00:37
  #2
Medlem
Ligger i sängen och hör helikopter. Skarpnäck är ca 3-4 km söder om Globen . Ganska lugnt ställe enligt mig. Bott här ca 11 år
Citera
2017-06-28, 00:46
  #3
Medlem
Sommaren är här.

Skjuten i huvudet, tyvärr så lutar det väl åt en dödsförklaring inom kort.
__________________
Senast redigerad av talibanjohan 2017-06-28 kl. 00:48.
Citera
2017-06-28, 01:16
  #4
Medlem
Skarpnäck är till vardags ett stilla och lugnt område. Men kvällar och helger bör man undvika allén då det är ortenryttare som försöker styra stället. Inte så länge sedan då det var någon liga som spraya ner en pizzeria med ett automatvapen.
Citera
2017-06-28, 01:24
  #5
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CancerousWhale
Skarpnäck är till vardags ett stilla och lugnt område. Men kvällar och helger bör man undvika allén då det är ortenryttare som försöker styra stället. Inte så länge sedan då det var någon liga som spraya ner en pizzeria med ett automatvapen.

Låter hårt, du bor i närheten förmodar jag?

Är ju mer eller mindre alla förorter i Stockholm som delar det mantrat nu. Själv bor jag nära Hässelby Gård och där är det ju gängverksamhet också.
Citera
2017-06-28, 01:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CancerousWhale
Skarpnäck är till vardags ett stilla och lugnt område. Men kvällar och helger bör man undvika allén då det är ortenryttare som försöker styra stället. Inte så länge sedan då det var någon liga som spraya ner en pizzeria med ett automatvapen.

En klar överdrift. Det är inte värre här än andra närförorter. För 10 år sen var det lite mer livat. Jag gissar att du inte bor i Skarpnäck?
Citera
2017-06-28, 01:32
  #7
Medlem
Skedde precis utanför mitt fönster, jävla smäll, trodde bara det vara några skitungar som smällde smällare så jag gick och la mig igen, kollade precis ut och sett massa poliser spärra av hela innegården.
Det brukar hänga olika gäng på gården nästan varenda kväll, men inget sådant här har hänt tidigare. Jävligt olustigt jag som går ut med hundarna den här tiden normalt.
Citera
2017-06-28, 01:40
  #8
Medlem
Polisens rapportering:

Citat:
https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...sok-Stockholm/

2017-06-27 23:52, Mord/dråp, försök, Stockholm
Skottskadad person i Skarpnäck.

Polisen är på plats i Skarpnäck då en skottskadad person är funnen utomhus på Horisontvägen.

Den skadade är förd till sjukhus med ambulans. Polisen är på plats och har spärrat av brottsplatsen samt genomför dörrknackning.

I arbetet i förundersökningen angående försök till mord används bland annat helikopter och hundpatrull.

Information som lämnas om pågående händelser är preliminär och kan komma att ändras.



Organisation
Polisen Stockholms län
Publicerad: 2017-06-28 01:09.
Citera
2017-06-28, 01:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whipping
En klar överdrift. Det är inte värre här än andra närförorter. För 10 år sen var det lite mer livat. Jag gissar att du inte bor i Skarpnäck?
Bor i Skarpnäck. En liten överdrift ja, men tycker ändå att det är otryggt att gå på allén själv till kvällen. Har själv inte blivit utsatt för något men det är mycket droger som härjar. Och med droger kommer våld och sådann kriminalitet. Sen om det är mer här än i andra förorter är jag inte medveten om, då jag håller koll i medier eller liknande.
__________________
Senast redigerad av CancerousWhale 2017-06-28 kl. 01:53.
Citera
2017-06-28, 02:04
  #10
Medlem
Den skottskadade skall ha hittats på Horisontvägen enligt GP:
http://www.gp.se/nyheter/sverige/en-...holm-1.4390776
Citera
2017-06-28, 02:09
  #11
Avstängd
Ännu ett mord som kommer arkiveras. Tappat räkningen. Men tror Polisen approcherar 600 olösta mordfall i Sverige. Det är effektivitet och valuta för dina skattepengar.
Citera
2017-06-28, 02:42
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kill9
Är det kurden som jag nämnt tidigare kommer polisen inte vilja utreda det och hitta gärningsmannen. Skullle få mer konsekvenser med en gärningsman mordet på kurden.

Var det en 'fin kille', missförstådd, höll på att räta upp sitt liv, lagt brottsligheten bakom sig. Yada yada. Hur många gånger förekom han i belastningsregistret, 20-30 ggr?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback