2006-01-05, 16:58
Medlem
Jag är på jakt efter ett par s.k in-ear hörlurar som får kosta max 400kr.. Finns det med såna med fjärrkontroll?
Citera
2006-01-05, 17:06
Medlem
irrblosss avatar
Fjärrkontroller har ju ingen standard, brukar vara olika för olika tillverkare. Jag köpte Creative EP-630 igår, tycker de är bekväma och ganska välljudande för ett pris under 400:-. Annars har Sony några bra modeller, t.ex. SL71 eller vad de nu heter, de kostar visserligen närmare 600:- och skiljer sig inte så mycket från EP-630. Hade sådana tidigare, där kunde man dela på sladden så att den inte blev så lång ifall man hade en fjärr inkopplad.
Citera
2006-01-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Fjärrkontroller har ju ingen standard, brukar vara olika för olika tillverkare. Jag köpte Creative EP-630 igår, tycker de är bekväma och ganska välljudande för ett pris under 400:-. Annars har Sony några bra modeller, t.ex. SL71 eller vad de nu heter, de kostar visserligen närmare 600:- och skiljer sig inte så mycket från EP-630. Hade sådana tidigare, där kunde man dela på sladden så att den inte blev så lång ifall man hade en fjärr inkopplad.

Sant de där med fjärrkontroll..

Kollade faktiskt på EP-630 idag på expert.. Har presentkort där så de passar ganska bra. Tack för svaret!
Citera
2006-01-05, 22:50
Medlem
Tabls avatar
sony mdr-ex71 är hörlurar som jag verkligen rekomenderar... bästa ja haft.... dom o w800i orginal.. (kanske e samma?)
Citera
2006-01-05, 23:00
Medlem
Tycker att Koss the plug är ett par bra lurar förutsatt att man får in dem på rätt sätt, sitter bättre än t.ex sony's enligt mig.

Finns även dyrare, liknande varianter på hifiklubben.se kallade:
TWEAK´N´TUNE Turbosound. Hur sköna de är har jag ingen aning om men verkar vara lite mer anatomiskt utformade än koss-varianten.

OffT: Varför just in-ear hörlurar?
Citera
2006-01-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tabl
sony mdr-ex71 är hörlurar som jag verkligen rekomenderar... bästa ja haft.... dom o w800i orginal.. (kanske e samma?)

hur är såna här lurar när man:

tuggar tugummi - gör de ont?
ligger i sängen med ena örat mot kudden - gör de ont?
cyklar, springer osv - ramlar de ur?

konstiga frågor kanske men ändå viktiga
Citera
2006-01-05, 23:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabl
EX71 hette de visst ja. Har både Creative EP-630 och och EX71. Märker ingen skillnad i ljudkvalité på dem. De utbytbara plupparna är dessutom kompatibla med varandra - förmodligen samma tillverkare. Det enda som skiljer vad jag kan se är:
*utseendet på själva lurdelen
*EX71 har delbar sladd, EP-630 har det inte
*EP-630 har 2-3 dB bättre S/N-ratio jämfört med EX71
*EP-630 är några hundringar billigare än EX71
Citera
2006-01-05, 23:08
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckay
Nej.

Efter ett tag gör de lite ont, fast inte alls lika ont som sådana hårda in-ear som inte går in i hörselgången. Inget jag skulle rekommendera med någon hörlur under en längre tid faktiskt.

Nej inte om du väljer rätt "plupp" (följer med tre olika, både till Sonys och Creatives). I början kan det vara lite pilligt att få dit dem (dock inte alls lika krångligt som Koss The Plug, som är totalt omöjlig att få in i örat).
Citera
2006-01-05, 23:08
Medlem
Tabls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckay

konstiga frågor kanske men ändå viktiga

faktiskt så gör dom inget av det... springa är väl kanske... pga. den har delad sladd. det blir en vikt som svingas fram o tillbaka.... som tar ut den...
Citera
2006-01-05, 23:09
Medlem
DaPigeons avatar
En vän rekommenderar EX71.
Citera
2006-01-06, 16:06
Medlem
ADjusts avatar
Köpte ett par shure e2c för några veckor sedan. Måste säga att jag är mycket nöjd. Dom kostar dock runt 600 kronor. Finns på jensofswedens hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in