2017-06-27, 16:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Kvinnor dominerar styret inom svenska kommuner. Två tredjedelar av högt uppsatta kommunala tjänstemännen och chefer är kvinnor, skriver Sveriges Radio. Forskaren Vicki Johansson anser att kommunerna håller på att bli "enkönade".

http://www.friatider.se/ny-studie-kvinnor-styr-sveriges-kommuner

Reaktioner på detta?

- Hur påverkar detta effektiviten i kommunarbetet (socialtjänst, skola, äldreomsorg, med mera?)

- Hur kommer de att klara av att hantera de hundratusentals kåta, samt penningsugna och adrenalinstinna bidragssökande asylanter som ska placeras ut i kommunerna de närmaste åren?

- Hur står de emot hot och korruption från den ökande organiserade brottsligheten?

- Hur påverkas beslutsfattandet då det gäller ärenden där svenska män ska handläggas?

- Hur påverkar detta jämställdheten i kommunerna?

- Är detta en del av de enorma problem Sverige har drabbats av senaste decenniet?

Min åsikt: we're on the highway to hell...
Senast redigerad av WordWarrior 2017-06-27 kl. 16:40.
Citera
2017-06-27, 16:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag vill minnas att professor Gunnar Adler-Karlsson brukade påpeka att när ett område tas över av kvinnor så är det bara ett tecken på att detta området redan förlorat sin makt.
Citera
2017-06-27, 16:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vill minnas att professor Gunnar Adler-Karlsson brukade påpeka att när ett område tas över av kvinnor så är det bara ett tecken på att detta området redan förlorat sin makt.

Väl sammanfattat och korrekt. Kan du utveckla resonemanget lite mer i detalj om du har tid och ork?
Citera
2017-06-27, 17:36
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Är detta en del av de enorma problem Sverige har drabbats av senaste decenniet?
Nej. Detta är orsaken till problemen.

Det här är endast en fingervisning av hur feminiseringen av samhället i stort och synen på allt som på något sätt kan kategoriseras som "manligt" som något avskyvärt har drivit fram en offentlig sektor som inte på något sätt klarar av att uppfylla sin del av samhällskontraktet.
Citera
2017-06-27, 17:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Väl sammanfattat och korrekt. Kan du utveckla resonemanget lite mer i detalj om du har tid och ork?
Jag tror det hela står i hans bok "Superhjärnornas kamp" & handlar om de testosteronstinna hanarnas kamp om makten. Jag är dock inte hemma så jag har inte tillgång till boken just nu.
Citera
2017-06-27, 18:57
Medlem
Citat:

Det torde i så fall betyda att demokrati och välfärd är på väg att försvinna. Känns som det stämmer.
Citera
2017-06-27, 20:30
Medlem
Citat:
Gunnar Adler-Karlsson sa nog detta någonting under sin "karriär" vilket upphörde för sisådär 20 år sen eftersom karln är över 80 idag.
Så högst eventuellt så har de kanske hänt något sen han sa detta, eller vad tror du?

Att kommuner skulle ha "förlorat sin makt" är ju liksom lite väl att ta i.
Citera
2017-06-27, 20:33
Medlem
Citat:
http://www.friatider.se/ny-studie-kvinnor-styr-sveriges-kommuner

Reaktioner på detta?

- Hur påverkar detta effektiviten i kommunarbetet (socialtjänst, skola, äldreomsorg, med mera?)

- Hur kommer de att klara av att hantera de hundratusentals kåta, samt penningsugna och adrenalinstinna bidragssökande asylanter som ska placeras ut i kommunerna de närmaste åren?

- Hur står de emot hot och korruption från den ökande organiserade brottsligheten?

- Hur påverkas beslutsfattandet då det gäller ärenden där svenska män ska handläggas?

- Hur påverkar detta jämställdheten i kommunerna?

- Är detta en del av de enorma problem Sverige har drabbats av senaste decenniet?

Min åsikt: we're on the highway to hell...

Hur är det nu ni brukar förklara manlig dominans, inomvilket område den nu råkar existera? hmm?

-För att män är biologiskt bättre.... mer "drivna" .....mer intelligenta... etc etc.

vill jag minnas det brukar heta....

Lika gångbart i denna sits?
Citera
2017-06-27, 20:37
Medlem
Xer0s avatar
Då är det kvinnornas fel att landet går åt helvete också. Bra, då har vi konstaterat det.

Vi kommer komma ihåg det om 100 år att det var kvinnorna som gjorde sverige till ett u-land.
Citera
2017-06-27, 20:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hur är det nu ni brukar förklara manlig dominans, inomvilket område den nu råkar existera? hmm?

-För att män är biologiskt bättre.... mer "drivna" .....mer intelligenta... etc etc.

vill jag minnas det brukar heta....

Lika gångbart i denna sits?

Jag är inte av åsikten att fler kvinnor i kommunen beror på diskriminering av män, däremot ser jag en uppenbar risk för skevt beslutsfattande som riskerar att missgynna män.

I de privata företagen är det aktieägarna som drabbas genom sitt riskkapital vid felaktiga beslut, i en kommun drabbas alla invånare och skattebetalare. En jävla skillnad.

Kvinnor söker sig till offentlig sektor av traditionella och biologiska skäl. De värderar och tolkar dessutom information olika jämfört med män, och varhelst kvinnor går fram finns större risk för bristande objektivitet och godtycke i beslutsfattandet. Bara att se på hur alla kvinnodominerade sektorer nu faller under sin egen tyngd och brist på kompetent ledarskap.

Att kvinnligt tänkande fått dominera Sverige blir landets undergång. Man upprätthåller ingen beredskap och inget yttre och inre försvar. Bara ett blödande hjärta och en bultande fitta.
Senast redigerad av WordWarrior 2017-06-27 kl. 20:46.
Citera
2017-06-27, 21:16
Medlem
[quote=WordWarrior|61084814]
Citat:
Jag är inte av åsikten att fler kvinnor i kommunen beror på diskriminering av män, däremot ser jag en uppenbar risk för skevt beslutsfattande som riskerar att missgynna män.

men ingen risk antar jag när det omvända råder?

näääääää.

Verkligheten visar nog klart åt det motsatta, där män har styrt enväldigt har det oftast blivit katastrof för kvinnor, där kvinnor styrt, de fåtaliga platser i världen där detta ens varit i närheten gällande, så har män det rätt ok.
En majoritet av kvinnor inom svenska kommuner är inte ett skit "missgynnande" för män.

Citat:
I de privata företagen är det aktieägarna som drabbas genom sitt riskkapital vid felaktiga beslut, i en kommun drabbas alla invånare och skattebetalare. En jävla skillnad.

och kvinnor är ju = "felbeslut" eller hur?

Citat:
Kvinnor söker sig till offentlig sektor av traditionella och biologiska skäl. De värderar och tolkar dessutom information olika jämfört med män, och varhelst kvinnor går fram finns större risk för bristande objektivitet och godtycke i beslutsfattandet. Bara att se på hur alla kvinnodominerade sektorer nu faller under sin egen tyngd och brist på kompetent ledarskap.

Offentlig sektor är massa saker..du har klassiskt manliga yrken inom offentlig sektor också. brandkår, sopphämtning, polis ex.
SÅ nej....både kvinnor och män söker sig mer till sina traditionella yrkesområden, inte specifikt till "offentlig sektor" eftersom vård och omsorg är några av de absolut största yrkeskårerna i varje samhälle, och i vårt styrt av staten och inte så mycket privatiserat, så får du fler kvinnor inom offentligsektor, inte konstigare än så.

Bristande objektivitet och godtycke i beslutsfattande har vi ju en hel tusenårig tradition av kommen från män vid makt....knappast specifikt "kvinnligt" hörredu.

Citat:
Att kvinnligt tänkande fått dominera Sverige blir landets undergång. Man upprätthåller ingen beredskap och inget yttre och inre försvar. Bara ett blödande hjärta och en bultande fitta.

Alla de tusentals riken som gått under i mänsklighetens historia skulle jag nog klart säga har haft män vid makten och därmed män som "orsak" knappast kvinnor.
jag vet INGET jävla samhälle som gått under pga en eller flera kvinnor hörredu...

Och "bultande" kön.....yeah right....är ju självklart ett kvinnligt "problem" i vår tid och genom historien.
Detta kommet från en man ( pojke?) där det "bultar" så att han känner sig tvungen köpa sex.

jisses säger jag bara.
Citera
2017-06-27, 21:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
men ingen risk antar jag när det omvända råder?

näääääää.

Verkligheten visar nog klart åt det motsatta, där män har styrt enväldigt har det oftast blivit katastrof för kvinnor, där kvinnor styrt, de fåtaliga platser i världen där detta ens varit i närheten gällande, så har män det rätt ok.
En majoritet av kvinnor inom svenska kommuner är inte ett skit "missgynnande" för män.

Män har skapat vår västerländska civilisation. Det bästa som någonsin existerat. Nu håller kvinnor på att förstöra den. Detta ser vi inte minst på kommunal nivå, men även inom stat, landsting och kyrka.

Citat:
och kvinnor är ju = "felbeslut" eller hur?

Väldigt ofta är det synonymt, ja.

Citat:
Offentlig sektor är massa saker..du har klassiskt manliga yrken inom offentlig sektor också. brandkår, sopphämtning, polis ex.
SÅ nej....både kvinnor och män söker sig mer till sina traditionella yrkesområden, inte specifikt till "offentlig sektor" eftersom vård och omsorg är några av de absolut största yrkeskårerna i varje samhälle, och i vårt styrt av staten och inte så mycket privatiserat, så får du fler kvinnor inom offentligsektor, inte konstigare än så.

Topic handlar om chefer inom kommunal offentlig sektor. Där dominerar kvinnor markant.

Citat:
Bristande objektivitet och godtycke i beslutsfattande har vi ju en hel tusenårig tradition av kommen från män vid makt....knappast specifikt "kvinnligt" hörredu.

Citat:
Alla de tusentals riken som gått under i mänsklighetens historia skulle jag nog klart säga har haft män vid makten och därmed män som "orsak" knappast kvinnor.
jag vet INGET jävla samhälle som gått under pga en eller flera kvinnor hörredu...

Det du talar om är styrketest mellan manliga civilisationer. Den västerländska vite mannen vann. Topic är dock den kommunala nivån här.

Citat:
Och "bultande" kön.....yeah right....är ju självklart ett kvinnligt "problem" i vår tid och genom historien.
Detta kommet från en man ( pojke?) där det "bultar" så att han känner sig tvungen köpa sex.

Uppenbarligen är kvinnor duktigare än män på att ljuga och försöka framstå som goda, fast de har andra dolda egoistiska motiv. Nu senast då hela mångmiljardrullningen inom asylindustrin nu visar sig vara driven av gamla äckliga fruntimmer som arbetar på uppdrag av stat och kommun. De har sexuella och själviska motiv till sitt flyktingvurmande visar det sig nu.

Citat:
jisses säger jag bara.

Det säger jag med, men inte av samma orsak. Den feministiska staten är det största bedrägeri som västvärlden skådat. Nu är notan på väg...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in