[quote=WordWarrior|61084814]
Citat:
Jag är inte av åsikten att fler kvinnor i kommunen beror på diskriminering av män, däremot ser jag en uppenbar risk för skevt beslutsfattande som riskerar att missgynna män.
men ingen risk antar jag när det omvända råder?
näääääää.
Verkligheten visar nog klart åt det motsatta, där män har styrt enväldigt har det oftast blivit katastrof för kvinnor, där kvinnor styrt, de fåtaliga platser i världen där detta ens varit i närheten gällande, så har män det rätt ok.
En majoritet av kvinnor inom svenska kommuner är inte ett skit "missgynnande" för män.
Citat:
I de privata företagen är det aktieägarna som drabbas genom sitt riskkapital vid felaktiga beslut, i en kommun drabbas alla invånare och skattebetalare. En jävla skillnad.
och kvinnor är ju = "felbeslut" eller hur?
Citat:
Kvinnor söker sig till offentlig sektor av traditionella och biologiska skäl. De värderar och tolkar dessutom information olika jämfört med män, och varhelst kvinnor går fram finns större risk för bristande objektivitet och godtycke i beslutsfattandet. Bara att se på hur alla kvinnodominerade sektorer nu faller under sin egen tyngd och brist på kompetent ledarskap.
Offentlig sektor är massa saker..du har klassiskt manliga yrken inom offentlig sektor också. brandkår, sopphämtning, polis ex.
SÅ nej....både kvinnor och män söker sig mer till sina traditionella yrkesområden, inte specifikt till "offentlig sektor" eftersom vård och omsorg är några av de absolut största yrkeskårerna i varje samhälle, och i vårt styrt av staten och inte så mycket privatiserat, så får du fler kvinnor inom offentligsektor, inte konstigare än så.
Bristande objektivitet och godtycke i beslutsfattande har vi ju en hel tusenårig tradition av kommen från män vid makt....knappast specifikt "kvinnligt" hörredu.
Citat:
Att kvinnligt tänkande fått dominera Sverige blir landets undergång. Man upprätthåller ingen beredskap och inget yttre och inre försvar. Bara ett blödande hjärta och en bultande fitta.
Alla de tusentals riken som gått under i mänsklighetens historia skulle jag nog klart säga har haft män vid makten och därmed män som "orsak" knappast kvinnor.
jag vet INGET jävla samhälle som gått under pga en eller flera kvinnor hörredu...
Och "bultande" kön.....yeah right....är ju självklart ett kvinnligt "problem" i vår tid och genom historien.
Detta kommet från en man ( pojke?) där det "bultar" så att han känner sig tvungen köpa sex.
jisses säger jag bara.