2017-06-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Män har skapat vår västerländska civilisation. Det bästa som någonsin existerat. Nu håller kvinnor på att förstöra den. Detta ser vi inte minst på kommunal nivå, men även inom stat, landsting och kyrka.

Väldigt ofta är det synonymt, ja.

Topic handlar om chefer inom kommunal offentlig sektor. Där dominerar kvinnor markant.

Det du talar om är styrketest mellan manliga civilisationer. Den västerländska vite mannen vann. Topic är dock den kommunala nivån här.

Uppenbarligen är kvinnor duktigare än män på att ljuga och försöka framstå som goda, fast de har andra dolda egoistiska motiv. Nu senast då hela mångmiljardrullningen inom asylindustrin nu visar sig vara driven av gamla äckliga fruntimmer som arbetar på uppdrag av stat och kommun. De har sexuella och själviska motiv till sitt flyktingvurmande visar det sig nu.

Det säger jag med, men inte av samma orsak. Den feministiska staten är det största bedrägeri som västvärlden skådat. Nu är notan på väg...

Du har fullständigt rätt, tyvärr kan du nog inte få din debattmotståndare att begripa detta. Tror att ledningarna är felkopplade uppe på loftet och därmed argumentationen lönlös. Verkligheten är något som vissa inte befattar sig med.
Citera
2017-06-27, 21:49
Medlem
[quote=WordWarrior|61085374]
Citat:
Män har skapat vår västerländska civilisation. Det bästa som någonsin existerat. Nu håller kvinnor på att förstöra den. Detta ser vi inte minst på kommunal nivå, men även inom stat och landsting.
Nej, män är inte ensamma om att "skapa" samhällen eller civilisation för den delen.

Och huruvida just vårt västerländska samhälle skulle vara det bästa, kan vi ju omöjligen veta, eftersom vi knappast har någon koll på alla samhällen som någonsin existerat.

(hur gammal är du egentligen?)

Och det som möjligen är närmaste problemen vi ser idag som går att sätta etiketten "kommer förstöra" så ligger ju miljöförstöringen högst....därefter möjligen ekonomisk kris...kanske följt av krigshets i världen....är det kvinnor enbart som orsakat något av detta tycker du?

Väld
Citat:
igt ofta är det synonymt, ja.

Nej inte direkt....som sagt..fakta är att alla bevisat politiska felbeslut som man i efterhand kan konstatera så är nog säkerligen 99% beslutade av en man.....tycker du denna fakta går att använda som "bevis" för din lilla tes: att allt är kvinnors fel?

Citat:
Topic handlar om chefer inom kommunal offentlig sektor. Där dominerar kvinnor markant.

Och dessa chefer har 1, inget att säga om ekonomisk fördelning av statens budget ex. vilket är vad som är huvudorsaken till de problem vi idag ex, har inom vård och skola.
med andra ord att anklaga just könet kvinna för vår tids problem inom vård och omsorg är total idioti från början.

Citat:
Det du talar om är styrketest mellan manliga civilisationer. Den västerländska vite mannen vann. Topic är dock den kommunala nivån här.

Lille vän...det finns inget som heter "vann". Världen rullar vidare, förmodligen mot en ny värld där KINA och Afrika ligger på topp kontra Europa och USA.

Citat:
Uppenbarligen är kvinnor duktigare än män på att ljuga och försöka framstå som goda, fast de har andra dolda egoistiska motiv. Nu senast då hela mångmiljardrullningen inom asylindustrin nu visar sig vara driven av gamla äckliga fruntimmer som arbetar på uppdrag av stat och kommun. De har sexuella och själviska motiv till sitt flyktingvurmande visar det sig nu.

"gamla äckliga" pratar du om dig själv nu eller?
Säg mig? vem satt vid makten då vi hade invandring i tidigare epoker i Sverige?
och vet du...det är inte kommunen som bestämmer asylinvandring...det är R&R med mandat från folket. Och i R&R har vi idag mig veterligen en majoritet män.
uj.uj.uj...vill du kalla dem "gammla och äckliga" så visst...

Citat:
Det säger jag med, men inte av samma orsak. Den feministiska staten är det största bedrägeri som västvärlden skådat. Nu är notan på väg.

Vilken nota...? Du menar notan för att Europa långsamt sugit ut tredje världen? eller i huvudsak legat bakom den miljöförstöring i världen som orsakat de miljökatastrofer som vi idag bara seer början på som kommer generera vad som verkligen skulle gå kalla för massflykt i världen och som jämfört med de ca 60 miljoner människor på flykt dagläget världen över skulle få vår tid att framstå som ett under av lugn och ro?

Är det den "notan" du tänker på?

Världens patriarkat är det största bedrägeriet som världen skådat.
Hade vi haft kvinnor vid makt från början är det högst troligt att vi levt i en värld med något annorlunda prioriteringar.
Med andra ord..ingen prioritering av ex. mäns "bultande" kön så till den grad att ex. antal miljoner kvinnor/ barn världen över måste offra sina liv och hälsa varje år.

Ingen prioritering av individuella manliga egon....så till den grad att ex. antal miljarder människor fått offrat livet för div. fjantiga idéer.
Senast redigerad av Merapi 2017-06-27 kl. 22:10.
Citera
2017-06-27, 22:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Gunnar Adler-Karlsson sa nog detta någonting under sin "karriär" vilket upphörde för sisådär 20 år sen eftersom karln är över 80 idag.
Så högst eventuellt så har de kanske hänt något sen han sa detta, eller vad tror du?

Att kommuner skulle ha "förlorat sin makt" är ju liksom lite väl att ta i.
Ja, verkligheten har bevisat att han hade rätt.
Citera
2017-06-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja, verkligheten har bevisat att han hade rätt.

Nej det har det knappast....

Läkare idag ex. har en majoritet kvinnor....speciellt bland yngre...där är kivnnodominansen rätt monumental..och nej läkares löner ex. har inte gått ner, inte heller har den sociala statusen för läkaryrket gått ner, ELLER makten för läkare.

Domaryrket domineras av kvinnor idag, tror även jurister börjar domineras av kvinnor, inget av dessa yrken har fått lägre status, lön eller makt.

Han hade rätt under en viss period, när åsikter av din och ex. WW var allmängiltiga.
Dvs man ansåg att kvinnor var sämre värda människor, så när kvinnor ex. tog över läraryrket så rasade statusen på nämnda yrke.

idag är detta inte alls allmängiltigt längre, en del hävdar t.o.m att detta börjar tippa över till mäns nackdel och kvinnors fördel.

Vad tänker ni hävda då? är som sagt min undran?
Senast redigerad av Merapi 2017-06-27 kl. 22:09.
Citera
2017-06-27, 22:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej det har det knappast....

Läkare idag ex. har en majoritet kvinnor....speciellt bland yngre...där är kivnnodominansen rätt monumental..och nej läkares löner ex. har inte gått ner, inte heller har den sociala statusen för läkaryrket gått ner, ELLER makten för läkare.

Domaryrket domineras av kvinnor idag, tror även jurister börjar domineras av kvinnor, inget av dessa yrken har fått lägre status, lön eller makt.

Han hade rätt under en viss period, när åsikter av din och ex. WW var allmängiltiga.
Dvs man ansåg att kvinnor var sämre värda människor, så när kvinnor ex. tog över läraryrket så rasade statusen på nämnda yrke.

idag är detta inte alls allmängiltigt längre, en del hävdar t.o.m att detta börjar tippa över till mäns nackdel och kvinnors fördel.

Vad tänker ni hävda då? är som sagt min undran?
Makten ligger någon annanstans. Du kan välja att tro något annat, jag bekymrar mig inte. Tycker du det känns som om du har inflytande så är det bra för dig, fortsätt att njuta.
Citera
2017-06-27, 22:22
Medlem
Citat:
Makten ligger någon annanstans. Du kan välja att tro något annat, jag bekymrar mig inte. Tycker du det känns som om du har inflytande så är det bra för dig, fortsätt att njuta.
Det var du som tog upp denna föråldrande kommentar i en debatt kring vår nutid.
Och den är som sagt fel....

förbundskanslerposten i Tyskland har inte minskat i makt bara för att den innehas av en kvinna.

Makten hos kommunerna över sina medborgare, är inte mindre bara för att en majoritet av de som jobbar och chefar inom kommunerna numera är kvinnor...

Get a grip on your mind.
Citera
2017-06-27, 22:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det var du som tog upp denna föråldrande kommentar i en debatt kring vår nutid.
Och den är som sagt fel....

förbundskanslerposten i Tyskland har inte minskat i makt bara för att den innehas av en kvinna.

Makten hos kommunerna över sina medborgare, är inte mindre bara för att en majoritet av de som jobbar och chefar inom kommunerna numera är kvinnor...

Get a grip on your mind.
Dream on.
Citera
2017-06-27, 22:29
Medlem
Citat:
Dream on.

svårt ta en förlust märker jag.
Citera
2017-06-27, 22:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
svårt ta en förlust märker jag.
Låt verkligheten bli domare över detta, lycka till. Känner du hur makten värmer dina ljumskar eller känner du dig mest maktlös?
Citera
2017-06-27, 22:36
Medlem
Citat:
Låt verkligheten bli domare över detta, lycka till. Känner du hur makten värmer dina ljumskar eller känner du dig mest maktlös?
ga-ga...

vår diskussion rör inte mig som individ eller mina ljumskar, överhuvudtaget..så varför ga-ga om mig?

Du klämde i med ett synnerligen föråldrad kommentar....
jag korrigerade dig...

deal with it.
Citera
2017-06-27, 22:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
ga-ga...

vår diskussion rör inte mig som individ eller mina ljumskar, överhuvudtaget..så varför ga-ga om mig?

Du klämde i med ett synnerligen föråldrad kommentar....
jag korrigerade dig...

deal with it.
Med "föråldrad kommentar" så menar ni idioter som vanligt något som ni inte håller med om. Allt färre håller med om er destruktiva ideologi, så kan det gå. Men om du personligen känner att då får allt mer makt så kör på, vem är jag att kasta grus i maskineriet?

Gissningsvis har jag redan kastat ditt CV i papperskorgen flera gånger.
Citera
2017-06-27, 22:51
Medlem
Citat:
Med "föråldrad kommentar" så menar ni idioter som vanligt något som ni inte håller med om. Allt färre håller med om er destruktiva ideologi, så kan det gå. Men om du personligen känner att då får allt mer makt så kör på, vem är jag att kasta grus i maskineriet?

Gissningsvis har jag redan kastat ditt CV i papperskorgen flera gånger.
Nej vi menar oftast exakt det som vi skriver....

är en samhällsanalys av den sort du tog upp out of date....så är den just detta: föråldrad.
Att människor av allehanda profession klämmer ur sig något som kan vara sant i SIN samtid, så betyder inte detta per definition att det därför alltid kommer vara sant.
med andra ord: vi "idioter" håller något för sant när vi anser det vara sant men osant när det inte längre håller måttet, dvs motsägs av fakta i saken.

Sen finns det ju andra idioter som hävdar med bestämdhet att bara för att den som hävdat något var 1. professor 2. man 3. delade åsikter i annat så är det en slags garant för sanning oavsett i vilken tidsålder man bedömer det. Och i denna kategorin får du ju som sagt "sälla" dig själv

Svårt fatta?

Vidare är snarare så att allt fler håller med om "vår" ideologi. Dvs att kvinnor bör ges samma möjligheter och status som människor världen över, allt färre platser/ individer envisas med att motarbeta detta. Och de som gör detta, brukar generellt gravt föraktas av en upplyst omgivning.

"Idioten" i rummet är med andra ord snarare du än jag.
Senast redigerad av Merapi 2017-06-27 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in